Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) en het zijn sterke paarden 

Ik reed van mijn 12 jaar met mijn arabische merrie die toen 4 was, mijn zus vanaf haar 11e....
Citaat:-new forest
-arabier
-ijslander
-kwpn
-NRPS
-andalusier
-fries
-holsteiner
-engelse volbloed
-connemara
-draver
-........
wat maakt een ras nou uit???
denken jullie nou echt dat als je 2 arabieren,friezen,dravers.. langs elkaar zet dat ze precies hetzelfde karakter hebben etc???
dacht het niet!
zoek lekker ergens op marktplaats en kijk welk paard jou het meestte aanspreekt,vooral niet op ras gaan zoeken want daar kom je niet ver mee..

beautylover schreef:wat maakt een ras nou uit???
denken jullie nou echt dat als je 2 arabieren,friezen,dravers.. langs elkaar zet dat ze precies hetzelfde karakter hebben etc???
dacht het niet!
zoek lekker ergens op marktplaats en kijk welk paard jou het meestte aanspreekt,vooral niet op ras gaan zoeken want daar kom je niet ver mee..
AndiraStud schreef:Als je met arabjes wil gaan fokken moet je wel weten dat er ook coole arabjes bestaan hoor. Koop gewoon een grote met een cool karakter Ik reed van mijn 12 jaar met mijn arabische merrie die toen 4 was, mijn zus vanaf haar 11e....
.. die kunnen net wat meer hebben op de achterhand en zijn net wat chiller...tinkchester schreef:wat vind je dan van een schwarzwalder fuchs vind ik persoonlijk een erg gaaf ras.

Ibbel schreef:Een zwaar trekpaard (Schwarzwalder Fuchs, Percheron) als gezelschap voor een Arab op buitenritten is nou niet meteen de meest voor de hand liggende combi. Qua tempo loopt dat absoluut niet hetzelfde (ik spreek uit ervaring) dus dat rijdt niet erg gezellig.
Als je een apart en cool ras zoekt: wat dacht je van een Criollo, Tennessee Walker of Mangalarga Marchador (hebben nog een extra versnelling ook, de tölt), Lusitano of Andalusier? Allemaal vrij rustige, redelijk stevige middenmaatpaarden (op de MM na - die zijn iets kleiner meen ik, meer zelfde range als de Quarter, want die vind je óók niet gauw boven de 1.60).
Mare schreef:En de Noriker is dat misschien wat?
Ik wist trouwens niet dat artur wat tegen 'sokken' paarden heeft??
PaolaPromise schreef:
Er iets op tegen niet.. maar wij zijn er niet zo dol op.. sorry

Mare schreef:Je bedoelt dat jij (ipv jullie) er niet zo dol op bent. Dat begrijp ik, iedereen heeft zo z'n voorkeuren..
PaolaPromise schreef:WIJ houden niet zo van sokken paarden... en daar bedoel ik mee; Tinkers, haflingers, fjorden, friezen ed...

bella24 schreef:Hoi, ik zou gaan voor een quarterhorse, lusitano of kwpn-er. Een arab zou ik ook niet doen gezien de lengte en het gewicht van je vriend. Daarbij vind ik het karakter van arabs niet zo geschikt voor de combi beginner & man. (Nu niet allemaal boos op me worden, is slechts mijn persoonlijke mening!!!)
Quarterhorses kunnen een prachtige arabische uitstraling hebben, lijken mij tamelijk rustig en kunnen een arabier bij een buitenrit goed bijhouden, denk ik. Bij zowel de quarterhorse, lusitano of KWPNér zou ik uitgaan van een stokmaat van ca. 1.58. Dat is net een mooi maatje om nog in dezelfde versnelling als jouw arab te kunnen rijden bij buitenritten... (hoewel dat per paard verschilt).
Ik vind het trouwens onzin dat je niet per ras kan zoeken. Ik heb juist per ras naar een paard gezocht! Kopen van marktplaats vind ik ook geen succes, via een fokker is veel veiliger!