Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

LuvdaTossa schreef:Ik denk dat het een grote flop wordt....
Zonde, imo moet een goed paard kunnen dressuren en springen. Uitblinkers zitten er altijd wel in beide diciplines.
En wat willen ze met zo'n Kigali? Ferro? Flemmingh?
adriana schreef:En Good Times? Ja dit gaat nog erg leuk worden...
(de Z1 dochter heeft een zoon van Jazz (nu M2), dus dressuur richting en nu een veulen van Solitair, dat wordt springrichting)Suzanne F. schreef:Bijv. een Solitair x Goodtimes die je laat dekken door de nu gekeurde Numero Uno x Bernstein. Ja en wat wordt het dan.

Suzanne F. schreef:Volgens mij als er geen Gribaldi, Krack, Flemmingh, Ferro of Jazz inzit is het automatisch spring.
sarabande schreef:Hij wordt wat ie kan, dat is altijd zo geweest. Al die springericht gefokte hengsten die intussen dressuur dynastieen gefokt hebben omdat een dressuuramazone op hun rug ging zitten bewijzen dat.
.
Stennisje schreef:Tenminste als je er vanuit gaat dat een veelzijdig paard een compromis is tussen een spring en dressuur paard.

) en een dressuurpaard zonder wat springgenen wordt naar mijn idee al gauw een slap vod
. Nicole288 schreef:Stennisje schreef:Tenminste als je er vanuit gaat dat een veelzijdig paard een compromis is tussen een spring en dressuur paard.
Een veelzijdig paard dat voor alle onderdelen voldoendes haalt is een compromis tussen een spring en dressuur paard (als je er van uit gaat dat een spring of dres paard voor de voor hem specifieke onderdelen 7, 8 of hoger scoort)
Als een veelzijdig paard voor alle onderdelen een 8 scoort is het geen compromis meer te noemen
Ik denk zelf dat ze die laatste dan bij de springrichting zullen doen.
(want je kunt toch tussendoor nog switchen, als blijkt dat ze onvermoede talenten hebben?)
Stennisje schreef:Maar is een paard wat in beide richtingen een 8 scoort niet lastiger te fokken dan een paard wat of in dressuur of in springen een 8 scoort?