Dit is mijn veulen Friuli alias Frilli.
Ze is geboren op 17/03/2005, na 11 wel héél erg lange maanden!

Ze is 's avonds om 23 uur en een beetje geboren, de bevalling was vlot en duurde maar een 20 tal minuutjes. Spijtig genoeg was ik er niet bij, het was school en we hadden besloten om mijn merrie dan maar op een stoeterij te zetten waar ze onder constante camera bewaking stond!
Als ik de volgende morgend toekwam, en naar mijn merrie ging, kwam ze eerst bij mij en ging dan met haar neus naar haar kleintje en dan keek ze naar mij van " kijk nou wat er gebeurd is!" Dus eerst de merrie een dikke smakkerd gegeven en dan dat kleintje dat te lui was om op te staan
effe gedag zeggen. Uit eindelijk heeft ze zich dan maar recht gezet, niet goed wetend of ze nu eerst haar kont moet rechtzetten of haar vooorbenen!
waren grappige beelden!
ze was dus van in het begin een farse nieuwschierige deugeniet!
Direct bij mij komen lekken en natuurlijk bijten en dat werd enkel erger toen ze tandjes kreeg!
Nou eens ze deftig op haar benen kon blijven staan, was ze niet te stoppen! Ze kon zomaar ineens ontploffen en dan verschoten ik en de merrie Rheina ons rot!
Het is heel erg goed dat ze zo snel leert! Op haar 2 weken kon ik haar al stukjes leiden aan de touw! Borstelen vond ze ook gewoon geweldig!
Het was dus echt vechten voor mijn aandacht!
1 week oud en eerste keer buiten!

verschoot ze effe toen ze merkte hoe snel ze wel niet kan lopen!
Hier is ze 2 maand, ze is eigenlijk al vrij groot, haar moeder is 1m80!

in een zot buitje!

een drafje!

hier had ik voor het eerste mijn hond mee, ze heeft ze niet zo graag!
Ik heb al verschillende keren het leven van mijn hondje moeten reden!

hier is ze 4 maand * waar zijn die appeltjes nou! *

lekker in het zonnetje met mama Rheina!

5 maand en op stal voor een scheurtje in haar onderbeen!
(wat dus niet waar bleek!)

wat een slim koppie!

6 maand en half, net gespeend en voor het eerst buiten zonder mama!Ook net genaait boven haar oog, door het onozel doen

op de wei met beste vriendin!

nou voorlopig gaat alles goed met mijn lievertje,ze is een groot sterk veulentje van bijna 8 maand oud. Omdat ze zo slim is begin ik al stilletjes aan met dekens en dekjes, met dekensingels, zodat ze dat went en dat gaat allemaal verschrikkelijk goed! Ze trekt er zich niets van aan! Wordt leuk

Heb de vader vroeger nog helpen poetsen en los gelaten in de piste
ga is zoeke naar foto's
, ziet er trouwens erg leuk uit, zo op de wei met de andere paardjes