slecht sperma Krack C????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zitah

slecht sperma Krack C????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 09:33

Laatst vertelde iemand mij dat Krack C erg slecht sperma heeft en dat veel merrie's gust van hem blijven.

Weet iemand hier meer van en hebben hier mensen ervaring mee?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:28

Oh jah, maar el lopen veel jongen van hem, dus zo slecht kan het nouh ook weer niet zijn.
Wij hebben Krack C gebeukt bij een Goodtimes merrie, was snel drachtig, denk ook dat de merrie wel goed vruchtbaar is.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:31

Marijkeeee schreef:
Oh jah, maar el lopen veel jongen van hem, dus zo slecht kan het nouh ook weer niet zijn.
Wij hebben Krack C gebeukt bij een Goodtimes merrie, was snel drachtig, denk ook dat de merrie wel goed vruchtbaar is.

arme merrie

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:45

enkele jaren geleden ging het gerucht dat Krack C nogals eens een inkompleet veulen ter wereld bracht (missende oogjes enzo...).

De laatste tijd niet meer wat over gehoord.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:37

Dees schreef:
enkele jaren geleden ging het gerucht dat Krack C nogals eens een inkompleet veulen ter wereld bracht (missende oogjes enzo...).

Dat werd wel eens geroepen inderdaad, heb het zelf nooit gezien.

Wiepie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:30

Dees schreef:

Ik hoorde afgelopen zomer nog over een krack-veulen met een hartafwijking (is afgemaakt). Maar ja, dat kan natuurlijk van elke hengst.
We hebben er zelf een gezond veulen van in ieder geval.

paulanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:02

mijn merrie was in 1x drachtig.

olafj

Re: slecht sperma Krack C????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:34

zo zijn er wel meer hengsten met slecht kwaliteit sperma, maar daar word nooit over gesproken en erg geheimzinnig over gedaan.

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:39

Dees schreef:

Overburen hebben een veulen van een zoon van Krack, die mistte zijn achterhand, ook de oogkassen waren niet ontwikkeld. Heel scary. Moeder heeft hiervoor 7 kerngezonde kinderen gekregen. In de familie is ook niets bekend van misvormingen.

Maar waar ik reed hadden de mensen bij de eerste keer twee merries direct drachtig, waarvan eentje toch redelijk moeilijk drachtig wordt. Die slaat ook wel regelmatig een jaar over.

Rinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:43

ahh,, dat veulentje is natuurlijk gelijk overleden ? gek hoor,,

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:27

Slecht nieuws over fout geboren veulens hoor je vaker - zoon Trento B heeft dit voorjaar ook wat misvormde veulentjes gebracht. In mijn omgeving een pasgeboren veulen dat geen borstbeen had en dus de voorbenen niet naast elkaar kon houden.

Stond vader Flemmingh niet officieus bekend als ocd-leverancier?

Het gaat hier om groot geld, alle 3 genoemde hengsten dekken veel. Tuurlijk gaat bij praktisch iedere hengst wel een keer wat mis... maar als ergens rook is, is alert zijn gerechtvaardigd.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:32

Het gaat hier ook om veel veulens per hengst. Ik zou het alarmerender vinden als een hengst met 40 dekkingen 3 misvormde veulens had.
Verder gaat het om roddel en achterklap waar, zoals je terecht opmerkte, tot jouw opmerking niks meer van gehoord is.

Ik moet erg lachen om het onderschrift van Missouri, waarom, omdat er ook een waarheid in zit.

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:03

Dees schreef:
Slecht nieuws over fout geboren veulens hoor je vaker - zoon Trento B heeft dit voorjaar ook wat misvormde veulentjes gebracht. In mijn omgeving een pasgeboren veulen dat geen borstbeen had en dus de voorbenen niet naast elkaar kon houden.

Het gaat hier om groot geld, alle 3 genoemde hengsten dekken veel. Tuurlijk gaat bij praktisch iedere hengst wel een keer wat mis... maar als ergens rook is, is alert zijn gerechtvaardigd.

Bij navraag was het veulen eentje van United en is idd direct na de geboorte gestorven.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:19

Ik vroeg dit van de zomer ook aan de hengstenboer.
Hij ontkende dit natuurlijk meteen, maar hij liet me ook even in de microscoop kijken naar sperma van krack(net van de tap )
En er zat behoorlijk wat beweging in.
En ook veel van die kikkervisjes.
Nu heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar het zag er niet slecht uit hoor.

Alikesflame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:28

LuvdaTossa schreef:
Dees schreef:

Overburen hebben een veulen van een zoon van Krack, die mistte zijn achterhand, ook de oogkassen waren niet ontwikkeld. Heel scary. Moeder heeft hiervoor 7 kerngezonde kinderen gekregen. In de familie is ook niets bekend van misvormingen.

Maar waar ik reed hadden de mensen bij de eerste keer twee merries direct drachtig, waarvan eentje toch redelijk moeilijk drachtig wordt. Die slaat ook wel regelmatig een jaar over.

en bij je overburen (handelaar) die krack X ramiro miste ook 1 oog

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 07:06

Bah, dit soort geboortes wil je toch niet meemaken

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:10

Toen ik vorig jaar de hengstenboer belde en zei dat ik mijn merrie wilde laten dekken door Montecristo, zei hij gelijk dat het sperma van Montecristo niet zo denderend was. Ik kon mijn merrie beter brengen, zodat ze vers sperma had, dan dat ik het zou laten bezorgen.
Ik heb dat gedaan en mijn merrie was in 1x drachtig.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:52

Dees schreef:

Nee daar is helemaal niets officieels over bekend.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:56

VValar schreef:
Dees schreef:

Nee daar is helemaal niets officieels over bekend.

Ik ben daar 6 jaar geleden achteraan gegaan en toen was er officieel niets van bekend.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 12:03

Maar daar zeggen ze bij het KWPN toch niks over, want ik ben ook wel eens achter het luchtzuigen van de nakomelingen van Rubenstein gegaan en daar zeggen ze ook niks over.

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:42

Ik heb ook wel eens gehoord dat Ulft een liefhebber was van kuilen graven en dit soms ook doorgeeft.
Ik ken een Dublin (v. Ulft) en die kan me toch kraters in de bak maken.

Nadeel is dat veel kuilengravers ook met hun neus in het zand zitten en dit kan dan weer kans op zandkoliek geven.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:55

sarabande schreef:
Marijkeeee schreef:

arme merrie

een type foutje, natuurlijk gebruikt. Ben een beetje dislecties (weet niet eens hoe je het schrijft)

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:57

Marijkeeee schreef:
een type foutje, natuurlijk gebruikt. Ben een beetje dislecties (weet niet eens hoe je het schrijft)

Haal dan je tekst even over word, dat is wel zo makkelijk lezen voor anderen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:14

Myrdal schreef:
Toen ik vorig jaar de hengstenboer belde en zei dat ik mijn merrie wilde laten dekken door Montecristo, zei hij gelijk dat het sperma van Montecristo niet zo denderend was. Ik kon mijn merrie beter brengen, zodat ze vers sperma had, dan dat ik het zou laten bezorgen.
Ik heb dat gedaan en mijn merrie was in 1x drachtig.

Dan heb je erg veel geluk!
Want dat is namelijk wel de reden waarom hij nog maar zo weinig nakomelingen heeft terwijl hij wel uitermate populair is.

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:25

bij peter pan en cabochon heeft ook een nakomeling met karperrug. ik denk dat bij alle hengsten wel eens kunnen gebeuren