Welke hengst lijkt jullie geschikt voor deze Balzflug X Variant X Lt.Genraal.
De merrie is ZZ-Zwaar en heeft eerder een Biotop hengst gehad die inmiddels 6 jaar is en zijn eerste ZZ-Licht wedstrijd heeft gelopen zondag en nog met winst ook! Ook heeft ze een Lancet merrie gehad en die is ingezet voor de fokkerij en daar hebben we nu al 3 mooie en goede nakomelingen van.
De merrie en al haar afstammelingen hebben een onwijs ruime stap, stappen bijna een halve meter over. Ze hebben een mooi actief en ondertredend achterbeen en een heel goed voorbeengebruik.
Ik zat eraan te denken weer voor Biotop te kiezen, maar Seal was op de hengstenkeuring net 1.60 en inmiddels is hij 1.63 en daar zal het ook wel mee gedaan zijn. De merrie is echter 1.76 en is dus flink aan de maat. Ik zou graag een paard krijgen met een stokmaat van minstens 1.65 en het liefst groter.
Ook weet ik niet of ik in de Trakehner kant wil blijven of in de KWPN kant. Ze heeft zelf KWPN papieren, maar heeft natuurlijk Trakehns bloed.
Zelf is ze Keur en Sport.
Malibu (Foto's zijn al bijna 4 jaar oud geloof ik):
Seal (Biotop) (Ook al hele oude foto's):
Van de Lancet merrie heb ik geen foto's, wel van de nakomelingen van haar:
Voyager (3jarige Osmium)
Zoë (1jarige Ooseven)
Aragon (veulen van Ooseven)
. Een van de Rubiquils heeft zich in de pavocup super laten zien dit jaar bij de 4-jarigen.