Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mientjeu schreef:Ik weet dat er op Zangersheide een 'toestel' is, die een kleinere hoeveelheid sperma rechtstreeks in de eileider (?) brengt en zo heb je dus meer kans op bevruchting en minder sperma nodig. Dus kun je met 1 'portie' sperma, meerdere merries dekken.
Marliesje schreef:Maar laten ze dan alle merries door dezelfde dekken (insemineren), kijken ze niet per merrie wat er goed op past?

libke schreef:die mannen kopen diepvriessperma in dosissen bvb 10 rietjes van for pleasure voor 2000€ of zo ,op een goed station krijgen ze daar een merrie of drie-vier drachtig mee . Kan je rekenen ???
EEn eenvoudige particulier die wordt "dom" gehouden en betaald lekker 5000€ voor een dracht van For pleasure.
beetje zeuren en trekken, en vooral zeggen dat je een aparte merrie hebt....................
Marliesje schreef:Maar laten ze dan alle merries door dezelfde dekken (insemineren), kijken ze niet per merrie wat er goed op past?
. En veel merriehouders hebben 1 stammerrie en haar dochters, dus zijn niet zo heel erg verschillend omdat het toch grotendeels het zelfde bloed is(en dat ze vaak steeds het zelfde type paard willen fokken). Citaat:Wij kregen 12 rietjes van darco voor de helft van de prijs beetje zeuren en trekken, en vooral zeggen dat je een aparte merrie hebt....................
( dekgeld is momenteel 4000 euro )
Ruchet schreef:libke schreef:die mannen kopen diepvriessperma in dosissen bvb 10 rietjes van for pleasure voor 2000€ of zo ,op een goed station krijgen ze daar een merrie of drie-vier drachtig mee . Kan je rekenen ???
EEn eenvoudige particulier die wordt "dom" gehouden en betaald lekker 5000€ voor een dracht van For pleasure.
Idd Libke !
Wij kregen 12 rietjes van darco voor de helft van de prijsbeetje zeuren en trekken, en vooral zeggen dat je een aparte merrie hebt....................
) Neonlight schreef:En hoe zit dat dan met dekbewijzen? Als ik het goed begrijp verkopen ze nu gewoon dus rietjes sperma en is die prijs niet op het aantal merries gebaseerd? Dan zal er ook wel genoeg gesmokkeld worden??? Ik bedoel, dan heb je dus kans dat men zegt dat het een afstamming van hengst X is maar stiekem waren de rietjes op en hebben ze hengst Y gebruikt, die toevallig nog in het land liep......
Neonlight schreef:En hoe zit dat dan met dekbewijzen? Als ik het goed begrijp verkopen ze nu gewoon dus rietjes sperma en is die prijs niet op het aantal merries gebaseerd? Dan zal er ook wel genoeg gesmokkeld worden??? Ik bedoel, dan heb je dus kans dat men zegt dat het een afstamming van hengst X is maar stiekem waren de rietjes op en hebben ze hengst Y gebruikt, die toevallig nog in het land liep......
)
...
. En dan heeft hij altijd nog wat paarden in race training staan, kost ook een gods vermogen per paard per maand. De merrie die ik aan hem verkocht, heeft eerst in Frankrijk gestaan, toen heeft hij haar naar Engeland gehaald en nu heeft hij haar naar Ierland gebracht. Hij wil haar nu door een Ierse hengst laten dekken. Geen idee hoe hij dit allemaal financiert.