Nieuwe goedgekeurde trakehner erbij in NL

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jubeltje

Nieuwe goedgekeurde trakehner erbij in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 23:45

Easy Game (Gribaldi X Schwadroneur) de zoon van Evita is goedgekeurd in Neumunster. De eigenaar van Easy Game is Joop v. Uytert.

Evita haar dochter Evviva(v. Kaiser Wilhelm) die eerder dit jaar de siegerstute der Zentralen stuteneintragung Rheinland werd, is jahresiegerstute 2005 geworden.

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 09:25

Zidalgo

Re: Nieuwe goedgekeurde trakehner erbij in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:02

Ziet er goed uit!!!!
Wordt hij dit jaar aangeboden bij het KWPN??

jubeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 10:05

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:28

hele mooi hengst! Die ga ik in de gaten houden!!!!

jubeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 14:44

Ik zag net dat je op het forum van Uytert info vroeg. Er staat ergens op de site iets over Elton(zo heette hij eerst). Joop heeft hem gekocht toen hij nog jong was van de fam. Willemsen. Easy Game was als veulen kampioen bij de hengstveulens.

Moeder is Evita, zeer bekend meervoudig kampioen. Zijn half zus Evviva, is nu dus jahresiegerstute, en is met zeer hoge cijfers als driejarige opgenomen waaronder een tien. Over deze twee merrie's wordt gesproken als wondermerrie's.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:20

jubeltje schreef:
Ik zag net dat je op het forum van Uytert info vroeg. Er staat ergens op de site iets over Elton(zo heette hij eerst). Joop heeft hem gekocht toen hij nog jong was van de fam. Willemsen. Easy Game was als veulen kampioen bij de hengstveulens.

Moeder is Evita, zeer bekend meervoudig kampioen. Zijn half zus Evviva, is nu dus jahresiegerstute, en is met zeer hoge cijfers als driejarige opgenomen waaronder een tien. Over deze twee merrie's wordt gesproken als wondermerrie's.

ja, klopt ik dacht laat ik daar de vraag maar stellen lijkt me wel zo toepasselijk. De achtergrond van deze hengst is zeer interessant. Op de foto lijkt het ook een hengst die over een goed type beschikt. Hij spreekt me zeker aan. Ik vind het altijd leuker en een grotere uitdaging om met jonge hengsten te fokken. Ik hoop dat er nog meer info komt over deze hengst. waarschijnlijk zal joop hem wel aanbieden volgend seizoen ( hoop ik)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:04

Dit is een zeer mooie hengst en ben al een tijdje aan het rond kijken voor mijn merrie.
Het is dus zo dat hij goed gekeurd is in Nederland.
Maar nog niet opgenomen in het KWPN dus dan ook nog niet beschikbaar.
Op de site van Uytert kan je daar meer info verkrijgen?

groetjes

jubeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 16:38

Hij is ggk in Neumunster voor het trakehnerverband. Dus wel beschikbaar. Op de site staat nog niks omdat het vrij recent is, en de hengst waarschijnlijk nog in Neumunster is, omdat nog maar net de siegerhengste bekend zijn geworden.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:05

oke, dat is goede informatie. Dan is het dus nog even afwachten wanneer hij op de site komt

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:43

Ik ben toch wel trots op Evita en al haar nakomelingen

Marjolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:04

Weet iemand wie siegerhengst is geworden?
Ben erg gecharmeerd van Evviva, echt de terechte siegerstute. de 2e en 3e waren ook hele mooie merries, misschien bewoog nr 3 zelfs nog ietsje beter, maar Evviva was zo'n mooi compleet paard, met zoveel charme daar kon je niet omheen. Easy game vond ik iets minder, vooral in stap laat hij t erg liggen kwam ook door de spanning, verder wel een aanwinst.
Jaargang was niet erg bijzonder, veel gewone hengsten een tambour zoon viel wel op maar iets traag in de beweging en een fijne munchhaussen.

LolaTFB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:08

@ Marjolein
Je hebt Evviva gezien in Neumunster? Ik zou eigenlijk mee gaan met Jikkie (eigenaar van Evviva, ik werk bij haar) maar ik had tentamens . Heb je toevallig foto's gemaakt?

Marjolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:28

ja ik was in neumunster afgelopen weekend. Geen foto's gemaakt. maar wel erg mooi weekend gehad.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:34

devine schreef:
Dit is een zeer mooie hengst en ben al een tijdje aan het rond kijken voor mijn merrie.

Plaatje is mooi nu nog naar bewegingen en goede en foute punten kijken

Ikzelf had liever iets meer halsbespiering gezien en een kleiner hoofd met een fijnere hoofd-halsverbinding..
En nu die foto nog horizontaal maken.

Eerlijk gezegd bekoord de hengst op stand mij totaal niet.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:39

Nou Sammie,
ik dat denk dat dit gezichts bedrog is en wanneer je hem in het echt ziet aan het werk e.d. dat hij heel anders uitkomt met zijn vertoning.

En het is nog een jong paard er moet nog wat mee gedaan worden

Maar dat is mijn mening maar dat is maar goed ook anders wordt het zo 1tonig bij de hengsten

jubeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 19:48

Siegerhengst is geworden Herzendieb en reservesieger Iffezheim(zoals de meeste al verwachtte). Ik denk dat Herzendieb de Tambour zoon is die jij bedoelde.

Iemand die weet aan wie de merrie Karenina is verkocht(Ik zag dat zij naar Nederland was verkocht).

@Lolatfb: jij natuurlijk ook gefeliciteerd, maar dat had ik al via pb gedaan.

Marjolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:52

het is een heel fijn paard, denk niet dat hij in nederland door de keuring heen komt, daarvoor mist hij nog teveel. hij is bij de trakehners ook niet geprimeerd.

Herzendieb is idd die tambour zoon. Iffezheim kan ik me zo niet voor de geest halen, wat zat daarachter?

karenina naar nederland? niet gehoord. Maar was wel een mooie merrie.
Ik heb nog wel interesse gehad voor een merrie veulen, eigenaar wilde der alleen duur kwijt en heeft haar dus ook teruggekocht.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:55

er is op de site van v.uytert nog niets over deze hengst te vinden
kon er zo ie zo eigenlijk niets over vinden

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:02

Nee dat had ik ook al ondervonden daarom vroeg ik mij ook af waar hun deze hengst vandaan hebben?

En wanneer hij hier ter dekking zal staan...

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:06

devine schreef:
Nee dat had ik ook al ondervonden daarom vroeg ik mij ook af waar hun deze hengst vandaan hebben?

En wanneer hij hier ter dekking zal staan...

Joop heeft Elton (zo heette hij toen nog) als veulen van Flip Willemsen uit Bergharen gekocht.

jubeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 20:12

Iffezheim is een Connery uit een volbloedmoeder(Balfour xx).

Ja Karenina is naar Nederland verkocht, heb net even aan kennissen gevraagd wie. Ik ben benieuwd, ik heb een vermoeden.

Ik denk dat Easy Game ter dekking komt te staan bij Uytert he! En bij Tasdorf.

Lola ,liep je niet heel de dag naast je schoenen van trots, want jij hebt er mede voor gezorgd dat ze zijn waar ze nu zijn.

LolaTFB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:18

jubeltje schreef:
Lola ,liep je niet heel de dag naast je schoenen van trots, want jij hebt er mede voor gezorgd dat ze zijn waar ze nu zijn.

De tranen schoten me in de ogen toen ik het hoorde (dat ze kampioen was geworden)! Ik baal er nog steeds van dat ik er niet bij kon zijn!

jubeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 20:27

Ik kan het me voorstellen, maar dik verdiend hoor! Ben benieuwd hoe het verder met haar zal gaan, hou me op de hoogte he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 00:34

Helemaal top dat Evviva het zo goed gedaan heeft, goed werk Lola!

En Jubeltje wat denk je zou mijn Viet ook ooit zo ver komen? Aan haar afstamming zal het niet liggen die is ook Kaiser Wilhelm x Schwadroneur net als Evviva