Assedo & Bart; Assedo nog steeds kreupel maar Bart showt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Assedo & Bart; Assedo nog steeds kreupel maar Bart showt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 10:22

Na een hele tijd geen foto's te hebben geplaats omdat Assedo kreupel is vond ik het nou wel weer eens tijd. Hij is nu al 5 weken kreupel, volgens de DA zijn het groeipijnen. Hij is twee weken terug geweest en als het na drie weken nog niet over was moest ik weer bellen. Volgende week komt hij dus weer, want er zit gewoon helemaal geen verandering in! Ja, het was weer wat erger vandaag, hij liep ook achter niet helemaal lekker nu. Op advies van de DA voer ik hem weer goed biks, zodat hij alle vitaminen enzo weer binnen krijgt, maar door de biks kan hij ook weer lekker hard groeien natuurlijk. Ik baal er goed van, zou graag mijn veulen weer leuk door de wei zien dollen... Gelukkig heb ik wat speelfoto's kunnen maken en een filmpje waarop ze spelen, maar je ook goed kan zien dat meneer kreupel loopt.

Dit is het filmpje: (Bartje laat ook even zien dat hij ook kan steigeren, had ik hem nog nooit eerder zien doen

Afbeelding

Goed, hier dan de foto's!

Hallo, kennen jullie ons nog? Ik ben Assedo, de naarling

Afbeelding

En Bartje!

Afbeelding

Al heel gauw begon Bartje te showen, ik wist niet dat ie zo kon lopen! Hij gaat echt zitten en kan machtig draven!

Afbeelding

Wieh, staartje!!

Afbeelding

Kom Assedo spelen...!

Afbeelding

Wieh

Afbeelding

En terwijl Bartje voor de zoveelste keer langs kwam te showen... (denk je dat hij nou toch wel geweldig loopt, trekt hij gewoon nog even een blik open en gaat nog ruimer lopen!)

Afbeelding

Ging Assedo de poetskist eens even van dichterbij bekijken...

Afbeelding

Kan ik dat eten?

Afbeelding

Bartje kwam weer voor de ...tigste keer langs

Afbeelding

En dan sluiten we af met deze speelfoto!

Afbeelding

Ik ben blij dat ik ze nog even heb zien spelen, want dat doen ze eigenlijk nooit meer... Ik hoop echt dat Assje hier gauw vanaf komt! Geen lol aan zo! Zou het zo fijn vinden als Assedo gewoon weer eens onbezorgd een sprintje kan trekken, zonder zoveel pijn te hebben

Owja, de mannen zijn van 6 en 11 april, dus allebei dik 6 1/2 maand oud! En niet letten op de manen van Bart, die heb ik even gauw gekortwiekt want ze gingen hangen. Meneer had geen geduld en ik wou hem ook niet lastig vallen met het knippen van manen, dus dit was in 30 sec. gedaan

Kelan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:10

Mooie foto's Bernadet! Wat kan Bart lekker draven!

Het duurde even voor ik door had dat ik oop dat kleine fotootje moest klikken om het filmpje te zien

Arme Assedo, loopt hij in stap zelfs al zo kreupel? Dan heeft hij er wel echt veel last van. Dat lijkt me toch wel wat veel (en lang) voor groeipijnen, hopelijk is het snel weer beter

Eliene

Re: Assedo & Bart; Assedo nog steeds kreupel maar Bart s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:44

Ontzettend rot voor Assedo zeg, ik hoop voor je dat 'ie snel opknapt! En die Bart, wat een lekker ding!

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 12:15

Kelan schreef:
Mooie foto's Bernadet! Wat kan Bart lekker draven!

Het duurde even voor ik door had dat ik oop dat kleine fotootje moest klikken om het filmpje te zien

Arme Assedo, loopt hij in stap zelfs al zo kreupel? Dan heeft hij er wel echt veel last van. Dat lijkt me toch wel wat veel (en lang) voor groeipijnen, hopelijk is het snel weer beter

Ja maar het rare is dat je het (eerder, ik weet niet hoe het nu is) in galop niet ziet! Stap en draf is drama, in galop is er niets aan het handje! Ja en je ziet in het filmpje wel hoe kreupel hij loopt

Op de eerste foto lijkt het alsof hij heel erg steil staat, maar dat lijkt maar zo:

Afbeelding

Hij heeft aan de zijkant van zn kogels knobbels zitten. Dat zijn volgens de DA groeischijven die overuren aan het maken zijn. Daarom moet hij zoveel pijn hebben.

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:34

Wat balen dat Assedo zoveel pijn heeft! Wel erg leuke fotoos!!! die bart kan lekker lopen hahaha. Beterschap met assedo meis!!!

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:20

Hij ziet er wel goed uit! Maar ze raken nu alleen een beetje uit vorm he.. Dave heeft ook van die knobbels aan de zijkant van zijn kogels. Ben blij te horen dat dat groeischijven zijn, ik vond het er al zo raar uitzien.. Dave loopt er niet kreupel om gelukkig. Wel is hij nu al een week verkouden.. Je kan er zo weinig aan doen.. Je staat met je rug tegen de muur met dat kleine grut! Alleen is het zo aandoenlijk..

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:45

Amando is nu ook verkouden en raakt ook uit vorm het ziet er niet uit maar ja wat doe je eraan? Je kan alleen maar afwachten.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:42

Ah arme Assedo! Ben benieuwd wat de DA er nu van zegt... Weet je al wanneer hij komt?

Bartje is trouwens wel supergaaf zeg! Ben je niet bang dat je over een paar jaar moeite gaat krijgen om hem te verkopen? Of was dat al niet eens (meer) het plan?

Myrdal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:30

Nou, ze hebben het iig gezellig! Wat kan Bartje prachtig bewegen zeg! En arme Assedo, geef hem maar een dikke knuf....

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 20:09

Bartje is niet van mij, maar van mijn ouders (net als Timon). Dus dat is hun pakkie an Ik zou ze natuurlijk allemaal graag willen houden, en ik denk dat dat ook wel gebeurt zo lang ik mijn paarden nog thuis heb staan

Assedo is trouwens ook wat verkouden. Een paar dagen terug had hij veel snot uit de neus en rochelde ook wat. Hij kwakkelt wat, maar ja, wat doe je eraan.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:06

Leuke foto;s
Bart loopt echt mooi
Dat filmpje is leuk

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:32

Stoere foto's Odess
En ja: arme Assedo Hopelijk gaat het heeeeeel snel beter...
Bart is idd een lekker ding!!! Mooi fjordje

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:13

Mooie foto's en wat groeien ze hard. Assedo is al echt een naarling aan het worden .
Ik zou dat beentje toch in de gaten houden.
Geef Assedo wat Echinaforce druppels. Verhoogt de weerstand! Het is ook zo raar weer, eind oktober en dan 20 graden

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:02

agossie arme assedo! hopelijk is het weer gauw voorbij!
ze groeien trouwens al wel lekker zeg, het zijn al echte kerels aan het worden.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 07:49

Leuke foto's zeg! Arme Adesso... sterkte met m (zijn er geen medicijnen tegen groeipijnen te krijgen?)

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:02

Zien er goed uit hoor en hij kan idd lekker lopen hopelijk kan Assedo ook weer snel rad meespelen

Many

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:31

Wens Assedo maar beterschap van mij
Bartje kan zeker lekker lopen

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 12:04

TheSam schreef:
Leuke foto's zeg! Arme Adesso... sterkte met m (zijn er geen medicijnen tegen groeipijnen te krijgen?)

Het enige wat de DA doet is hem een vitaminespuit geven. Ik zal hem volgende week eens om opheldering vragen, het zou me niets verbazen als het toch wat anders was

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:53

Odess, wij hebben afgelopen zomer ook zoiets gehad met een veulen (was toen 3-4 maanden oud). Af en toe hardstikke kreupel. VA dacht aan de groeischijven. We hebben toen pijnstillers gehad, die we alleen moesten geven als ze echt veel pijn had. Bovendien een kleine wei zodat ze niet te veel sprintjes kon trekken. De laatste maanden heeft ze nergens meer last van gehad.

Karlijn_dv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:41

leuke foto's zijn manen zijn inderdaad niet echt lang... hij kan wel mooi lopen!! hopelijk wordt assodo snel weer beter

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:42

Mooie foto's! Ze kunnen zo te zien lekker spelen! Bart kan echt mooi lopen! Ik ben fan Hopelijk gaat het snel beter met Assedo

vemrulz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:29

Die loopt indd mooi zeg !
Leuke beestjes allebei

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 21:55

Ik bel morgen de DA weer voor Assedo, ik houd jullie hier wel ff op de hoogte.

Wiepie schreef:
Odess, wij hebben afgelopen zomer ook zoiets gehad met een veulen (was toen 3-4 maanden oud). Af en toe hardstikke kreupel. VA dacht aan de groeischijven. We hebben toen pijnstillers gehad, die we alleen moesten geven als ze echt veel pijn had. Bovendien een kleine wei zodat ze niet te veel sprintjes kon trekken. De laatste maanden heeft ze nergens meer last van gehad.

Kleine wei staat hij in, veel sprintjes trekt hij niet. Gisteren viel het me ineens op dat hij sinds dien met zn andere been kreupeld, nou ja, vooral heeeeeeel houterig loopt. Vooral als hij net van stal komt is het heel erg. Ik ben benieuwd wat de DA morgen zegt, dinsdag is het alweer 6 weken aan de gang...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:56

odess dit moet je echt zo niet laten joh ,dat veulen is stokkreupel in stap en draf ,dat is gewoon niet normaal .Laden en naar de kliniek ermee ,bloedprikken ,foto's nemen dit kan veulenziekte ,gewrichtsontsteking e.d zijn en daarmee blijven rondlopen is absoluut niet goed . Een veulen groeit en die bobbels (groeiplaten) zijn normaal maar echt manken doen ze daar niet van .
misschien heeft ie ook een harde trap gehad van de fjord maar kies voor zekerheid!!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:28

Prachtige foto's Odess!! Wat kan die Bart draven zeg!! Mooi!

Wat vreselijk voor Assedo dat ie zo keupel is... geef hem maar een dikke knuffel van de jongens hier!