Info over de hengst Rousseau (Ferro x Roemer)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Info over de hengst Rousseau (Ferro x Roemer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 10:02

Ik was geïnteresseerd in de hengst Rousseau. Ik weet dat hij momenteel bij Pape in Duitsland staat. Is hij nog beschikbaar in Nederland. Weet iemand misschien waar?

Zijn er hier mensen op bokt die een nakomeling van hem hebben of die me kunnen vertellen hoe de hengst fokt, en bij wat voor type merrie hij het best past?

Alvast bedankt

jarrah

Re: Info over de hengst Rousseau (Ferro x Roemer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:30

Wij hebben 2 jaarlingen van rousseau op stal staan, 1 hengst en een merrie. De hengst komt uit een Blanc Rivage merrie en de merrie komt uit een voorlopig kleur merrie van Welthit 2! Allebei zijn ze flink aan de maat, zo rond de 1.60 terwijl de moeders allebei rond de 1.64 zijn!
De hengst is erg bergopwaarts gebouwd en kan erg goed bewegen!
De merrie heeft ontzettend veel souplesse en is ontzettend handig in die benen! Ik ben ontzettend benieuwd wat die twee gaan doen straks als ze drie zijn! Ik ben over het algemeen wel heel erg te spreken over nakomelingen van Rousseau!
De merrie die afgelopen seizoen derde was op de nationalke merriekeuring (Rousseau x Krack C) vind ik ook echt een fijn paard, al tijdens de stamboekopname (waarbij ik aanjager in de baan ben) heb ik al gezegd dat die het ver zou schoppen

Ik zal binnenkort eens kijken of ik foto's kan plaatsen van de twee jaarlingen!

Groetjes....

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:38

Blijf even meelezen. Vind dit ook wel een erg aansprekende hengst en vraag me idd af op wat voor merries hij het beste doet.

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:55

wij hebben een hengstveulen en een merie jaarling die merrie is enorm groot kan super bewegen
veulen ook al flink veel front en allebei heel veel zelfhouding

Kendra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:01

Het duurste veulen van Borculo was een Rousseau. Het gerucht gaat dat dat doorgestoken kaart was, omdat de hengst het laatste jaar te weinig heeft gedekt en op deze manier weer wat positieve aandacht zou krijgen.
Ik weet niet of het waar is en weinig dekken zegt vanzelf ook niet altijd alles over de kwaliteit van de hengst.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:03

Even een abonnementje op dit topic

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:11

Ik ook een abonnementje

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:57

Jan_VT schreef:
Ik was geïnteresseerd in de hengst Rousseau. Ik weet dat hij momenteel bij Pape in Duitsland staat. Is hij nog beschikbaar in Nederland. Weet iemand misschien waar?

Kwam in een ander topic ook al ter sprake, Rousseau staat niet meer in de lijst van actieve kwpn hengsten. Even kwpn bellen?

Cute

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:24

Volgens de kalender van Piet Kuijpers te Nederwetten, zou Rousseau nog via hun beschikbaar zijn. Wij hebben dit jaar een veulen van Rousseau x Flemmingh gefokt. Een donkerbruine hengst met weinig wit die super, maar dan ook echt super kan bewegen.
Chique bloedtype dat hoog op de benen staat.
Volgend jaar wil ik mijn merrie weer door Rousseau laten dekken, dus ik hoop dat hij dan nog beschikbaar is.

Afbeelding

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:03

Van het jaar hebben wij een 3 jarige van hem verkocht.
Was een mooi paard, wel heel iel. Kon behoorlijk lopen, vooral heel zuiver lopen. Maakte eigenlijk nooit een mis pas of een kleinere pas.

Het karakter was wel goed al hebben we er lang over gedaan om het vertrouwen te winnen. Heel bang voor alles wat nieuw is. Liet niet zo maar alles toe.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:06

Ga dit topic even volgen aangezien ik vrijdag of zaterdag een driejarige rousseau krijg om zadelmak te maken.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 19:17

jarrah schreef:
Ik zal binnenkort eens kijken of ik foto's kan plaatsen van de twee jaarlingen!

Dat zou fijn zijn!

Cute schreef:
Wij hebben dit jaar een veulen van Rousseau x Flemmingh gefokt. Een donkerbruine hengst met weinig wit die super, maar dan ook echt super kan bewegen.
Chique bloedtype dat hoog op de benen staat.

Jeetje, wat een knapperd

Cute schreef:
Volgens de kalender van Piet Kuijpers te Nederwetten, zou Rousseau nog via hun beschikbaar zijn.

Dus via Kuijpers wordt hij nog verdeeld. Heeft iemand een idee of het gaat om vers sperma?

Nicole288 schreef:
Kwam in een ander topic ook al ter sprake, Rousseau staat niet meer in de lijst van actieve kwpn hengsten. Even kwpn bellen?

Nochtans staat hij nog steeds in de lijst op de KWPN-site... Tenminste bij de lijst van de goedgekeurde KWPN hengsten.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:20

Jan_VT schreef:

Nicole288 schreef:

Nochtans staat hij nog steeds in de lijst op de KWPN-site... Tenminste bij de lijst van de goedgekeurde KWPN hengsten.

Hij is ook niet afgekeurd Ik bedoelde in het groene hengstenboekje, daar staat hij er niet meer tussen. Maar vanmiddag even kwpn gemaild en dit was de reactie:

"Info over de beschikbaarheid van Rousseau is te vragen bij P. Kuijpers in Nederwetten. Tel. 040-2831273."

Dus even bellen en je weet alles wat je weten wilt! (en wij ook, haha)

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:22

Afbeelding
Rousseau x Balzflug van Levy

princequillo
Fotograaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:24

als ik er eentje ziet zeg ik wel waar of op welke site.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:29

Is er niet gewoon sperma te verkrijgen vanuit duitsland dan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:38

Ik wil Votje graag laten dekken met Rousseau van het voorjaar.
Hoop dat ie beschikbaar is.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:42

Rousseau is qua bloedlijnen een hengst om te kwijlen (Ferro met Roemer geweldig! ) en dan is het zelf ook nog een goede hengst!

Dus ik hoop dat hijzelf wel beschikbaar blijft en dat er binnenkort een Rousseau hengst wordt aangewezen.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 21:47

Mansolein schreef:

Als dat de enige optie zou zijn voor vers sperma ben ik daar best toe bereid, maar als het even via Nederland kan doe ik dit liever.

Ik zou de hengst eventueel willen gebruiken op onze merrie. Die voert nogal wat bloed, en kan zeker geen hengst gebruiken die heel fijn fokt. Vandaar dat Rousseau me wel interesseert, door het Ferro én Roemer bloed. Waar ik wel moet op letten bij onze merrie is maat, massa en lengte in het lichaam. Ook op halslengte en kracht in het achterbeen wil ik niet echt iets toegeven. Wat denken jullie? Zou Rousseau op deze punten positief kunnen toevoegen. Ik moet zeggen dat ik de hengst al enkele malen aan het werk heb gezien, maar van zijn nakomelingen heb ik nog niet veel gezien.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 07:03

Jan_VT schreef:
Mansolein schreef:

Als dat de enige optie zou zijn voor vers sperma ben ik daar best toe bereid, maar als het even via Nederland kan doe ik dit liever.

Ik zou de hengst eventueel willen gebruiken op onze merrie. Die voert nogal wat bloed, en kan zeker geen hengst gebruiken die heel fijn fokt. Vandaar dat Rousseau me wel interesseert, door het Ferro én Roemer bloed. Waar ik wel moet op letten bij onze merrie is maat, massa en lengte in het lichaam. Ook op halslengte en kracht in het achterbeen wil ik niet echt iets toegeven. Wat denken jullie? Zou Rousseau op deze punten positief kunnen toevoegen. Ik moet zeggen dat ik de hengst al enkele malen aan het werk heb gezien, maar van zijn nakomelingen heb ik nog niet veel gezien.

Ik heb juist het idee dat hij wel wat verfijnt hoor. Hij is zelf niet erg massaal. Qua hals lengst en het snelle achterbeen zit je wel goed bij hem.

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:10

Ik heb ook een Rousseau jaarling. Echt een heel chique paard, erg mooi front, veel actie in de benen. Wel een vluggerd, kan ook aan moederlijn liggen (lucky boy en afrikaner zitten daar in). Donkerbruin tegen zwart aan, mooi koppie. Ben echt benieuwd wat dat gaat worden als die 3 is!! Plaats later deze dag nog wel een aantal foto's!

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:56

Laatst bijgewerkt door renes op 27-10-05 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:57

Afbeelding
Je foto doet het niet, ik hoop dat ie het nu doet!

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:58

Haha dank je, dat plaatsen van foto's lukt me niet zo (wat deed ik verkeerd? )

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:00

renes schreef:
Haha dank je, dat plaatsen van foto's lukt me niet zo (wat deed ik verkeerd? )

Ik zie dat ie het bij mij nu nog steeds niet doet

Maar je was de / vergeten voor img aan het einde