afstammelingen van Wolfgang!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaimpjuh

afstammelingen van Wolfgang!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 20:00

haaii haaii,,
ik vroeg me af wie hier allemaal een paard heeft met Wolfgang als papa. ik heb zelf z'n merrie die niet te hanteren is wegens slechte rug.. en gewoon het karakter van wolfgang en nou vraag ik me af of dat bij meer paarden is die als afstammeling Wolfgang hebben..
en nou is me vraag ook of jullie er een foto van willen plaatsen! hier is mijn Wolfgang merrie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
wil graag weten wat het karakter van jullie paarden is en hoe die er uit zien!

VValar

Re: afstammelingen van Wolfgang!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:09

Wat is er dan slecht aan die rug? Een beetje week maar verder zie ik er niets geks aan.

simonezorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:31

Het schijnt erg moeilijke karakter te hebben die afstamming.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:10

Niet om het een of ander, maar ik ken meerdere afstammelingen van Wolfgang maar er is er niet een rot tussen de oren. Zelf heb ik ook een Wolfgang staan, werkelijk een heel fijne allrounder, en absoluut fijn om mee aan de gang te gaan.
Bovendien ben ik twee jaar geleden bij de hensgt zelf wezen kijken. Ik was behoorlijk onder de indruk van zijn toenmalige conditie, en zijn geweldige karakter.
Dus ik weet niet wat er aan moeders kant zit, maar een rotkarakter van Wolfgang kan ik me eigenlijk niet voorstellen...

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:41

ik had een wolfgang, echt een super schatje, je kon dr alles mee doen en kon super bewegen

tjielp17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:04

ik heb ook een wolfgang gereden is echt een superfantastisch fijn paard om te rijden doet echt alles voor je een echte allrounder!
zou die er graag bij hebben hoor!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:24

Wolfgang staat niet bekend als "slechte karakters" wel rille paarden,en Wolfgang zelf schijnt niet het allerlaatse aan uithoudingsvermogen gehad te hebben.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:51

Ik heb een Lagos gehad uit een Wolfgangmerrie, waarvan ik de merrie ook ken (Wolfgang x Apple King xx).
Superfijne merrie, mooi beest om te zien en heel erg braaf, kon iedereen opstappen en mee wegrijden.
Fokte ook heel fijn, die Lagos van mij uit die merrie was wel iets lastig, maar verder ook een gruwelijk fijn beest.
Ik heb ze ook heel lastig gehoord/gereden van Wolfgang, die je echt bij de voeten pakten en uit het zadel sleurden als ze de kans kregen, de echte krengen.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:33

Elisa2 schreef:
Wolfgang staat niet bekend als "slechte karakters" wel rille paarden,en Wolfgang zelf schijnt niet het allerlaatse aan uithoudingsvermogen gehad te hebben.

Wat is een ril paard? Deze term komt me niet bekend voor, misschien kun je voor wat opheldering zorgen?!

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:38

mijn zus rijdt op een Wolfgang!! hare heeft een bles! maar.. waar ze op rijdt is niet van d'r zelf!! ze hebben wel vaak een kolletje!!! maar.. het paard waar me zus dus op rijdt.. heeft idd uithoudingsvermogen laag..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:21

Esther: Ril is een afkorting van rillig..dat betekent zeer gevoelig zeg maar..

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:24

Mijn buurman heeft er 1. Loopt in tweespan en onder het zadel recreatief. Erg braaf paard in de omgang, wel wat lastig in de mond.
Kan goed bewegen en een heerlijk paard om mee buiten te rijden. Zal morgen wel even een foto plaatsen. Ze heeft deze zomer bij mijn ruin op de wei gestaan, waren echt dikke maatjes.

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 19:58

haaii,,
wat grappig wat ik allemaal lees over de reactie's van wolfgang.. maar ik ken een paar paarden met de afstammeling van wolfgang waaronder mijn merrie dus die allemaal monsters zijn om op te rijden.. maar wat uithoudingsvermogen betreft worden deze monsters (om het zo maar even te noeme) nooit moe!!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:53

Elisa2 schreef:
Esther: Ril is een afkorting van rillig..dat betekent zeer gevoelig zeg maar..

Ok, dat is duidelijk. En ik denk dat dat wel kan kloppen. Wel in mijn geval zeg maar.
Wat dat uithoudingsvermogen betreft; Givar is niet moe te krijgen. Voorheen reed ik hem om de dag rustig 3 uur in het duin, prachtig vond hij dat. Bij thuiskomst was hij altijd weer klaar om alweer op pad te gaan.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:01

Weet je dat wat mij eigenlijk opvalt, op de laatste foto. Dat daar behoorlijk hoog gebouwd is in een lijntje, en dat de laatste in plaats van een oxer een stijl is.???

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:05

Hoi!

De paard van mijn instructrice is ook een Wolfgang.
Hij Heet Justice.
Zeer Mooi paard en onder het zadel super braaf.
Aleen is ie nu al bijna 2 jaar kreupel :S.

XXX RomanGwenn

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 20:51

tenerife schreef:
Weet je dat wat mij eigenlijk opvalt, op de laatste foto. Dat daar behoorlijk hoog gebouwd is in een lijntje, en dat de laatste in plaats van een oxer een stijl is.???

ik snap niet wat jij bedoelt?!

hanneliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:46

Als een paard ergens last van heeft hoeft dat natuurlijk niet per defenitie aan de vader te liggen, een moeder heeft ook veel inbreng.
En vergeet niet degene die erop rijdt.
Ik ken behoorlijk wat Wolfgangs en vind het zeet bijzondere paarden.
Ik vind Wolfgang een veredelaar, zowel in type, beweging als in het karakter.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 11:15

Ik ken een wolfgang ruin die erg veel van je merrie heeft. Hij was alleen dik 1.76cm hoog, en nogal schijterig. (Of rillerig, wat je wilt) Wel lastig want hij was ook nog eens superlening, maar wat karakter betreft echt een lieverd. Alleen door dat rillerige dus alleen voor een echt goeie ruiter. Maar ik vind Wolfgang wel een goeie hengst, heeft erg leuke aanfok.

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:50

narrator schreef:
mijn zus rijdt op een Wolfgang!! hare heeft een bles! maar.. waar ze op rijdt is niet van d'r zelf!! ze hebben wel vaak een kolletje!!! maar.. het paard waar me zus dus op rijdt.. heeft idd uithoudingsvermogen laag..

ik dacht dat hij uithoudingsvermogen juist laag op peil had..!!! dat is in ieder geval bij het paard van me zus zo!! maarja kan best van de merrie afkomen!! En erg lief in de omgang ja!!

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:24

Ik heb diverse afstammelingen van Wolfgang gereden en ben erg enthousiast over ze. De laatste was een redelijk kleine wolfgang, maar precies een copy van zijn papa ( lukt me niet om foto's te plaatsen).

Ik heb nog nooit vernomen dat Wolfgangen krengen zijn, wat ik wel weet is dat ze ondeugende en wakkere rakkers kunnen zijn. Je moet ze zeker in het begin wel laten merken " wie de baas" is, anders nemen ze een loopje met je. 2 wolfgangen die ik gereden heb konden echt verschikkelijk bokken, maar gemeen was het nooit. Ook konden ze wel eens lopen zeuren als je iets wilde waar ze geen zin in hadden. Kwestie van duidelijk zijn en er is niets mee aan de hand.
Je moet wolfgangen wel vaak echt aan het werk zetten, want vaak zijn ze liever lui dan moe. Dit trekje komt ook bij Wolfgang vandaan. De hengst Wolfgang had bijvoorbeeld een erg goede techniek bij het springen, maar als het echt moeijlijk werd dan gaf hij wel eens niet thuis.

Een van de wolfgangen die ik gereden heb, loopt nu heel verdienstelijk Grand Prix in the U.S.A. ( en hij kan nog steeds bokken als de beste) en de andere ( mijn favoriet) staat sinds 2 jaar ook in Amerika.

Reden waarom ik zo'n favoriet van Wolfgang ben is het karakter. Het zijn geen dooie dienders, maar wel eerlijke paarden met ook nog eens een heel eigen en aansprekend karakter.

Op dit moment rijd ik helaas wat minder ( vanwege werk en rug) maar mocht ik ooit weer in de gelegenheid zijn, dan staat Wolfgang bij mij nog altijd op 1!

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:25

Ohja, de avater is mijn laatste wolfgang.. vandaar dus wollie...

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:39

Volgens mij geeft Wolfgang juist wel goede karakters door..! Ik ken er zelf ook 1, die van de buren. Die is nu 17, en heeft Z2 dressuur gelopen Ze is de laatste jaren helaas wel kreupel (hoefbevangen). Echt een heel mooi paard, fokt ook erg goed!

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:43

Ik ken een aantal wolfgang nakomelingen, en die zijn stuk voor stuk erg braaf ...

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:11

Bij mij op stage hebben ze een wolfgang. Hij is M1 nederlands kampioen geworden vorig jaar in de winter! Is echt een prachtig paard en heel braaf. Onder de man weet ik niet hoe hij is. Nu loopt hij Z1.