Wie heeft er een OO Seven nakomeling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MargotM

Wie heeft er een OO Seven nakomeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:33

Ik wil graag weten hoe OO Seven doorfokt, ik heb namelijk een OO Seven x Beethoven op het oog en vind niet meer info dan wat er al op de site staat.. Wie weet meer en/of heeft zelf een nakomeling van OO Seven en kan mij vertellen hoe ze zijn in de omgang etc? Info over Beethoven is ook welkom..

kimberley12

Re: Wie heeft er een OO Seven nakomeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:56

zijn al zoveel topics over geweest, maar op www.ooseven.nl staat alle info over hem.

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:56

hoi,

ik heb sinds kort een 007xchronos , hij is onwijs lief en loopt nu in het l1 dressuur.

voor fotos moet je even op mijn site kijken link staat in mijn profiel

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:12

Zijn inderdaad al verschillende topics over geweest. Maar ach wil best nog eens mijn paardje de hemel in prijzen Ik heb een 3-jarige OO Seven x Sultan. Foto’s staan in mijn profiel.

Qua karakter is het een heerlijk nuchter paard, pakt alles heel makkelijk op, zeer leergierig, erg aanhankelijk en sociaal ingesteld. Hij is nu ruim 2 maanden onder het zadel en dit gaat tot nu toe erg goed. Inmiddels ook al aardig verkeersmak; gister stonden we op 5 meter van de spoorwegovergang naar een passerende trein te kijken, en Volum was niet erg onder de indruk. De meeste nakomelingen van OO Seven die ik hier op bokt voorbij heb zien komen hebben dit nuchtere karakter; en hij lijkt ook veel zijn zwartbruine kleur te vererven. Evenals het feit dat ze niet graag door water lopen trouwens

Heb je foto's van de OO Seven die je op het oog hebt?

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:07

Blondtrulezz schreef:
Ik wil graag weten hoe OO Seven doorfokt, ik heb namelijk een OO Seven x Beethoven op het oog en vind niet meer info dan wat er al op de site staat.. Wie weet meer en/of heeft zelf een nakomeling van OO Seven en kan mij vertellen hoe ze zijn in de omgang etc? Info over Beethoven is ook welkom..

Hoihoi, gaat het over Willem? Ik zal van de week wat foto's plaatsen

MargotM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 06:45

Ja, het gaat idd om Willem Leuk dat je hem kent en foto's hebt! Als je ze kan plaatsen, graag! Ken je hem ook qua karakter?? je kan me ook mailen anders. Alvast bedankt voor de foto's!

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:12

Nou zet die foto's maar in dit topic, want ik ben wel benieuwd! Wat voor kleur heeft Willem eigenlijk? wat een afschuwelijke naam trouwens voor een paard!! [sorry als ik iemand voor het hoofd stoot ]

MargotM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 08:22

Hij is donkerbruin, heeft geen aftekeningen behalve een kolletje op z'n voorhoofd.. en hele ondeugende oogjes waar hij gelijk je hart mee steelt!

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:38

Bij ons op stal hebben we een 5 maanden oude OO-Seven × Garanco. Donkerbruine merrie. Leuk beestje om te zien, beetje een pittig karakter *maar dat heeft ze van haar moeder *

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:28

De meeste OO Sevens die ik tot nu toe voorbij heb zien komen hebben op het hoofd een klein kolletje! Ik heb zelf een zwartbruine (x Sultan) met een kolletje en een heel klein snepje dat grotendeels op zijn bovenlip zit, waardoor je het amper ziet. Bij mij op stal staat ook een donkerbruine met een klein kolletje (x Chronos).

Donja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:17

ik had dit jaar een veulen van 00Seven, heb haar goed kunnen verkopen (anders was ze ook zeker gebleven!)
super leuk dier, vanaf de geboorte en zeer mak!
Afbeelding

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:30

Nou die heeft toch wel andere aftekeningen Kan me voorstellen dat je dat veulen goed hebt kunnen verkopen!! Wel leuk hoor! Iemand hier op bokt heeft ook een bruinbont merrieveulen van OO Seven. Verder zijn ze meestal donkerbruin tot zwart... is wel saai vergeleken met dit

@Donja: wat is de moederlijn van dit veulen?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:38

Ik heb ook een OOseven, staat op de site (Ubid'or).
Zeer vriendelijk paard, nuchter en werkwillig.

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:58

Ik heb ook een ooseven, maar in tegenstelling tot de rest, deze is niet nuchter. Behoorlijk schrikkerig.
We gaan hem zo ophalen uit de hengsteweide.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:23

@Vajramani: misschien dat jou oo seven inmiddels ook wat nuchterder geworden is door zijn ervaringen tussen de hengsten? Of heb je hem nog kort geleden in handen gehad?

Als ik me goed herinner had je ook een kalme merrie toch? apart dat daar dan niet een nuchter beestje uit gekomen is!

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:27

Javayo schreef:
wat een afschuwelijke naam trouwens voor een paard!! [sorry als ik iemand voor het hoofd stoot ]

hahaha ik vind het wel grappig en lekker simpel

Blondtrulezz schreef:
en hele ondeugende oogjes waar hij gelijk je hart mee steelt!

Kijk maar mensen

(van ong. 1,5 jaar terug)
Afbeelding

(van ergens April dit jaar, net terug van de opfok ( rond de 2 jaar oud)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(maandje of 2 geleden op de wei, z'n manen een beetje uuhhhmm bijgeknipt ( ze wilden niet stil staan )

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:37

Javayo schreef:
De meeste OO Sevens die ik tot nu toe voorbij heb zien komen hebben op het hoofd een klein kolletje!

Ace (oo-seven × Garanco) heeft een behoorlijke bles
Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden.
Gevonden.
Hij was iets te ver ingezoomd daarom issie niet helemaal duidelijk.
Maar je ziet de bles wel duidelijk zitten
Afbeelding

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:50

@dundijk: dat is wel een heel duidelijk blesJE!! Leuk beestje hoor.

Willem is trouwens ook leuk, leuk koppie! En wel dezelfde uitdrukking als veel oo seven's

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:03

Dankje
En het is idd een duidelijke bles

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:15

Ik heb een Ooseven merrietje aangereden, was zeker geen lieverdje Ook pony gebleven en enigzinds ramshoofdje (de andere twee ook, paste niet goed bij de lijnen die ze hadden daar).

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:46

Javayo schreef:
@Vajramani: misschien dat jou oo seven inmiddels ook wat nuchterder geworden is door zijn ervaringen tussen de hengsten? Of heb je hem nog kort geleden in handen gehad?

Als ik me goed herinner had je ook een kalme merrie toch? apart dat daar dan niet een nuchter beestje uit gekomen is!

Hij was vandaag wel heel braaf, stapte zo de trailer in. Heel rustig er weer uit. En staat aardig kalm op stal. Vorig jaar heeft hij ook in een hengsteweide gelopen. Toen was hij niet zo heel veel veranderd. Maar wie weet.
De merrie zelf is inderdaad heel rustig. Heb er nu 3 veulens uitgefokt met alle drie een heel ander karakter.

MargotM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 06:46

@ MaestroE: Heel erg bedankt voor de foto's! Ze zijn echt gaaf!

En iedereen bedankt voor alle info over jullie OO Sevens, ik kan me nu beter voorstellen wat ik bij Willem kan verwachten qua karakter, ga binnenkort nog een keer kijken!!

ainay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 08:08

Mijn stalhoudster heeft een 2 jarige OOseven x keur v. jazz x amor. Een bloedmooi paardje. Maar heel sensibel.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:28

Wij hebben een jaarling merrie en een hengst veulen, allebei Ooseven X Lancet X Balzflug X Variant.

Hieronder het veulen van dit jaar: Aragon

Afbeelding

En hieronder Zoë als veulen en als jaarling (naarling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoë is heel erg mensgericht, maar zij is dan ook bijna dood geweest na de geboorte en heeft tot de dierenarts er was op mijn schoot gelegen en vanaf dat moment is zij ook dagelijks intensief door mensen behandelt, zij is er dus erg vertrouwd mee geraakt. Verder kan ze onwijs goed bewegen. Over haar werkwilligheid onder het zadel enzo kan ik natuurlijk nog niks zeggen, maar daar verwacht ik geen problemen mee.

Aragon is ook een onwijs lief beestje, hij staat nu in de koppel en het vergaat hem daar erg goed! Aragon staat overigens te koop, want we hebben echt teveel paarden nu er ieder jaar 2 veulens geboren worden en het houdt een keer op, zijn mama staat helaas ook te koop.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:37

@ Desire: Ace heeft na de geboorte ook op het randje van de dood gelegen!
Vind de manen van Zoë trouwens heel leuk! Zo licht