[TI] Wat is het "minpuntje" Bij jouw tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kelpla

Wat is het "minpuntje" Bij jouw tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 11:21

Hallo,

Nou ja zoals de titel het al zegt. Denk dat iedereen met een paard wel eens een keer zoiets heeft van "alleen als hij dat niet doet is hij helemaal perfect".
Bij mijne vind ik het een nadeel dat hij met rijden erg eenkennig is, en er dus eigenlijk niet veel andere mensen op hem kunnen rijden.
Maar aan de andere kant het hoort ook gewoon helemaal bij hem, dus zou het ook raar vinden als hij het niet meer zou doen.

Hebben jullie dit ook? of is jullie paard helemaal perfect??

( ook met dit nadeel blijft Boy perfect voor mij hoor

Groetjes,
Esther

Kytha

Re: Wat is het "minpuntje" Bij jouw tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:54

Bij Shakyra is het jammer dat het een klein maatje is, maar van de andere kant is dat soms juist weer wel makkelijk, dat pony-achtige
Wel had ze iets meer sok mogen hebben, maar verder ben ik harstikke tevreden met dr, het is echt het allerfijnste paardje wat ik ken om mee buiten te rijden, ze is echt bomproof

Kaylen, haar hengstveulen, vind ik tot nu toe helemaal perfect, hij had iets meer zwart mogen hebben, maar verder stoor ik me er niet aan ofzo. ben heel benieuwd hoe hij uit gaat groeien

Darlah is nog volop aan het ontwikkelen, gaat nu zowel de hoogte als de breedte in, ze had alleen ook iets meer behang mogen hebben en wat dikkere manen.

Maar al met al heb ik niks negatiefs over m'n Tinkies te melden, het zijn stuk voor stuk hele fijne paarden. Natuurlijk is de één de ander niet, maar omdat ze kwa karakter allemaal zo verschillend zijn, zijn ze juist zo leuk!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:03

Heel makkelijk Bij Tinkerbells toor ik me namelijk aan veel dingen...en toch blijf ik haar fantastisch vinden

*Qua uiterlijk is ze nagenoeg perfect, behalve haar schouder die iets steiler mocht en haar manen nét iets dikker.
* Ze krijgt soms "aanvallen" en gaat er dan keihard vandoor zonder oog voor omgeving of andere paarden...
* Ze is absoluut mensONvriendelijk, houdt niet van vreemden en ook slechts in geringe mate van mij... zolang ik vooral niet te vaak kom kijken of aaien of dergelijke is het goed.

Angel heb ik nog niet lang genoeg om haar al volledig te hebben doorgrond...maar voor mij lijkt ze perfect... Ze is sociaal, vriendelijk, rustig en toch opmerkzaam en pittig, houdt van mensen en ander gespuis, is nergens bang van,...haar lijstje met kwaliteiten is eindeloos Ik heb haar nu bijna twee maand en ben nog geen enkel negatief kantje tegengekomen.
Wat betreft uiterlijk heeft ze wel iets weke koten, maar dat stoort me eerlijk gezegd helemaal niet...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:10

Bonita's minpuntje is dat ze af en toe "doorslaat". Als ze haar nukken heeft, is ze soms echt gevaarlijk. Ze gaat dan aan de kletter, zonder op of om te kijken. Ook trapt ze naar "niet-bonte" (warmbloed)paarden, daar heeft ze echt een hekel aan.

Ik vind het geen nadeel dat ze klein is, 1,42 hoog. Ik ben zelf ook een klein maatje (nog geen 1.60), dus dat past goed bij elkaar! Verder is ze niet eenkennig, integendeel: hoe meer mensen hoe leuker!!

Verder kan Bonita niet drachtig worden. Dit is eigenlijk wel een beetje jammer, omdat ze zo mooi is, bovendien is er niks mooiers als een veulentje krijgen van je eigen paardje, maar aan de andere kant kan ik er ook een veulen bij kopen als ik daar aan toe ben. Die kan je dan al zien voordat je hem krijgt, bij drachtigheid is het maar afwachten wat eruit komt

Verder is ze echt hartstikke lief, echt een knuffelkont en een aandachtstrekker, af en toe lekker eigenwijs, maar wel superwerkwillig. Ze is echt heel voorzichtig met kleine kinderen. Het heeft wel even moeten groeien, maar nu zijn we echt maatjes, ik wil haar ook nooit meer kwijt, ze is tè bijzonder voor mij..

Groetjes Dianne

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:40

Nadeel van Nikita is dat ze zo sterk is met rijden. Ze wil alleen maar hard. Bijna niemand kan op haar rijden. Dressuur rijd ik daarom niet, want dat heeft geen zin, je bent eerst een half uur bezig om ze rustig te krijgen en dan ben ben je zelf al doodop.

Maarru, Nikita is toch mijn meest favoriete paardje, ondanks dat ze erg moeilijk is met rijden, zowel onder het zadel als voor de kar is ze beresterk.

Buitenrijden onder het zadel is nog het allerleukst, maar dan moet ik losse teugel rijden, dan blijft ze lekker relaxed stappen. Neem ik de teugel aan, dan gaat ze gelijk draven en gaat in uitgestrekte draf en zo hard, niet normaal meer. Ik ben het inmiddels wel gewend, dus ben gelukkig ook niet bang dat ze zo hard gaat. Ik weet dat ik 500 meter van tevoren moet gaan afremmen om ergens stil te kunnen staan, ach....... je leert er mee omgaan.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 14:50

NikitaGoGo : Jeetje, daar ben je zeker ook wel lang mee bezig geweest om daar allemaal achter te komen? Kan me goed voorstellen dat ze voor jou speciaal is.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:38

Minpuntjes aan Fayette?
Euhm, ten eerste had ze wel (heel) wat meer behang mogen hebben. Vooral in de zomer na een fikse regenbui blijft er bar weinig over van haar sokken en dan is het net een vrij stevig gebouwd bont warmbloedje.
Verder mag ze van mij wel wat minder schrikachtig zijn maar ik moet zeggen sinds we begin deze zomer zijn gaan lessen bij een nieuwe instructrice is dit al stukken verbeterd! Soms is het al zo dat ik schrik van een wegvliegende duif of eend en dat mevrouw rustig door blijft stappen

Verder is zij voor mij gewoon het perfecte paardje: rijtypisch gebouwd, wil graag voor je werken, af en toe lekker pittig maar ook vaak genoeg dat heerlijke relaxte karakter van een Tinker (he, een roze stuiterende skippybal op mijn rug ). En een knuffelkont van hier t/m Tokyo

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:45

Z'n zomereczeem, dat is het enige

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:45

Hmm... de nadelen van Duncan zijn ook weer zijn voordelen. Whahaha

Wat ik minder vind is zijn hele dunne beharing, hij heeft dunne manen, niet zo'n dikke bos sokken ed. Staart is dan wel weer lekker vol. Ik vind het wel jammer, hij heeft veel haar, maar het zo ongelooflijk dun. Niet dat dikke stugge haar dat tinkers meestal hebben. (Wel erg makkelijk inde verzorging trouwens dat dunne haar )

Zijn borst zou wat breder mogen .

Hij is erg eenkennig, hij laat wel anderen op hem rijden, maar dan moet ik wel in het zicht zijn. Alles is goed, zolang ik er bij ben. Maar zonder mij raakt hij heel snel in paniek. (Erg lastig als je hem aan de trailer hebt staan, iemand anders even op hem let omdat je naar de wc moet... dan staat hij dus super idioot te doen ) Toch is het ook wel weer lief Ik heb er geen last van hoor

En met rijden is hij zo enorm pittig. Hij loopt voor 2. Wil altijd hard. Met buitenritten is hij op zich heel braaf, schrikt niet, is niet bang, maar wil wel weer altijd hard. Hoe harder, hoe beter. Maarja, dat weet ik Dus daar ben ik altijd op voorbereid.
Hij loopt graag, maar is wel ongelooflijk koelbloedig, je kan er een bom onder afschieten.

Wat anderen vaak een minpuntje aan Duncan vinden, is zijn vele wit. Maar dat is eigenlijk wat ik nou juist zo leuk aan hem vind. Ik hou persoonlijk niet zo van een donker gekleurde tinker. Dat is mijn smaak, dus dat zou ik aan Duncan nooit willen veranderen .

Maar eigenlijk als ik het nou zou kunnen veranderen zou ik het niet eens doen. Ik vind hem juist zo leuk doordat hij niet helemaal perfect is.
Het is gewoon een grote, lieve knuffel, met veel meer pluspunten dan minpuntjes . Voor mij is hij geweldig, hij heeft gewoon precies wat ik in een paard zoek .

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:10

Snowdon is gewoon perfect!!!!

(voor mij)

edit: Ok.. zijn manen ben ik nog niet helemaal tevreden over... en zo nu en dan mopper ik af en toe over zijn kont, maar anderen vinden dat weer helemaal geweldig

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:19

Tosca mag wel wat langere manen hebben. Ze heeft wel veel sok en een dikke staart, maar haar manen blijven achter. En ze wil soms supersnel draven, en dat hou ik niet bij. Dan krijg ik haar bjna niet terug. Meestal laat ik haar dan maar gaan tot dat ze moe is, en dan draaft ze wel in een fijn tempo. Maar verder qua karakter is ze perfect. Ze is niet eigenwijs of dominant, en maar goed ook want dar kan ik niet zo goed mee omgaan. Ze is gewoon superlief!
en ook heel fijn: haar bruine kleur, scheelt veel poetswerk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:19

Het grote nadeel van Dewi: Ze gaat eerst op de loop, en kijkt dan pas wat ik van haar wilde (een aai of een appel geven bijv.) Ze is zo gericht op eerst vluchten, en dan zien wat er nou is. Dat is zo vreselijk frustrerend voor mij.

Verder heeft ze natuurlijk die vreselijke Tinkerdraf waar ik niet lekker op kan doorzitten of rustig draven.. Het went wel, maar fijn vind ik het niet.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:27

Het nadeel van Femke:
ze is bang voor vallende eikeltjes,en blaadjes die over de grond naar haar toe schuiven.
Ook plukken haar die van haar zelf komen,en dan voor haar langs waaien,dan gaat ze hangen.
De vuilnisman is haar vriend,en tractoren en buldozers zijn om aan te snuffelen.
Een sissende bus kijkt ze dom na,maar als er een blaadje aan komt waaien,dan springt ze met 4 benen tegelijk omhoog!!
Ik ben er nu aan gewent,en het duurde ook even voor ik doorhad dat het de blaadjes en de eikels waren,maar nu kan ik er wel om lachen.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:35

tjee eigenlijk weet ik niet zo 123 wat een minpunt is aan Damian.
hij word nog niet bereden en is dan ook nog maar 3 jaar.
weet wel dat andere soms gek van hem worden, als ze hun paard uit de wei halen denk Damian, he ik ben veel leuker hoor, en hup gaat dwars door iedereen heen, bij mij doet ie het niet.

en een ding wat niet een minpunt is , maar ik had niet verwacht dat hij zo groot zou worden, hij is nu 163, en ik ben 165, maar ach tis mijn grote lieve reus

Annick

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:45

Pfft, ik zou er heel wat op kunnen noemen.
Maar ik hou het bij een punt, het meest vervelende punt.
Haar extreme zomereczeem.
Voor haar vervelender dan voor mij.
En dat doet mij soms ook wel pijn.
Ik zou haar ook zo graag 24 uur per dag op het land willen zien, ook lekker rollen zonder deken op enzo..
Maar het is niet anders.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:54

Sweety is bijna perfeckt
Alleen kan ze soms echt hard aan de kletter gaan en dan kan ik haar echt niet houden. Dit doet ze alleen met andere paarden zelden of beter nooit als we alleen zijn. Maar toch is het echt heel erg vervelend en beangstigend als ze het doet.
Haar hoofd verdwijnd tussen haar voorbenen en ze gaat als een gek met haar hoofd schudden en gekke zijsprongen maken. Dus ze ziet zelf niet eens waat ze loopt erg gevaarlijk dus. Ik hoop dit ooit nog eens op te kunnen lossen.
Voor de rest is het een prachtknol die me steeds veel verstomd doet staan over hoe lief, cool, en tolerant ze is naar ons toe. We mogen en kunnen echt alles met haar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:00

Mystic kan af en toe in de bak heel vervelend zijn, gewoon om niks in rengalop er vandoor sprinten en bokken. En zijn galop is (nog) niet helemaal perfect. Verder is hij echt aan het puberen, in de wei komt hij heel vaak terug met bijtwonden. En hij is erg eigenwijs, als hij geen zin heeft en je laat hem toch hard werken is ie beledigd en kijkt ie je gewoon niet meer aan Maar dat vind ik zelf wel weer leuk aan em, een apart karakter.

Wat zijn er trouwens veel tinks die af en toe zomaar ervandoor gaan! Haha, grappig, ik dacht altijd dat Mystic een uitzondering was!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:05

Wat ik eigenlijk wel gek vind, is dat Angel nog zo'n plezierig paardje mag zijn, ze toch nooit die speciale plaats van Tinkerbell zou kunnen invullen.
Hoewel ik Tinkerbell soms vervloek, blijf ik haar leuk vinden...en misschien zijn het net die ruwe hoeken en kanten die het zo fascinerend maken om met haar om te gaan.

Net ook weer: kom ik met een borstel de wei in, draait ze me haar kont toe en gaat weglopen, duurt het wel even voor ik haar te pakken heb en na twee vegen met de borstel kijkt ze me boos aan. ze is alleen maar dolblij als ik uiteindelijk besluit dat het goed is en stapt dan parmantig weg. Op zo'n moment denk ik soms: krijg de kl****. Vooral als ik dan op Angel toestap en die niet liever blijkt te hebben dat dat ik haar vooral uitvoerig borstel en kroel (haar gezicht dan: nek gestrekt omhoog en lip krullen, tong tussen de tanden en GENIETEN). Wegdraaien ofzo? Nooit...
En toch is ze (nog) niet zo bijzonder als Tinkerbell...

Waarmee ik maar even wou zeggen dat minpunten niet noodzakelijk negatief moeten zijn...

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:17

Minpuntje van Rhona is dat ze van mij wel iets groter had mogen zijn. Zo rond de 1.55 ofzo. Ze is nu 10 cm kleiner. Maar eigenlijk ben ik al helemaal verliefd op haar sinds de eerste foto die ik zag...

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:24

Tinkerhorse schreef:
NikitaGoGo : Jeetje, daar ben je zeker ook wel lang mee bezig geweest om daar allemaal achter te komen? Kan me goed voorstellen dat ze voor jou speciaal is.

Vandaar ook de nickname Nikita go go, ha ha

Het vertrouwen wat je hebben moet om je teugels los te gooien, durf je niet zomaar, maar als ik ze losgooi dan valt ze snel terug in een lager tempo, nadeel is dat ze dan weer snel struikelt, dus durf ik dat weer niet te lang te doen, en gaan we weer hard, ha ha.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:29

Aileen is een schatje, maar niet als ik op vakantie ben!

Ze staat dan in de wei en als er dan iemand in de wei komt, stormt ze er keihard op af. ze heeft al eens mijn vriendin van de sokken gelopen, die lag toen met een hersenschudding in het gras... Gelukkig liep het met een sisser af.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:04

Macho zijn enigste nadeel is zijn schrikkerigheid buiten, en ook soms aan de hand,overal spookjes !

Verder is hij "mister perfect" voor mij,we zijn allebei even eigenwijs !

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:05

nadeel van Vasthi: het is zo'n smeerpoets...........

nadelen van Cesair: ze gaat in de waterbak staan en gooit die om en het is net zo'n viezerd als haar moeder.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:40

De minpuntjes van Shayla :

Het is een ontzettende smeerlap , gaat echt overal in liggen

Ze is soms iets te voorwaarts , wil te graag lopen. Daardoor gaat ze zichzelf ontzettend lopen opfokken en schrikt dan van elk takje wat ze tegen komt (buiten) Ook is ze dan moeilijk terug te nemen.

En ze kan soms ontzettend lomp zijn......Niet uitkijken waar ze loopt , benen niet optillen waardoor ze over een kiezeltje struikeld , ineens een been verzetten (als ze jeuk heeft) waardoor bijna je tenen plat zijn.

Verder eigenlijk in mijn ogen geen minpuntjes

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:07

Dat ik met Jordy niet zomaar in mijn eentje buiten kan gaan rijden, en dat ik daarmee sowieso op moet passen. Als hij in paniek raakt slaat hij helemaal door. Dat is echt het grootste nadeel, en het enige wat ik echt niet leuk vind.
Verder kan het een enorme miepert zijn onder het zadel in de bak. Dan mag ik met mijn been, hand of wat dan ook nergens aankomen want dan gaat hij er tegenin. Gelukkig is dat maar zelden, en werkt hij meestal juist graag mee.
Ook studeert hij voor Houdini.... Knopen heeft hij zo los (gewoon aan het korte eindje trekken), en halsters krijgt hij altijd af (vanavond ook weer in het donker in de wei lopen zoeken). Kruipt onder draadjes door, gewoon door de knieën en er onderdoor tijgeren, en als dat niet gaat springt hij er overheen. Sloten houden hem ook niet bepaald tegen, en schuiven van de staldeur krijgt hij open.
Hij loopt nooit weg, maar gaat gewoon in de andere wei staan vreten, even buurten bij andere paarden, zijn maatje compleet in paniek achterlatend. Als hij een knoop losmaakt doet hij dat alleen om vervolgens ineens achter je te staan.
Op mijn vorige stal stond hij altijd los bij het afzadelen en als ik mijn zadel weg legde in de zadelkamer (en iets lekkers voor hem pakte ). Dan liep hij me achterna en ging in de deuropening staan kijken. Duurde het naar zijn zin te lang, dan deed hij het licht uit door met zijn neus tegen de knop te duwen Had hij per toeval een keer ontdekt, en ook ontdekt dat als hij dat deed baasje zijn kant weer om kwam.
Ook de kraan open zetten was een favoriet....