Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Met een buitenrit is hij ook goed in de hand te houden, ook al dribbelt ie wel wat met iets spannends en wilt ie wel eens wegschieten, maar dit heb je met een bit ook en over het algemeen heb je ze bijna even snel weer terug. Soms 'voel' je je alleen wat machteloos, maar dat is nergens voor nodig. Om een paard tegen te houden, heb je geen bit nodig.
ik moet dan echt zorgen dat ik haar meteen terug in de hand heb, want anders gaat ze echt levensgevaarlijk met me vechten (springt van links naar rechts over straat, galloppeert door beken enz). Als ze nu zo dwaas reageert, geef ik een a twee korte rukken aan de teugels, plant ik mn sporen in haar zij en krijgt ze een tik van de zweep en zo heb ik haar dan snel onder controle.
)snowdon schreef:En toch blijf ik erbij dat het tussen de oren van de mens zit voor een groot deel... tuurlijk gaat de veiligheid voorop, maar in veel gevallen merk ik dat je je paard wel iets meer vertrouwen mag geven en zelf ook iets constanter je paard begeleiden...
snowdon schreef:rommulus... hoe heeft hij dat voor mekaar gekregen om een hackamore te slopen?
om een lang verhaal kort te maken er was een asvalt weg, een hele lange grint oprijlaan, een bak zonder omheining, een vlag die ineens wapperde, en de eerste keer op de hobbel (en een baasje die er aan hing )bij betrokken.
hoe hij precies geknapt is ik weet het niet maar het leer is kapot (en nu net de bovenkant).
Wie me niet gelooft mag eens een buitenritje met Jordy gaan maken met touwhalster 
Shetfan schreef:Supertje, heb je, voordat je zonder bit probeerde te rijden wel grondwerk gedaan met halster? Dus het wijken voor druk van het halster enz.?
(niet aanvallend bedoeld hoor, vroeg het me gewoon af
snowdon schreef:Supertje, in jouw geval is het dan ook iets anders denk ik, maar snap je wel dat velen het lichtelijk overdrijven en dat je dat er niet uit kan halen zo op bokt? Vandaar dat ik het even wilde noemen. Het is per combinatie anders en je kan moeilijk van een combinatie zeggen of het tussen de oren zit of niet, maar bij een groot deel is het denk ik wel zo.
En hangen hem dan bij voorbaat al vol met allerlei attributen. Waarna ze compleet verkrampt op het paard zitten en harder schrikken van zogenaamd enge dingen dan het paard zelf, met als gevolgd paard wat over de rooie gaat.