nakomelingen van gomel ox

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daiwa

nakomelingen van gomel ox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 00:56

hoi

ik zoek mensen die nakomelingen hebben van GOMEL ox
ik zou het wel leuk vinden om dara wat over te horen zelf heb ik een 3,5 jarige nakomeling van hem een super paard
ik wil weleens weten of sommigen nakomelingen in de sport zijn gekomen zoja hoever wat hun karaters zijn
nou ik hoor het wel

callippo

Re: nakomelingen van gomel ox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 01:00

Ik heb vroeger op de manege een roodschimmel hengst gekend van Gomel. Hij was toen 3 jaar oud, zal nu wel bijna 15 jaar zijn... Ondanks dat hij hengst was en erg jong, was hij ontzettend lief en zachtaardig. Ik heb vast nog wel ergens een fotootje van hem, maar heb hem maar een maandje gezien in die tijd.

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 01:01

gaaf ik ben echt benieuwd er naar

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:41

Ik heb al eens eerder op zo´n topic gereageerd, ik heb er een gefokt, maar als jaarling verkocht. Is via Duitsland weer in Nederland terecht gekomen en ruin... en er wordt dressuur mee gereden. Maar ik kan daar verder weinig over zeggen.
Verder krijgen paarden gewoon allemaal lekker hun eigen karakter hoor en opvoeding van hun moeder. Wat je van de vader terug vindt is wat genetisch materiaal, maar ik zou toch niet durven zeggen dat karakter daar bij hoort...
Ik geloof persoonlijk veel meer in naar de moeder kijken (het veulen imiteert haar en wordt door haar opgevoed) dan naar de vader.
Het veulen wat ik had van Gomel, Ghalid, was, net als de moeder, behoorlijk dominant en vroeg rijp. Geen idee hoe hij zich ontwikkeld heeft.

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:45

Hoi! Je zou Debsoleino eens kunnen pm-en, die heeft er ook 1!

luniqe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:17

hallo ik heb een nakomeling van gomel hij is 4jaar en ben hem zelf op dit moment aan het beleren het is een super paardje heb jij ook een nakomeling?

luniqe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:19

o sorry ik zag dat je ook een nakomeling hebt ha ha

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 23:23

hahaha ja en hij heb zijn aftekeningen echt van zijn vader want zijn moeder is een palomino hij heeft de zelfde witte benen als zijn vader en het zelfde been bruin mijn vriendin heb daarna nog een veulen gefokt van de zelfde moeder en de zelfde vader echt 2 druppels water op elkaar lijken alleen ik heb de mijne op een vroege leeftijd laten castereren omdat er geen hengsten geacepteerd werd en zei heb hem nog hengst en dan zie je wel duidelijk verschil

luniqe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:02

dat is echt gaaf nou die van mij lijkt niet op gomel mijn paard heeft op dit moment 6 verschillende kleuren en hij heeft krullen in zijn manen maar zijn karakter is heel spontaan en erg lief ook met het zadelmak maken gaat het heel erg goed hij is heel leergierig. vraagje hoe doet jou paard het met springen want dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. groetjes

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 17:14

hij is pas 3 dus heb ook nog weinig uitgeprobeerd
ik heb er paar keer opgezeten maar door een peesblessure is hij nu op rust maar hij heb op 1,5 jarige leeftijd over een hek gesprongen van 1,50 maar voor de rest weet ik niet ik ben wel benieuwd naar een foto van je paardje ik heb er 1 op me profiel staan daar was hij 1,5 jaar

luniqe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:20

ik zal eens wat mooie fotos maken en naar je opsturen.
kwa uitsralling lijkt mijn paard wel op de jouwe dezelfde vrolijkheid straald er vanaf alleen de kleur is niet te vergelijken maar dat is met geen een paard ha ha maar wat is hij mooi jouw paard lijkt veel op zijn vader. groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:20

hey phallie! even een foto van mijn merrie, de moeder van phallie d`r Gomel zoon;
Afbeelding
dit ben ik met Phanika, ze heeft inmiddels 2 zonen van Gomel en beide 1e premie mannen! door de problemen met mijn rug ben ik gestopt met fokken maar het blijft kriebelen, de combinatie van mijn merrie x Gomel is kwalitatief TOP! wie weet dat ik haar dit voorjaar toch maar weer een keer naar Gomel breng?? ik hoop dat je paard straks wat beter gaat met zijn been, en dan ben ik in de buurt om je aan te moedigen! kus voor Phal en voor jezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:26

jaja gevonden; dit is dus phallie d`r Gomel zoon (links) en zijn volle broer die 1 jaar jonger is (rechts)
Afbeelding
wat een leuk stel he! ze hebben vorige zomer en ook deze zomer weer heerlijk samen op het land gestaan en heerlijk gespeeld, helaas heb ik Garmin (rechts) enkele weken geleden verkocht maar heeft een heel lief baasje nu die er meer tijd aan kan besteden dan ik nog kan.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:39

Wij hebben ook een Gomel zoon en dochter gehad. Plagom is deze zomer verkocht, Plamelke alweer 1,5 jaar terug.

Plamelke heeft meedere nederlandse en europese titels op haar naam staan, en Plagom heeft een renpredikaat gekregen op basis van zijn goede resultaten op de renbaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:58

plagom schreef:
Wij hebben ook een Gomel zoon en dochter gehad. Plagom is deze zomer verkocht, Plamelke alweer 1,5 jaar terug.

Plamelke heeft meedere nederlandse en europese titels op haar naam staan, en Plagom heeft een renpredikaat gekregen op basis van zijn goede resultaten op de renbaan.

Plamelke ken ik, die komt toch bij de kossack-stud vandaan? of er moeten er meer zijn met die naam. mooie merrie!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:19

Plamelke is een heerlijke lieve mooie merrie, en is nu in eigendom van vrienden van ons (Sphinx Arabians) ze heeft laatst nog een keer een keuring gelopen in Exloo en ondanks dat ze een hele tijd de ring niet in is geweest presteerde ze het om ver boven de jongste uit tekomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:35

leuk! zo iets had ik ook met mijn merrie, tijd niets mee gedaan.....keuring....STER! ja dat zijn leuke dingen

luniqe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 17:44

[/img][img]

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 18:15

ja en we zijn trots erop he!!! phannie phalcon mag trots zijn op zijn moeder en ik mag trots zijn dat ik zijn mams mag berijden

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 18:16

luniqe wat wou je sturen probeer nog een keertje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:08

phallie schreef:
ja en we zijn trots erop he!!! phannie phalcon mag trots zijn op zijn moeder en ik mag trots zijn dat ik zijn mams mag berijden

en ik ben weer trots op phalcon!!

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:11

phannie schreef:
Plamelke ken ik, die komt toch bij de kossack-stud vandaan? of er moeten er meer zijn met die naam. mooie merrie!

Nee plamelke is door Dhr. Giesbers zelf gefokt uit Plareri, die ook zelf gefokt is door Dhr. Giesbers (Radeska HT X Plakat). Plareri is zelf ook reserve kampioen geweest als veulen.
Plamel = Plareri X Gomel.. Daar komt haar naam dus vandaan. Hetzelfde geldt uiteraard voor Plagom.
En iets meer dan anderhalf jaar geleden is Plamelke dus verkocht aan Sphinx Arabians.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:34

plagom schreef:
phannie schreef:

Nee plamelke is door Dhr. Giesbers zelf gefokt uit Plareri, die ook zelf gefokt is door Dhr. Giesbers (Radeska HT X Plakat). Plareri is zelf ook reserve kampioen geweest als veulen.
Plamel = Plareri X Gomel.. Daar komt haar naam dus vandaan. Hetzelfde geldt uiteraard voor Plagom.
En iets meer dan anderhalf jaar geleden is Plamelke dus verkocht aan Sphinx Arabians.

dan zal dat het inderdaad wel wezen dat ik haar ken, ik heb me een tijdje verdiept in de nakomelingen van Gomel.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:45

Ik heb lang geleden ook op een Gomel nakomeling gereden. Wenkum Davidoff ofzo heette die. Was een eigenaardig beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:27

wyko schreef:
Ik heb lang geleden ook op een Gomel nakomeling gereden. Wenkum Davidoff ofzo heette die. Was een eigenaardig beest.

hoi! vertel ns waarom hij eigenaardig was? misschien herkennen we iets van het gedrag, en heb je nog ergens een foto van hem liggen? we zijn namelijk benieuwd!