Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

fjordkootje schreef:Zal ik het navragen bij de mensen van het Shire stamboek?
zo kan ik hem al lezen voor hij aankomt
Citaat:Ga hier niet op in, u maakt onnodig kosten en geeft waardevolle informatie uit handen
)....
Mazzel-meid schreef:Hebben er meer ics-leden een brief gekregen?
In de brief staat o.a. 'Als de intrekking niet binnen afzienbare tijd wordt teruggedraaid, dan kunnen we als niet-erkend stamboek verder. We doen dan zelf alla stamboekactiviteiten, en vragen een erkende stamboekorganisatie de paspoortuitgifte -eventueel tijdelijk- voor ons te verzorgen. Hierover hebben wij reeds contacten.
De Nederlandse stamboeken voor o.a. Shires en Paint Horses hebben ook geen overheidserkenning en werken op deze wijze'
Klopt dit?
fjordkootje schreef:Zal ik het navragen bij de mensen van het Shire stamboek?
Citaat:Wij zijn geen stamboek, zelfs geen dochterstamboek, maar een vereniging van Shire-liefhebbers. Het stamboek zit in Engeland. Onze paspoorten worden door Engeland gemaakt, als een Shire gechipt wordt, wordt die info door de Welsh pony en Cob Vereniging bijgewerkt in de paspoorten.
Wij doen dus geen stamboekactiviteiten, zoals paarden opnemen in een Stamboek, paspoorten uitgeven of primeringen uitdelen tijdens keuringen.
Wij organiseren wel 1 x per jaar een keuring, op verzoek van het Engelse Stamboek en onder toeziend oog van Engelse juryleden. Wij keuren dus niet zelf de Shires.
En de kreet "niet-erkend Stamboek" komt niet in het woordenboek van de PVE (toeziend orgaan op Stamboeken) voor
Ik zal dit verhaal ook even op bokt zetten, voor ik weer in een langdurige discussie verzeilt raak met mevrouw Vonk van de PVE.
Ik ben overigens wel erg blij dat wij begin dit jaar een akkoord hebben gesloten met de WPCV wat betreft het bijwerken van de paspoorten en niet met de ICS![]()
Bestuur ICS schreef:2. Als de intrekking niet binnen afzienbare tijd wordt teruggedraaid kunnen we als niet-erkend stamboek verder. We doen dan zelf alle stamboekactiviteiten, en vragen een erkende stamboekorganisatie de paspoortuitgifte -eventueel tijdelijk- voor ons te verzorgen. Hierover hebben wij reeds contacten.
De Nederlandse stamboeken voor o.a. Shires en Paint Horses hebben ook geen overheidserkenning en werken op deze wijze.
3. We kunnen ons aansluiten bij een buitenlands erkend Irish Cob stamboek en zo weer Europees erkend zijn.
Paardenkrant schreef:
Margo Vonk is wederom helder: "Paspoorten door een buitenlandse organisatie laten uitgeven is illegaal. Punt.
Citaat:Op 22 september is opnieuw een volledig gedocumenteerde aanvraag voor Moederstamboek ingediend bij het PVE. Volgens de Europese Richtlijnen kan deze op lange duur niet geweigerd worden als er geen ander moederstamboek is voor de Irish Cob.
In zijn paspoort staat nu nog de naam van de vorige eigenaresse namelijk....