Engels Volbloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Philadelphia

Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 15:46

Hallo Wat vinden jullie van een engels volbloed zelf heb ik een engels volbloed hij is super slief en kan heel goed dressuur ook heeft hij op de renbaan gelopen leuk he maar nu niet meer hij is te oud al 9 voor derenbaan is dat oud key maar hij is geweldig
kiss MOI
Laatst bijgewerkt door Karin op 03-10-05 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: poll met vrij zinloze opties verwijderd

KisSs_Girl

Re: Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:51

leuke paarden hoor!
ik snap alleen de poll niet

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 23:30

Philadelphia, hier op Bokt schrijven we in leesbaar Nederlands, zodat iedereen het kan volgen. Wil je daar in het vervolg rekening mee houden als je weer iets plaatst?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:04

ik heb mijn kleine ren arabier op een renstal staan. ze is van de vijf rarabieren de rest is volbloed. ik vind ze kanjers van paarden. zijn wijs lief en enorm werkwillig. daarbij zijn ze ook nog eens mooi en heel erg aanhankelijk. wat meer wil je

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:23

mijn paardje is ook een engels volbloed ze heeft M gesprongen en L gecrosst
haar vader was Sit This One Out (ik had daar dus echt nog nooit van gehoord maar veel mensen schijnen dat paard wel te kennen )
maar ondanks haar ras, is ze toch geweldig braaf en nergens bang voor

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:28

Heb een tijdje op een engelse volbloed gereden. Ze was ontzettend lief.
Maar ze hebben haar moeten laten inslapen.

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:33

ik heb er 1tje gereden, zo stijf als een hark

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:09

Woogy schreef:
ik heb mijn kleine ren arabier op een renstal staan. ze is van de vijf rarabieren de rest is volbloed. ik vind ze kanjers van paarden. zijn wijs lief en enorm werkwillig. daarbij zijn ze ook nog eens mooi en heel erg aanhankelijk. wat meer wil je

die van mij zit kwart engels volbloed on, maar dat werkwillige herken ik wel.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:39

xx_Irisje schreef:
Woogy schreef:

veel mensen die zeggen juist als ze een kwart of halfbloed hebben van man hij is zo heet en zo fel en zo enorm van alles wat ze eigenlijk niet zijn...nou zijn ze ook niet te vergelijken met een volbloed, maar al helemaal niet met een rijpaard. als je eenmaal met die volbloeds om gaat wil je niet anders meer en vind je op het gegeven moment rijpaarden juist sloom en duf....

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:06

Ik heb ook een 10jarige engels volbloed tot 5jaar hengst en op de baan gelopen. Nu gecastreerd overigens. Het is een afstammeling van man in the moon.

Ik rijd dressuur met hem, en af en toe een sprongetje. Hij vind dat springen geweldig alleen ben ik daar zelf niet zo'n held in ha ha.
Maar ik doe hem er een geweldig plezier mee.

Wat trouwens erg leuk is via bokt heb ik een stuk van zijn verleden achterhaald via een jocky welke hem vroeger op de baan heeft gereden. En ben ik nu ook in het bezit van een foto op de baan tijdens een wedstrijd. Echt geweldig. Zo zie je maar dat bokt.

groetjes Petra

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:20

Ik heb ook een volbloedje en een arabische renvolbloedje...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:24

Ik heb ook een engelse volbloed, ze is niet erg groot maar wel braaf en werkwillig. Ze loopt nu B dressuur, M springen en L sgw. Dresuur ga ik nu wat meer aan werken want dat kan ze super goed, ze is erg soepel en wendbaar wat in het parcours ook goed van pas komt. Het enige nadeel is dat ze erg heet is en dan vooral in het parcours en de cross maar ja, ze wil gewoon graag springen zullen we maar denken :-P

_streepjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:17

k ben ook helemaal gek van de engels volbloed.. zoon mooi paardje!!

ze zijn zo veel zijdig als maar kan een ook nog s hardstikke snel.. en ik houd wel van af en toe een sprintje trekken ( op het strand of zo )

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:00

ik heb een belgisch volbloed .
heeeeeeeel snel, geen geduld, kan niet dressuren (wordt helemaal gek), maar wel geweldig in het parcour. en zoooooo snel
kweet niet of een belgische volbloed op een engelse lijkt? ik heb geen ervaringen met een engelse, maar ik vindt ze wel super mooi

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:12

Ik heb ook een Engels volbloed merrie! Haar vader is Apollonios.
Ze heeft Kwpn papieren, maar ze is meer dan 78% Engels volbloed.
Ze is 14 heeft flinke atrose, maar nog steeds een pittig ding.
Het duurde lang dat we een band hadden, maar als je die met ze hebt dan lopen ze zich letterlijk dood voor je.
Ze heeft wel karakter. Ik vergelijk haar wel eens met een kat ze is eigenwijs, neemt graag de leiding over en ze is ook erg eigenzinnig en dominant.
Als je een plaatstje in haar hart hebt dan zit dat diep en is ze een hondje of lammetje.
Haar absolute passie is springen en racen.
Ze is gek op werken en kan niet tegen niks doen.
Ze is gek met kinderen. Die mogen er ook op rijden. Wel met mij erbij want ze blijft soms wat onvoorspelbaar.

Ik vind het gewoon heerlijke paarden, voor zover ik kan beoordelen.
Baily heeft me hart gestolen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 06:11

ik vind het heel erg leuk om te lezen over ervaringen met de paarden. en zoals je ziet zegt iedereen dat ze braaf en werkwillig zijn, en dat doet de paarden alleen maar ten goede. helaas zijn er nog z enorm veel mensen die dat allemaal niet beseffen en de paarden als vals en gemeen bestemepelen alleen maar omdat ze precies weten wat ze wel en niet willen...de kanjers.

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:41

BailyKarlos schreef:
Ik heb ook een Engels volbloed merrie! Haar vader is Apollonios.
Ze heeft Kwpn papieren, maar ze is meer dan 78% Engels volbloed.
Ze is 14 heeft flinke atrose, maar nog steeds een pittig ding.
Het duurde lang dat we een band hadden, maar als je die met ze hebt dan lopen ze zich letterlijk dood voor je.
Ze heeft wel karakter. Ik vergelijk haar wel eens met een kat ze is eigenwijs, neemt graag de leiding over en ze is ook erg eigenzinnig en dominant.
Als je een plaatstje in haar hart hebt dan zit dat diep en is ze een hondje of lammetje.
Haar absolute passie is springen en racen.
Ze is gek op werken en kan niet tegen niks doen.
Ze is gek met kinderen. Die mogen er ook op rijden. Wel met mij erbij want ze blijft soms wat onvoorspelbaar.

Ik vind het gewoon heerlijke paarden, voor zover ik kan beoordelen.
Baily heeft me hart gestolen.

mijne is precies zo, heb ook KWPN papieren

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:09

uiteindelijk stammen bijna alle rijpaarden af van volbloeds. vind het ergens wel zonde dat ze niet meer zo veel gebruikt worden in de fokkerij. maar ja ze zijn overbodig geworden

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:08

Ik wist niet dat ze als vals gezien worden!!!
Dat dus echt niet!!! Het zijn echt hele lieve, slimme zachtaardige paarden.
Met een zeer sterk karakter en een nog sterkere eigen wil.

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:11

He ben jij grecilla? hihihih ja engels volbloede zijn erg mooi! Groetjes Marlene

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:53

Woogy schreef:
xx_Irisje schreef:

veel mensen die zeggen juist als ze een kwart of halfbloed hebben van man hij is zo heet en zo fel en zo enorm van alles wat ze eigenlijk niet zijn...nou zijn ze ook niet te vergelijken met een volbloed, maar al helemaal niet met een rijpaard. als je eenmaal met die volbloeds om gaat wil je niet anders meer en vind je op het gegeven moment rijpaarden juist sloom en duf....

juist niet, eenkennige wel heel erg, maar ze wil graag werken maar word pas heet als ik enge dingen ga springen en dan wor ze alleen maar fijner te rijden!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:03

het zijn eigenlijk gewoon pony's in een paardenlijf.
de paarden met wie ik ervaring heb(nu al over de 60 volbloeds) vind ik dat het paarden zijn die doorgaan, twee keer is iets eng en praat je ze er langs en de derde keer pakken ze al hun dapperheid op om er zelf langs te gaan. het zijn paarden die doorgaan en niet snel opgeven.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:09

De vader van de moeder van mijn paard is Saros xx. Ook een volbloed dus. Mijn paard is nou een tijdje onder het zadel en hefet echt werklust.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:20

De vader van mijn eerste paard had als Karosso en dat was een zoon van Saros xx. Alleen had hij echt een slecht karakter zodra hij aan het werk werd gezet.
Toentertijd werd gezegd dat hij dat geërfd had van Saros.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:35

@_Anke_: dat klopt helemaal! Mijn eerste paard (Unika) had ook Saros in de stamboom. En als je die aan het werk wou zetten dan had ze ook een heel slecht karakter. Alleen maar steigeren en bokken, gewoon niet willen werken. Van haar werd ook gezegd dat dat door Saros kwam. (maar het kan ook gedeeltelijk van Harcos, Uniform of Amor komen )