[TI] Kent iemand tinker dekhengst O'Gulliver?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brenda21

Kent iemand tinker dekhengst O'Gulliver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 08:42

De vraag zegt het al, wie kent de tinker dekhengst O'Gulliver? We hebben een jaarling van hem te koop zien staan en zijn benieuwd naar zijn vader. Wie heeft info over hem?

Chubby

Re: Kent iemand tinker dekhengst O'Gulliver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:51

Ik heb even ge-temd om dit topic naar [TI] te verplaatsen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:57

VMR -> TI

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:04

Bedoelje niet Gulliver O'Britain?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:15

Jaaaahhh, Gullie
Mijn merrie is op dit moment drachtig van Gulliver O'Britain.

Gulliver is een schat van een hengst. Lekkere knuffelbeer met een super relaxt karakter. Zwart-bont, ong. 1.53 meter groot, 6 jaar oud.
Op de afgelopen 2 hengstenshows gaf hij de show met de brandende vuurboog waar hij onder door reed, etc.
Dit jaar heeft hij een stuk of 12 veulens gekregen die allemaal of een hoge 2e premie behaalden of een 1e premie.

Meer informatie kun je vinden op www.obritain.nl

Welk veulen van hem hebben jullie op het oog?

Afbeelding Hengstenshow 2005

Afbeelding Hengstenshow 2005

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 11:06

Er staan 2 jaarlingen te koop op marktplaza van hem. Het gaat om O'Donnahue en jaarling Macnoble die staat er ook te koop, die is ook erg leuk
Kent iemand dan misschien ook hun moeders? De moeder van O' Donnahue is Blossom en de moeder van Macnoble is Spotty, de eerste merrie is 2e premie merrie, en Spotty, de 2e merrie is stermerrie.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 11:07

*Tequila* schreef:
Bedoelje niet Gulliver O'Britain?

Ja die bedoel ik, maar hij stond op marktplaza als O'Gulliver, daarom twijfelde we even om welke hengst het ging

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:37

Ik denk dat je toch in de war bent

Op marktplaats staan idd 3 veulens van een Gulliver te koop.

Eentje (Fygo genaamd) is een veulen van Gulliver O'Britain, als dekhengst goed gekeurd bij het NSvT. Zie voor foto's mijn berichtje hierboven.

De andere twee die O'Donnahue en Macnoble zijn veulens van Tinkerfarms O'Gulliver, een goed gekeurde dekhengst (weliswaar zonder premies) van het ICS.

Afbeelding

Geef me dan toch maar liever qua bouw en uitstraling Gulliver O'Britain Deze O'Gulliver had ik niet eens als hengst aangehouden maar gelijk geruind

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 11:59

Kun je mij die link geven van die Figo? Ik heb de andere 2 veulens op marktplaza gevonden, niet op marktplaats.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 12:08

Heb Fygo al gevonden op marktplaats Vindt hem wel leuk, maar O'Donnahue vindt ik leuker ogen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:16

O'Donnahue is idd geweldig, vind 'm ook echt super!
Staat bij de Tinkerboerderij te koop he? Daar komt een van mijn merrie's ook vandaan

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:26

flettie schreef:

Eentje (Fygo genaamd) is een veulen van Gulliver O'Britain, als dekhengst goed gekeurd bij het NSvT. Zie voor foto's mijn berichtje hierboven.

De andere twee die O'Donnahue en Macnoble zijn veulens van Tinkerfarms O'Gulliver, een goed gekeurde dekhengst (weliswaar zonder premies) van het ICS.

Afbeelding

Geef me dan toch maar liever qua bouw en uitstraling Gulliver O'Britain Deze O'Gulliver had ik niet eens als hengst aangehouden maar gelijk geruind

wow.. das een lelijke hengst zeg! is dat serieus een goedgekeurde dekhengst

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:43

Bij het ICS ja....

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:50

Ook mijn smaak niet. Maar houd wel rekening met de respectabele leeftijd van deze heer (geb. jaar 1988)...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:04

17..... Is dat al oud dan?!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 08:37

Chubby schreef:
Bij het ICS ja....

aah dan wordt het al wat duidelijker
mijn hemel zeg, sorrie maar als ze dit ter verbetering voor het Tinkerstamboek als hengst hebben angenomen, dan moeten ze een paar extra bladzijdes lezen van het grote Tinkerboek geloof ik
Moeders mooiste is het in elk geval niet.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 09:58

Ik ken deze hengst al bijna 3 jaar, het is een hele oude hengst, daarom ziet hij er op deze foto's niet meer zo mooi uit.
Ik heb wel ergens foto's waar hij er wel mooi uit ziet, als ik ze vind zal ik ze plaatsen.
Hij is ong. 3 jaar geleden goedgekeurd voor de dekdienst bij het ICS, verder geen premie's ofzo.
Hij zorgt in iedergeval wel voor leuke nakomelingen, dus wat zou het dat hij niet zo prachtig is. Wij hebben ook een veulen van hem gehad, Begley Duncan.
Er zijn wel meerdere minder mooie tinkerhengsten in Nederland vind ik.
Maar stamboek verbetering gaat denk ik vooral om de nakomelingen, en niet om de hengst.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:02

Om goede nakomelingen te krijgen moet je ten eerste goed fokmateriaal hebben. Uit een mindere hengst kan misschien best eens een keer een leuk veulen komen, als de moeder een heleboel goed kan maken. Maar de kans op een minder veulen is natuurlijk een heel stuk groter.
Deze hengst mag dan op leeftijd zijn (al vind ik 17 echt nog niet oud), hij heeft ook een aantal forse fouten in de bouw die echt niet door leeftijd ontstaan. Zo staat heeft hij bijvoorbeeld achter een behoorlijk slechte stand, hij is heel erg recht in het achterbeen, en het achterbeen staat ver achter de massa. Daardoor krijg je ook die zwakke rug. De voorbenen staan voor de massa en ook gestrekt.

Ja, verbetering van het stamboek is afhankelijk van de nakomelingen, maar om goede nakomelingen te krijgen moet je goede ouderdieren hebben. Dus de hengst doet er wel zéker toe!

Ik snap overigens sowieso niet dat hengsten goedgekeurd zijn voor de dekdienst die niet een premiewaardig zijn. Dat is geen fokken, maar vermeerderen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:05

Nog even een toevoeging, hier nog een foto van een hengst (ook ICS trouwens) op 17-jarige leeftijd:
Afbeelding
Afbeelding
Cochise is uit 1986. Deze hengst is ook niet perfect, maar toch zeker wel een heel stuk beter dan bovenstaande.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:40

Ik wil toch echt even zeggen dat O'Gulliver absoluut geen lelijke hengst is, ik heb 'm gezien toen we Darlah kochten een paar weken geleden.
Deze foto geeft gewoon een slecht beeld, in het echt is ie véél meer hengst en heeft hij zeker uitstraling! Ook zijn bouw is helemaal niet verkeerd, (nou heb ik daar niet zóveel verstand van), maar in het echt heeftie imo helemaal geen afwijkende of slechte bouw

Tuurlijk is hij al wat ouder, en dat zie je ook wel een beetje maar dat is natuurlijk ook niet zo raar.
Maar deze foto geeft wel een heel negatief beeld van deze hengst....

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:34

lowara schreef:
flettie schreef:

[img]http://www.irishcob.nl/Hengstenfotos/OGulliver.jpg [/img]

wow.. das een lelijke hengst zeg! is dat serieus een goedgekeurde dekhengst

Ik ken hem persoonlijk, zie hem zo'n beetje iedere week en is al erg oud. Misschien de volgende keer eens naar leeftijden kijken?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:53

Dit kan dan een slechte momentopname zijn, maar sorry candy_boyke, ik vind 17 niet al "erg oud".

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 08:34

Maar ik vind dat je zo'n hengst ook niet kan afkraken. De foto geeft tenslotte een zeer slecht beeld en de leeftijd kan behoorlijk verschelen hoor ... Ik ken de hengst helemaal...

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 10:00

Ik vindt de hengst ook niet super mooi, maar ik vindt O'Donnahue echt een leuk veulen. Maar we zijn een beetje rond aan het kijken wat er allemaal te koop staat, en dan is het leuk om te weten wie de ouders zijn, en hoe ze eruit zien

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:22

hallo,

Ik heb een nakomeling van deze hengst,Begley Duncan,hij staat bij "tinkers in the picture; en ik kan toch werkelijk niet zeggen dat dat geen mooie nakomeling van hem is,ik vind trouwens ook dat foto's een vertekend beeld van paarden kunnen geven,ze kunnen heel mooi lkijken op een foto ,en in werkelijkheid zien ze er niet uit,en andersom natuurlijk,

Groetjes Kiara