Heeft iemand een idee die wintervacht te remmen? Misschien een dekentje, maar welke?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Heeft iemand een idee die wintervacht te remmen? Misschien een dekentje, maar welke?

Chubby schreef:Tsja, als je niet wilt scheren en geen al te dikke wintervacht wilt hebben... Dan zul je 'm inderdaad al bij relatief warm weer een deken aan moeten trekken... Eventueel alleen 's nachts, bij dagtemperaturen onder de 20 gr ook overdag...
Het is ook best zielig als je je paardje in de vorstperiode drijfnat rijdt en 'm daarna in de vrieskou zet met natte vacht.
haha kan hier uren over door gaan he!
Chubby schreef:En poetsen... Tsja... Dat blijft het nadeel van onze varkentjes met lang (en kort) haar
Suzanne vd schreef:Mijn visie hierop is gewoon dat een tinkerniet al in augustus onder een deken hoort te staan (tenzij het eenlux type is) en als je er heel erg intensief mee rijd dan is scheren in een bep. model een oplossing als ie op stal staat. Verder hoort wintervacht bij de tinker. Vooral als je tinker 24/7 op de wei staat hou je daar gewoon rekening mee met het rijden. Als je paard op stal staat kun je nog een zweetdeken er op doen maar in de wei kan het niet als het regent.
Supertje schreef:Suzanne vd schreef:Mijn visie hierop is gewoon dat een tinkerniet al in augustus onder een deken hoort te staan (tenzij het eenlux type is) en als je er heel erg intensief mee rijd dan is scheren in een bep. model een oplossing als ie op stal staat. Verder hoort wintervacht bij de tinker. Vooral als je tinker 24/7 op de wei staat hou je daar gewoon rekening mee met het rijden. Als je paard op stal staat kun je nog een zweetdeken er op doen maar in de wei kan het niet als het regent.
Waarom kan een luxe type wel vroeg onder een deken en een zwaar type niet? Ik heb dus zo'n luxe tinker, maar die is nu ook al aardig fluffy, en als ik er niets aan doe dan heeft hij ook een enorme wintervacht.
En een wintervacht hoort bij ieder paard, ieder paard krijgt in meer of mindere mate een wintervacht. Ik ken meer dan genoeg WPN'ers etc. die echt niet onder doen voor een tinker qua wintervacht.