Ervaring met Goodtimes als dressuurpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamayka

Ervaring met Goodtimes als dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 18:11

Wie heeft er nakomelingen van Goodtimes. Ik ben me aan het verdiepen in een hengst voor mijn merrie. Mijn verbeterpunt is haar rug en dan met name de kruisligging. Nu heeft Goodtimes een erg sterke rug en kruisligging en ook een goede stap, draf en galop. Maar als ik ga zoeken op Internet vind ik weinig informatie over zijn nakomelingen in de dressuur. Wie kan me hier meer over vertellen?

Biertabje

Re: Ervaring met Goodtimes als dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:19

ik laat van de week een Goodtimes keuren, ben idd ook benieuwd hoe die het in de dressuuring gaat doen(maar heb haar meer voor het springen gekocht)
er zit nog wel iemand op bokt die een Goodtimes heeft. die rijdt er geloof ik M2 mee!! echt een heel leuk dier!! volgens mij heet ze ''Ody'' op bokt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:34

Lucky Times van Anne van Uytert is een nakomeling van Goodtimes. Lucky Times loopt nu Grand Prix en heeft ook de Pavocup gewonnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:42

Goodtimes geeft goede allrounders, maar sommige hebben een lastig karakter. Wat vind je van zijn (klein) zoon, Sydney en Riverman?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:57

Ik heb twee Peter Pan nakomelingen uit een Goodtimes moeder gereden.
De ene heb ik tot het M1 gereden en daarna is het paard gaan springen. Haar hals was wat kort en ze was wat stug voor de dressuur. Deze merrie had wel veel van haar Goodtimes moeder.
Dit paard loopt nu in het ZZ en loopt regelmatig bovenaan mee.

Haar volle broer heb ik tot het Z1 met winstpunten gereden. Dit paard was wat groffer en groter. Hij had drie goede basisgangen en heel veel kracht in de beweging. Het was een heel fijn paard dat ook nog eens heel veel vermogen en voorzichtigheid op de sprong toonde.

Fijne paarden met een goed karakter. (terwijl moeders nog wel eens wat dwars kon zijn )

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:46

ik ken er 1 die l2 loopt. Hij is niet heel makkkelijk maar wel heel nuchter.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:36

Het zijn naar mijn idee allrounders. Qua type spreken ze mij erg aan. Rond en compact gebouwd.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 06:18

Volgens mij zijn het goede allrounders.
Ik heb een Goodtimes uit een Le Mexico x Amor gereden. Elke wedstrijd winst. Toen ik M2 was werkte ik niet meer voor de eigenaar. Toen heeft iemand anders haar nog met succes in het Z gestart.
Geen makkelijke merrie om te rijden. Op wedstrijd wel, dat vond ze geweldig.
Super lief op stal. Geweldig kunnen bewegen.
Deze merrie was niet al te groot, 1.60m.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:21

Ik heb zelf een Goodtimes, paar maanden onder het zadel en tot nu toe nog geen stap fout gezet, erg fijn en makkelijk paard.
Of het een dressuurtalent zal worden weet ik niet, maar mijn interesse ligt voornamelijk bij het springen. Voor foto's zie onderschrift.

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:36

Wij hebben een merrie van Goodlord de zoon van Goodtimes. Een zeer nuchtere merrie die vanaf januari is gaan starten nu is ze L2.
Wij starten ongeveer 1 keer soms 2 keer per maand. dus niet veel wedstrijden en dan toch al L2. Gaat wel hard. Maar ze is zeer braaf, en wil graag werken.

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:43

Ik heb zelf een goodtimes merrie! Ze is nog maar 5 en doet het echt super goed! zowel in de dressuur als in springen gaat ze het goed doen...
Ik heb haar meer voor de dressuur gekocht en dit valt me helemaal niet tegen...ze heeft hele goede gangen..
een lekkere opwaartse stap en lekker ruim! Een zeer ruime zwevende draf (hoe je moet doorzitten wordt nog een probleem )
En een lekker relaxt galopje..

Ze changeert al en de ambities zijn er hoor!

Foto:
Afbeelding

En over die ruggen..die van mij heeft een zeer fijn ruggetje...
Wel een hoge schoft maar hij is zeer sterk!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:26

Wi hadden een Goodtimes keurmerrie, we hebben er nu nog drie jongen uit.Een Matterhorn stermerrie, Indorado merrie, French Buffetxx merrie.
De Matterhorn was eerst beter in dressuur dan springen, is uiteindelijk op het springen en extreur ster geworden. Nu is ze 5, het is echt een alround paard. In de omgang heel lief maar onder het zadel wat wisselvallig maar niet gemeen, je kunt er alleen niet iedereen op zetten, ze is wat schrik achtig.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:30

sam is een kelvin x goodtimes, superfijn paard met talent voor meer, hij heeft ook twee broers die het super doen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:38

Een vriendin van mij heeft een Goodtimes x Ramiro. Super beestje! Heel braaf dier. Doet het super in de dressuur. Ze haalt gemiddeld in iedere proef minimaal 1 winstpunt (heel vaak ook 2) en loopt inmiddels M1. Paard is 5 jaar. De draf is niet erg ruim, maar verder is het echt een heel leuk paard.

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:50

Wij hebben een Goodtimes uit een merrie met een zeer weke rug van Saluut. Haar rug is heel goed. Ze heeft een super stap en een super galop. De draf is goed. Er rijdt iemand L-dressuur mee en dat gaat goed. Wij mennen samengesteld met haar. Een vriendin van me rijdt Z-dressuur met een andere Goodtimes.

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:55

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:33

Ik heb een paar Goodtimes meegemaakt,dat waren niet al te grote paarden,die over het algemeen goed konden lopen en springen,maar erg snel heel heet werden.

Esprietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:14

Ik heb er een gekend, die echt levensgevaarlijk was. Soms ging het wel, en dan in ene keer was het weer helemaal mis. Bokken, steigeren alles. Dit paard is op jonge leeftijd, ik dacht een jaar of vijf, afgemaakt, vanwege zijn karakter. Hij kwam uit een moeder met een heel normaal karakter, en dat meisje reed ook echt niet slecht of zo, maar hij had gewoon een kronkel in z'n hoofd. En ik weet dat Goodtimes dat nog wel eens een enkele keer mee wil geven.

Verder vind ik dat veel Goodtimes-nakomelingen een bijzonder sterk gebruik van het achterbeen hebben. Ook op keuringen, zie je vaak zeer goed bewegende veulens uit Goodtimes-moeders.

Naast Lucky Times van Anne van Uytert is ook Kenneth W (uit een Leraar-moeder) van Jenny Schreven een Goodtimes die het in de nationale dressuur goed doet.

ootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:37

ik heb een Goodtimes die erg lief is en erg rustig, al vanaf veulen af aan.
wanneer hij echt moet gaan werken doet hij dat ook zeker voor je.
Nog 1 puntje en dan mogen we Z dressuur starten en we zijn M springen. Dus het zijn prima dressuurpaarden, maar ook prima springpaarden! hier een dressuurfoto van de Goodtimes.

Afbeelding

jojozozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:19

Ik ken een Goodtimes die in de dressuur erg nerveus werd steeds. Elke keer bij het binnenkomen van de proef was er een brok spanning. Dan werd hij heel erg heet. Wel een goed springpaard. Vaak eerste prijzen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:31

Bij de grand prix dressuur in de Eindhoven Derby aan de karpendonkse plas liep ooit een grote bruine ruin die fabel achtig kon lopen. Goodtimes. Niks mis mee als dressuurbloed.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:32

rivermen goedgekeurde zoon van goodtimes deze word nu volgens mij in de dressuursport uitgebracht
we hebben een 2 jarige hengst staan van goodtimes
wizard goodtimes x atleet z
we gaan hem voorbereiden op de hengstenkeuring
heb nog geen fotos van hem

Afbeelding
dit is volumnia rivermen x atleetz

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:09

prestige is ook 1 van goodtimes

Marijkeeee