Ervaring met Flemmingh afstammelingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Ervaring met Flemmingh afstammelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 15:51

Hoi,
Wie heeft er ervaring met Flemmingh afstammelingen?

Gr's Nishada!

tantethee

Re: Ervaring met Flemmingh afstammelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:53

ikke, ik heb er twee zelf gereden, beide fijne paarden.
werklustig, en fijn in de omgang.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:00

ik ook, heerlijk paard, ontzettende knuffel en heel werklustig.

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:02

Idem, twee gereden. Werklustig, fijne bewegingen en idd knuffeltantes.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 16:05

O super!! Ik wil over een tijdje een paard kopen en was aan het denken aan een flemmingh.
Zijn er nog meer mensen met flemmingh-ervaring?

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:05

dis mijn flemmingh meer fotows in mijn profiel
is Flemmingh x nimmerdor x uniek x farn x courville xx
is nu 7 jaar L1 + 7 erg fijn paard maar te veel mee gemaakt in haar leven om echt wat van haar karakter te zeggen ze is heel gevoelig, werkwillig maar wel slap van achter en dat is een groot nadeel van nakomelingen van Flemmingh.

Afbeelding
Is alweer fotow van een tijdje geleden hij is nu alweer heeel stuk dikker een dikke hals dat ie nu al weer heeft en de lendenen zijn gevulder en een dikkere kont dus is nu veel mooier als hier, hier is ie nog heel rank en dun.

Afbeelding

Haha ja indd dikke knuffelkont als ie 2 dagen niet zoveel aandacht krijgt is ie echt ziek en staat ie maar wat achter in haar stal en wil ze gelijk niet meer eten

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:25

Ik hoor ook veel goede ervaringen met Flemmingh's.
Dan is de mijne zeker een uitzondering Nou ja, ik heb dan ook een apart geval. Heeft jammer genoeg ook toontredersstand.
Die van mij is zó onstabiel qua rijden! De ene dag loopt ie super lekker, andere dag is het een en al onrust in het hoofd en vervelend aan het doen. Ik weet dus ook nooit waar ik aan toe ben met wedstrijden, zelfs met losrijden kan ie super lopen en dan is de proef prut. Daarom kom ik ook niet echt verder met de dressuur. Springen gaat nu heel goed, dus ik richt me nu meer daar op en volgend voor jaar gaat ie te koop (ook omdat ik er te groot voor ben geworden en wil graag nieuwe uitdaging)

Over haar karakter: ze wil best knuffelen, maar alleen als ze in een goede bui is. Ze was altijd zeer dominant bij onze friezen in de wei maar sinds er een 'coole' ruin bij in is gekomen die niet bang voor haar was gaat het veel beter.

Heb met haar in het begin wat problemen gehad. Ze had een echte gebruiksaanwijzing en ik als 12 jarige wist niet wat me overkwam! Later is t wel weer goedgekomen, kan nu alleen met haar een buitenrit maken. Gaat steeds beter.
Ze heeft alleen heel veel tijd nodig gehad om vertrouwen te hebben in mij.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:34

De moeder van de merrie die ik rijd is een Flemmingh. Dit paard hebben ze ooit proberen te beleren, maar de merrie was enorm gestresst en ril hierbij. Ze had een vorm van zadeldwang en was heel zenuwachtig. Daarom zijn ze er mee gestopt, omdat het uiteindelijk toch een fokmerrie zou worden.

De merrie is op stal echt een heel lief, maar wel enorm wakker, dier. Ze hangt heel erg aan andere paarden en kan ook enorm zenuwachtig worden als ze die niet ziet. Op de trailer is het een drama, steevast komt ze daar van voor tot achter helemaal nat van het zweet vanaf.

Verder wel een hele beste fokmerrie gezien haar afstammelingen ('mijn' merrie is Keur, verder allemaal sternakomelingen) Haar karakter lijkt ze wel iets door te geven, maar niet zo overdreven als ze zelf is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:57

Ik heb mijn flemmingh helaas net verkocht. sniksniksnik.
Maar hij krijgt het super bij zijn nieuwe huisje!!!! (ik mag hem zelfs nog regelmatig gaan rijden!)

Ik heb hem acht jaar gehad. Super karakter hij is altijd alert en wakker maar hij vertrouwt mij helemaal, super eerlijk, fijn te rijden, goede bewegingen met een super voorbeen! Een echt knuffel-en friemelpaard....alleen inderdaad je moet hem net zoals zoveel Flemminghs van achter aan de praat houden. Niet dat hij een slecht achterbeen heeft, maar je moest hem wel bij elkaar rijden.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:01

Er zijn hier genoeg topics over geweest.
Maargoed ik heb ook een Flemmingh hengst ( nu nog) van 2 jaar oud. Foto's van hem staan in mijn profiel.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:31

ik ken ook iemand met een flemmingh, schijnt heel sterk te zijn en moeilijk in de mond en slechte benen te hebben. Flemminhg schijnt slechte benen/gewrichten door te geven. Wel heeft hij goede gangen!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:36

heb zelf ook 2 flemminghs. een 5-jarige en een 2-jarige.... beide makkelijke dieren in de omgang, en de 5-jarige ook onder het zadel... ook heb ik 10-tallen andere flemminghs gezien en gereden, bijna allemaal fijne paarden, makkelijke en een goed karakter.... Die van mezelf is behoorlijk groot 1.78 en had zeker toen ie 3/4 was een slap achterbeen, komt denk ik vooral door zijn grote, daarom eerst maar 2 veulens laten krijgen en nu serieus aan't werk.. is al wel B+7 in 4 proefjes zo tussen de veulentje door
Komt hopelijk dus wel goed komend jaar, is nu namelijk niet drachtig.
Maar van die slechte benen/gewrichten lijkt mij overdreven, heb van alle ongeveer 20 die ik er ken en gereden heb, gezien heb, maar van 2 gehoord dat ze niet helemaal goed waren......
Die van onszelf zijn beiden helemaal goed. dus..

uRaLiNDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:06

HEey.. !!!
wij hebben ook een flemmingxhavidoff 4jaar .. alleen loopt vaak onregelmatig... kreupel.. slechte benen.. OCD.. dus kan niet ver in de sport komen.. !! wel heeel zonde.. ze zou naar amerika worden verkocht voor 10000 (toen had ze nog nergens last van) alleen met het rontgenlogisch keuren is ze afgekeurt omdat ze ocd heeft in de knie !! dus nu niet meer veel waard.. en ze wil ook niet drachtig !heel jammer al 2 seizoenen mee aan het prutsen (onder prestige)
dus helaas slecht ervaring!!!
verder wel mooi uiterlijk -->>fotow !!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:22

Ik heb ook een Flemmingh.
Taran is 5 jaartjes oud.Nu ongeveer een jaar onder het zadel,met een pauze door een blesure.
Op zich wil hij wel werken,maar kan hij ook flink in verzet komen.Maar nooit gemeen.
Verder is hij erg wakker en alert,vooral op buitenrit en kan hij vreselijk heet worden.
Echt een bloedkikkertje,die het niet pikt als je hem op zijn plek zet(al geeft hij zich wel over,met tegenzin)

wendy_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:25

Er staat er 1 op mijn stage Erg knuffelig en lief beestje in de omgang!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:35

uRaLiNDe schreef:
HEey.. !!!
wij hebben ook een flemmingxhavidoff 4jaar .. alleen loopt vaak onregelmatig... kreupel.. slechte benen.. OCD.. dus kan niet ver in de sport komen.. !! wel heeel zonde.. ze zou naar amerika worden verkocht voor 10000 (toen had ze nog nergens last van) alleen met het rontgenlogisch keuren is ze afgekeurt omdat ze ocd heeft in de knie !! dus nu niet meer veel waard.. en ze wil ook niet drachtig !heel jammer al 2 seizoenen mee aan het prutsen (onder prestige)
dus helaas slecht ervaring!!!
verder wel mooi uiterlijk -->>fotow !!
Afbeelding

Mooi paard jammer dat ze niet drachtig wil worden, misschien andere hemgst proberen, wij hebben ook een merri edie moeilijk drachtig wil worden, we hebben verschillende hengsten geprobeert, de ene wou wel den andere niet.
Je kunt ook het OCD er uut halen, door te operen, dan heeft het paard er geen last meer van. Wij hadden een Krack C x Goodtimes, daar hebbben ze het er uit gehaalt, loopt nu op hoog niveau dressuur.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:46

Ik zou helemaal niet fokken met een paard met OCD maar dat is een andere discussie..

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:11

Ik heb ook een flemmingh.
Gelukkig geen tweezitter met doorgezakte rug
Is nu ongeveer 3 maand onder het zadel en pakt alles heel goed aan!
Hoop volgend jaar mee te doen aan de pavo cup. Ze is wel makkelijk in de omgang maar kan behoorlijk brutaal zijn.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:10

Ik ken 2 nakomelingen van Flemmingh vrij goed.
Een 5 jarige merrie uit een Tin Rocco, super fijne merrie. Start sinds kort in het M1, nadat ze bijna een jaar eruit is geweest door een pees blessure.
Ze is voorlopig keur, alleen de punten nog pakken en dan is ze Elite.
Heel fijn karakter, wel eenkennig, maar dat komt uit de moederlijn, zo is haar moeder en was haar oma.

Dan een Flemmingh uit een Nimmerdor, ook een heel fijn paard.
Heeft haar sport predikaat bij het springen en heeft M dressuur gelopen.
Is ook elite. Op zich heeft ze een heel koel karakter, maar ze moet niks van vreemde paarden hebben.

Ik vind ze beide super en ze mankeren verder niks aan de benen of wat dan ook.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:14

Fijna karakters.
Alleen vaak in combinatier met een merrie met een matige rug slechte ruggen. Zgn "badkuip-rug".

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:09

Hoi Hoi,
Er zijn al veel topics geweest over Flemmingh-kinderen, maar omdat ik de grootste fan ben van m'n eigen Flemmingh, plaats ik toch nog ff een reactie
Mijn Flemmingh (zevenjarige merrie uit een Wolfgang-moeder) heeft een fantastisch karakter. Ze is erg lief en zeer betrouwbaar. Tijdens mijn eerste wedstrijd met haar (nu zo'n drie jaar geleden) was ik zooooo zenuwachtig dat ik zat te huilen op haar rug.... (Zij was toen nog maar vier en ook nog nooit op concours geweest).
Desondanks liep ze over het terrein (mega groot buiten terrein met 20 ringen...) alsof ze daar dagelijks liep. Ze liep als een trein en we kregen 171 punten en wonnen de proef (zonder dat ik echt aan het rijden was )
In het rijden is ze soms best wel heet, maar ik zie dit eigenlijl als een kwaliteit. Hetigheid heb je toch een beetje nodig om verder te komen. Door verschillende omstandigheden (zelf een half jaar eruit geweest en merrie 8 maand geblesseerd geweest) start ik haar nu in het M1.. We hebben 15 winstpunten en ze doet op concours altijd super haar best.
In type is het een mooi paard met een mooie lange hals en een lang voorbeen. Ze is bruin met vier witte voeten en een snebje. Haar rug en lendenen zijn wel een tikje gezonken.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:27

Ik heb zelf een Flemmingh en mijn vriendin heeft ook een Flemmingh beide zelfde lieve karakter
Zit een aan en uit knop op op de meeste Flemminghs die ik ken ( zijn er buiten die van ons zo'n 7 die ik regelmatig zie en waar ik ook het karakter van het paard mee besproken heb) Als je die aan het opzadelen bent staan ze gewoon uit, je kan ze overal laten staan zullen niets verkeerd doen en gaan gewoon staan slapen.
Als je er dan op zit en je stapt aan dan kun je de knop aan zetten of uit laten Als je meteen flink doorstapt dan zijn ze er loop je een beetje te lantefanteren dan blijven ze op uit staan
Je moet ze wel goed aan het werk houden dus, de meeste zijn makkelijk te rijden alleen hebben 9 van de 10 een vervelende mond
Die van mij word daar ook nog eens heel strak bij maar dat is een overblijfsel van Zeoliet die er aan moeders kant in zit
Die van mij heeft geen weke rug die van mijn vriendin een ietsje maar kan hem wel goed bij elkaar rijden
In de omgang zijn het gewoon super karakters en met rijden zullen ze geen gemene dingen doen en daarbij leren ze heel snel en zijn het geen domme beesten

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:33

youngster schreef:
Ik zou helemaal niet fokken met een paard met OCD maar dat is een andere discussie..

Krack C vereft heel veel OCD, daar word ook raak mee gefokt.
Het betekent niet dat de merrie het OCD door geeft.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:28

Marijkeeee schreef:
youngster schreef:

Krack C vereft heel veel OCD, daar word ook raak mee gefokt.
Het betekent niet dat de merrie het OCD door geeft.

Vraag me dan af waarom het overal afgeraden wordt en waarom er nu zo vreselijk veel onderzoek naar gedaan wordt.
OC en OCD zijn echt wel erfelijk en met erfelijke afwijkingen moet je gewoon niet fokken. Simpel zat.
Maar we gaan off-topic hier.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:25

Ja indd, maar goed ga kijken welke paarden er allemaal er geen OC of OCD hebben, dat komt te veel voor, zelf zou ik ze ook af laten keuren. dat is gewoon niet goed dus niet goed voor de sport en niet goed voor de fokkerij, daarom zijn we hier in Nederland zo aan het kloten met die foto's vroeger was dat niet nodig.
Elk paard geeft OC en OCD door, daarvoor zijn we te veel aan het klunsen hier in ned.

Maar goed even weer ontipoc
Flemminghs zijn goed, maar eerst goed kijken naar het achterbeen en de beweging flemmingh mist soms nogal wat balans.