Waar vindt ik leuke welsh a hengsten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StalGriendt

Waar vindt ik leuke welsh a hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 09:16

Hallo,

Ik ben voor mijn driejarige welsh a merrie op zoek naar een dekhengst, een vos met een bles en witte benen.

Ik zoek een hengst die niet meer dan 100 km bij ons vandaan staat (we wonen op de grens NB-L) zodat ik naar een dekstation hier in de buurt kan gaan.

Weet iemand zo'n hengst? Of een hengstenhouder bij ons in de buurt die ook dekt met welsh a pony's?

StalGriendt

Re: Waar vindt ik leuke welsh a hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 12:03

Weet niemand dit?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:38

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:47

Ik heb zoooon gave hengst te koop zien staan, alleen ik weet niet of hij ook ter dekking staat, en of niet is wat je zoekt.. http://www.adverteergratis.nl/i/p/2/AiD/276265

kijk maar of je er wat aan hebt,...
succes!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:52

die ken ik ja,
een erg mooie hengst is het.
mooie hals en beweging,volgens mij heb ik hem ooit in het echt gezien,in vught dacht ik

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 20:38

Ik ben eigenlijk op zoek naar een vos met witte benen. Mijn merrie is ook een vos en als je een vos met een vos kruist krijg je ook altijd een vos heb ik gehoord. Dan kunnen ze over een aantal jaren hopenlijk samen in een tweespan lopen.

Ik heb nu mijn oog laten vallen op Coelenhage's Jarno. Erg mooie hengst vindt ikzelf. Heeft iemand hier veulens van? Of foto's?

Hij staat bij van den Nieuwenhijzen in Sint Oedenrode maar van deze hengstenhouder kan ik geen website of emailadres of zo vinden. Weet iemand dit?

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 12:12

uhmm pinky_girl van bokt volgens mij haar merrie daar laten dekken misschien moet je haar pm sturen

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:28

hallo,

de gebroeders Sloof uit Rijssen zijn eigenaar van Coelenage's Jarno. En Jarno staat ter dekking bij nieuwenhuijsen.
Zie website van Sloof: www.stalspoorzicht.nl
Het is echt een hele goede hengst, en heeft al vele dekkingen gehad.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 07:27

Hoi, wil je een vosje fokken of wil je een vosje fokken en proberen vooruit te fokken? Het eerste is gemakkelijk en daarvoor hoef je niet bij de kampioen van Nederland dekken. Er zijn wel meer vosjes. Daarnaast is het volgens mij nog niet zeker of Jarno volgend jaar nog in het zuiden staat.

Voor het tweede zou je kunnen aangeven wat voor een merrie je hebt om te dekken, dan is het misschien wat gemakkelijker om een hengst te vinden. In Noord-Limburg staan traditioneel altijd wel zo'n 20 Welsh A hengsten, dus keuze voldoende.

In die cirkel van 100 km, hoort daar ook Duitsland bij?

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 09:02

Ik wil een idd een vos fokken. Mijn merrie is ook vos en ik wil over een paar jaar tweespan gaan rijden vandaar dat de vader ook een vos moet zijn.

Jarno is de enige voshengst die in deze buurt dekt (in ieder geval de enige die ik kan vinden).

Dus als iemand een andere weet, dan hoor ik het heel graag!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:34

Dit iets voor jou?
Afbeelding

Afbeelding

Hij is alleen nog niet goedgekeurd en aangezien mijn zus hem niet naar de keuring wil doen, zal dat ook wel nooit gebeuren.

Joost zegt dat een vosje fokken niet moeilijk is, maar mijn zus wilde 2 keer uit een bruine merrie met een bruine hengst een bruine fokken.... het eerste veulen staat hierboven en de 2e is een apart gekleurde schimmel geworden!! Vos fokken kan dus tegenvallen.

Kijk een naar Juggler van Willy van Keulen! Misschien is dat wat voor je. Ik denk alleen niet dat je dan binnen de 100km blijft...

SUCCES!!!

Nienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:54

Bij de ruitersportzaak HZ hebben ze hele mooie goedgekeurde welsh a hengsten staan. Ben er namelijk van t weekend nog wezen kijken..Is echt het kijken waard.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:13

Zucchero schreef:
Joost zegt dat een vosje fokken niet moeilijk is, maar mijn zus wilde 2 keer uit een bruine merrie met een bruine hengst een bruine fokken.... het eerste veulen staat hierboven en de 2e is een apart gekleurde schimmel geworden!! Vos fokken kan dus tegenvallen.

Dat is knap, het is genetisch onmogelijk om een schimmel uit een niet-schimmel te fokken.

Als je een voshengst pakt heb je in ieder geval 100% kans op vos. Helaas kan ik niets zeggen over welsh a hengsten, ik zit er niet echt in. Weet wel dat er in het voorjaar een hengstenshow wordt gegeven in Noord-Limburg vanuit district Zuid georganiseerd geloof ik. Ben er een keer geweest om er NWR hengsten te bekijken, die waren er amper, wel een stuk of 20 welsh a hengsten. Misschien een idee voor het voorjaar?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:18

Paar maandjes oud (links op de foto):
Afbeelding

1 jaar oud:
Afbeelding

Niet zo'n mooie foto ( zacht uitgedrukt ), maar het is wel te zien dat dit toch wel heel erg op schimmel lijkt! M.n. op de flanken. Ze is op deze foto trouwens pas 1 jaar, dus ze moet nog wel verder groeien en verkleuren. Ze is wel een beetje een raar toverballetje en niet iedereen is het over de kleur eens.... We zullen het dus verder af moeten wachten....

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 09:27

Zucchero schreef:
Dit iets voor jou?
Afbeelding

Afbeelding

Hij is alleen nog niet goedgekeurd en aangezien mijn zus hem niet naar de keuring wil doen, zal dat ook wel nooit gebeuren.

Kijk een naar Juggler van Willy van Keulen! Misschien is dat wat voor je. Ik denk alleen niet dat je dan binnen de 100km blijft...

SUCCES!!!

Deze vind ik erg mooi, kan die mijn pony niet dekken?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:56

Bruin x Bruin is lang niet altijd bruin Maar schimmel is uitgesloten. Ik denk dat het veulen iets van een bruin-sabino is.

Denk trouwens ook wel dat er veel verschillende kleuren vos zijn. Van levervos en koolvos tot hele licht vossen met lichte manen. De ene vos is de ander niet..

Coelenhage's Juggler is trouwens een halfbroer van Coelenhage's jarno (zelfde moeder). Als je toch naar Willy van Keulen rijdt, kan ik ook Mulligen's Domeniek aanbevelen. Daar hadden wij vorig jaar een heel leuk veulen van.

In Rossum staat trouwens ook nog Friars Osbek
In Barneveld staat Friars Superman

Ik kijk nog eens wat verder..

Joost

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:00

StalGriendt schreef:
Zucchero schreef:
Dit iets voor jou?
Afbeelding

Afbeelding

SUCCES!!!

Deze vind ik erg mooi, kan die mijn pony niet dekken?

De moeder van deze hengst is trouwens een stermerrie. Je moet het maar eens met mijn zus overleggen. Het is haar hengst en ik heb je PB al naar haar doorgestuurd.

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 10:04

@Zucchero: Thanx!!

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:31

Yep, die is van mij: Calondyn Colin .

Hunnehoek's Hugo x Synod Prophet x Nachtegaal's Captain. De moeder is ster zoals al gezegd.

Deze hengst is pas 2,5 jaar oud maar hij mag van mij volgend jaar wel dekken.
Hij heeft een echt super karakter en ik ben zelf helemaal weg van hem.

De reden dat ik niet met hem naar de keuring ga is omdat ik hem niet 9 maanden! binnen wil zetten met allerlei dekens en maskers op met de heel kleine kans dat hij goedgekeurd wordt. Ik snap ook werkelijk niet dat ze die keuring niet gewoon in de zomer houden als ze toch al vanzelf in hun zomervacht zitten.

Hij blijft voorlopig hengst en wie weet groeit hij zo mooi door dat ik er volgend jaar wel anders over denk.....

Het is trouwens tegenwoordig toegestaan om binnen het stamboek te fokken met een niet gekeurde hengst maar hoe dat precies in elkaar zit, weet ik ook niet.

Ik rijd trouwens ook aangespannen met de ponies. Deze winter ga ik Colin beleren.

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 11:35

O, ja dat wil ik heel graag ik vind hem prachtig! Daar zal een mooi veulen uitkomen. Hij mag bij mij op de wei staan en natuurlijk betaal ik je voor het dekken. Maar als jij je hengst liever thuis houd mag mijn merrie ook wel naar jullie, het maakt mij in principe niks uit. Mijn merrie heeft ook geen papieren en het veulentje is gewoon voor mezelf (het wordt een tweespan vandaar dat ik ook een vos wil) dus die hoeft ook geen papieren te hebben.

Groetjes Ellen

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:05

Anders kom je toch eerst eens kijken? Dan kun je Colin in levende lijve ontmoeten en zijn Mams ook. Kun je meteen onze andere ponies en paarden zien. Lijkt je dat wat? Heb je ook een foto van jouw pony?

Joost heeft trouwens gelijk vwb de kleur van het andere veulen denk ik. Het veulen is trouwens licht vos geboren. Ze heeft grijze knieen, billen, manen en staart en ze wordt steed witter. Apart kleurtje is het dus wel. Ben benieuwd hoe ze volgend jaar uit de vacht komt. Een echt toverballetje.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:10

Dat veulentje op de achtergrond bij de foto van mijn hengst, die met dat witte koppie is trouwens een Juggler. Ik vind Jarno mooier dan Juggler alleen ben ik persoonlijk niet zo weg van het bloed. Ik zou ze zelf niet gebruiken maar een goede kennis van mij heeft al 5 Jugglers.
Willy van Keulen heeft Juggler trouwens niet meer. Volgens mijn info is hij naar Duitsland verkocht.

Groetjes,

Aline

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 12:16

Dit is mijn pony Noa:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb haar gekocht als veulentje van vier maanden, ze wordt op 21 januari drie. Wanneer kunnen we eens komen kijken, zaterdag of zo? Kunnen we dan meteen afspreken hoe we alles regelen.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:12

Ik stuur je ff een pb'tje

Groetjes,

Aline

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:32

Hoi Aline

Wat is colin mooi geworden! Al een echte man aan het worden. Gaaf hoor.

gr hannelore