Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lusitana schreef:Als ze als Lusitano´s zijn, is het type opstappen en rijden. Dat zijn gewoonlijk niet echt bokkers. Die zijn slim, leergierig en meewerkend. Maar dwarspissers vind je onder alle rassen, dus ik kan niet zeggen hoe DAT paard is. Lusitano´s dus ik neem aan ook Andalusiërs willen wel werken, sommigen zijn dus loperig, maar niet lastig. De energie is goed in banen te leiden.
Het zal vast een verademing zijn na KWPN paarden (niet boos worden KWPN lovers)
labe schreef:Maar neem 1 ding van mij aan: een andalusier (lusitano in mijn geval) wil ontzettend graag zijn/haar best doen, dus neem het dier tegen zichzelf in bescherming en bouw het rustig op, ook lijken ze zelf meer te kunnen.
lachmar schreef:Lusitana schreef:Als ze als Lusitano´s zijn, is het type opstappen en rijden. Dat zijn gewoonlijk niet echt bokkers. Die zijn slim, leergierig en meewerkend. Maar dwarspissers vind je onder alle rassen, dus ik kan niet zeggen hoe DAT paard is. Lusitano´s dus ik neem aan ook Andalusiërs willen wel werken, sommigen zijn dus loperig, maar niet lastig. De energie is goed in banen te leiden.
Het zal vast een verademing zijn na KWPN paarden (niet boos worden KWPN lovers)
haha lees dat laatste zinnetje net pas.
Ik rij normaal ook altijd KWPN paarden.
Ben benieuwd.
Heb ook een keer een fries en een haflinger zadelmak gemaakt, maar dat vond ik niks.
Veelste sloom
kjoetie schreef:ik heb geen jonge anda gereden, maar wel wat oudere en daarbij herken ik wel veel, dat sensibele, de werklust.. en inderdaad het naar je hand toe rijden, die neiging om achter de teugel te kruipen.. ik vind het paarden met een droomkarakter, wel temperament maar goed te leiden mits je zelf geduldig bent en zachtaardig te werk gaat, forceren en krachttermen werken niet imo.
lachmar schreef:
Ben benieuwd.
Heb ook een keer een fries en een haflinger zadelmak gemaakt, maar dat vond ik niks.
Veelste sloom
lachmar schreef:
Ben benieuwd.
Veelste sloom