nakomelingen van Scandic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

nakomelingen van Scandic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 06:51

Wie heeft of kent er scandic nakomelingen? Ik heb er wel een heel aantal gezien die bijv. voor de veulenveilingen zijn aangeboden dit jaar, maar wie kent er bijv. jaarlingen ect. Hoe zijn die?

Ritmisch

Re: nakomelingen van Scandic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 08:06

Hoi Mansolein,
Ik heb een aantal Scandic kinderen op de keuringen gezien (vorig jaar meer dan dit jaar). In beweging vielen ze me zeer positief op.
Pas geleden was ik bij dekstation de Watermolen in Haaksbergen en daar zag ik Roselma, ik weet niet of je die kent. Roselma (v.Jazz) is al eens beste merrie in de Pavo Cup geweest onder Anna Ostergaard. Ze heeft dit jaar ook een veulen aan de voet van Scandic. Een bijzonder chique ding, echt heel mooi. Hoe ze beweegt weet ik niet, dat heb ik niet gezien.
Verder heeft een kennis van mij een Scandic jaarling uit een Mytens xx x Gag xx x Wachtmeester merrie. Een vrij grote oranje achtige vos (heel mooi kleurtje). Ze heeft een heel mooi type. Royaal ontwikkeld en gelijnd en een mooie halsvorm. Ze kan heel goed draven en galopperen. Wel is ze ontzettend brutaal en ik denk dat het niet de makkelijkste gaat worden om mee te rijden (voor zover ik dat nu kan bekijken). Bij deze Scandic staat ook nog een tweejarige Scandic x Stuyvesant xx in de wei. Deze merrie blijft waarschijnlijk te klein, maar heeft wel een liever karakter.
Vanwaar je interesse voor Scandic?
Overigens ken ik de moeder van Scandic ook vrij goed. Noraline (v.Amiral) is een ontzettend heet en getalenteerd paard. Echt een merrie waar ik heel erg op val. Ze heeft nu een veulentje van Samba Hit aan de voet...

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 09:38

ik weet dat het een paard is dat bijzonder goed kan lopen. Hij bezit veel talend voor de dresuur. Aangezien ik volgend jaar 10 merries te insemineren heb ben ik alvast op zoek naar geschikte hengsten.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 06:43

Op de veuling van Oirschot brachten ze hele goede prijzen op!!! Niemand die nog wat te vertellen heeft over Scandic??

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:29

Mansolein schreef:
Op de veuling van Oirschot brachten ze hele goede prijzen op!!! Niemand die nog wat te vertellen heeft over Scandic??

Tjonge idd! Ik had ze al gezien en voor mezelf 'getipt' voor hoge prijzen. Ik vind de Scandics op de veilingen zeer behoorlijke beestjes, die echt super kunnen draven.
Een vage kennis van mij heeft ook een Scandic, gefokt uit een keur Havidoff-merrie, die kan ook goed lopen maar is echt een pittig ding (haaibaaitje).

Er is hier al eens een topic over geweest misschien hier nog wat meer info --> viewtopic.php?f=22&t=365304&hilit=

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 09:37

oke, bedankt voor de tip. Ja, ik had het al wel verwacht dat ze voor veel geld verkocht zouden worden, want ze konden gewoon erg goed lopen.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:06

Ik heb ook een kennis die heeft een scandic veulen staan uit ene Hemmingway merrie. Hij heeft helemooie gangen en is in 5 galopsprongen ana de overkant van de wei bijwijse van spreken .. Hele goede galop..
Hij heeft ook ene hele apparte kleur voor ene Scandic.. Helaas heb ik hier geen foto's van

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 11:43

jammer, had ik graag gezien. Nou, het lijkt erop dat iedereen die een scandic heeft of kent er behoorlijk tevreden over is..!!!!!!!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:08

Nu we het toch over Scandic hebben, ik vroeg me af of hij op mijn merrie zou passen. Claudina is een engels volbloed (Opera Ghost xx x Youth xx) en ze heeft vorig jaar een veulen van Madison gehad (foto zie profiel).
Ik vind Scandic helemaal fantastisch, en ook de nakomelingen van hem die ik gezien heb. Wat denken jullie? goede combi?

Afbeelding

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:55

Het duurste hengstveulen was de als eerste en net voor de pauze opnieuw geveilde Angelo Arnee P (Scandic x Tiara ster van Jetset D x Havidoff, fok. G. Peelen), die zich telkens met bijzonder veel souplesse en heerlijke beentechniek liet zien. Nico Witte en Barend Tamerus hadden 18.500 euro voor dit vosje over.
Vader Scandic lag goed in de markt want zijn drie kinderen brachten samen 39.000 euro op.
Bron: KWPN site

De veulens van Scandic doen het weer goed op de veilingen dit was op de veulen veiling van Brabant.

Wij hebben een Scandic merrie veulen uit een stermerrie van Julio Mariner x Amor en deze kan ook geweldig bewegen en heeft een mooi model. Ze is mak in de omgang maar ook wel een pittige dame.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 23:09

Angelo Arnee P kon me ook zeer bekoren. Een mooi type veulen, veel ras en uitstraling, mooi kapje op de hals, ging achter iets koehakkig maar wel met kracht. De Scandics vielen me zeker niet tegen. Hebben allemaal de motor goed achterin liggen. Ik denk wel dat de moeder bloed moet meebrengen en zelf het een en ander aan schoonheid. De hoofdjes vind ik soms iets neigen naar het ramshoofje en bij groffe moeders valt het veulen ook een stuk groffer in het lichaam uit. Wel maat.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:06

Mijn anderhalf jarige Scandic is flink aan de maat.
Hij is over het lichaam modern gebouwd, met veel hals. Het hoofd mocht wat meer rasuitdrukking hebben.
Zonder meer een mega-draver.

Afbeelding
Afbeelding

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 12:13

CGJ12 schreef:
Hij is over het lichaam modern gebouwd, met veel hals. Het hoofd mocht wat meer rasuitdrukking hebben.
Zonder meer een mega-draver.

Afbeelding
Afbeelding

heb je dan niet een foto van die geweldige draf?? Zou ik graag zien!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:17

Mansolein schreef:

Nee....... ik ben geen Jacob Melissen...........

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:21

CGJ12 schreef:
Hij is over het lichaam modern gebouwd, met veel hals.

Die is idd mooi aan de maat. Wat meet hij CGJ?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:42

Jan_VT schreef:
CGJ12 schreef:
Hij is over het lichaam modern gebouwd, met veel hals.

Die is idd mooi aan de maat. Wat meet hij CGJ?

Geen idee eigenlijk.
De 160 haalt ie zeker.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:57

CGJ12 schreef:
Mansolein schreef:

Nee....... ik ben geen Jacob Melissen...........

O nee??? hahahaah

Maar als hij zo goed loopt moet het toch enig zins lukken daar een foto van te maken?

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:42

Wij hebben ook een 1,5 jarige Scandic uit een Gribaldi merrie!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 18:47

heb je foto's?

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:06

ik heb een merrieveulen van scandic uit een Keur merrie van amethyst echt een super veulen en kan heel best gaan in alle 3 de gangen

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:23

Zal binnenkort even fotos plaatsen!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 06:29

Yvette12 schreef:
Zal binnenkort even fotos plaatsen!

Ja, leuk. Ik ben benieuwd!

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:04

yvette!! Hij is van mij Wij hebben hem vorig jaar ook op een veiling gekocht. Het is een donkerbruine hengst van maart 2004. Hij is al over de 1.50 ! En beweegt heel makkelijk. Het is een super bijdehandje, dus dat wordt zeker een klus om die straks in te rijden Hij staat nu in de opfok in de Achterhoek.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:50

Hierbij een aantal van foto's van mijn Scandic x keur v. Juventus:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende foto is in januari genomen in de opfok; haal haar volgende maand van de weide en ben erg benieuwd hoe ze er nu uitziet!
Afbeelding

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:45

Ik heb ook een Scandic merrieveulen die echt super kan lopen.Ze is niet super chique, maar kan echt enorm bewegen.Ik vond de karakters van alle Scandics overigens wel goed tonen, ze liepen mooi schuin voor de moeder uit en schrokken nergens van.Ze kunnen ook bijna allemaal super schakelen en zijn heel los in hun lijf.
Voordat ik een veulen ging kopen was ik niet eens op een Scandic uit, maar toen ik er een aantal gezien had in Brabant was ik verkocht.