Nakomelingen Tuschinski?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Nakomelingen Tuschinski?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 21:31

Morgen is er weer een veulenveiling waar ik eventjes een kijkje wil gaan nemen. Veulen 27 had ik graag eens gezien.

Nu zie ik ook een paar Tuschinski's op de lijst staan en van wat ik zo zie aan filmpjes en ook filmpjes van andere veilingen ziet het er toch positiever uit als dat ik gedacht had.
Het beweegt toch veelal niet verkeerd.
Wat mij wel lijkt op te vallen is het strakke en lange ruggetje.

Hoe oud zijn de oudste van Tuschinski en hoe ontwikkelen die zich?
Wat voor type veulens geeft Tuschinski en is dat kwalitatief goed of niet?
Bij wat voor merrie past Tuschinski?
Kortom, graag iets meer info over de nakomelingen, als dat kan.

lachmar

Re: Nakomelingen Tuschinski?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:31

De oudste zijn nu ongeveer een half jaar.
Ik heb er zelf ook 1 lopen.
Aanstaande dinsdag is de afstammelingenkeuring bij piet kuijpers in nederwetten, misschien iets om daar gaan te kijken?
Ik in ieder geval wel en maak ook foto's die ik op bokt ga zetten.

De veulens die ik tot nu toe heb gezien waren allemaal leuke beesten.
goed bewegen en chique.

Ik denk wel dat je merrie niet te bloederig moet zijn, want dan wordt het te denk ik.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 16:35

Ik heb er wel een aantal gezien. Vrij uniform de meesten. Ik vind echter de meesten niet echt er super uitspringen. Ik zeg niet dat ze van mindere kwaliteit zijn hoor, maar echt hele aparte heb ik er nog niet van gezien. Het afstammingen rapport van hem komt nog, dus dat is nog even afwachten.

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:17

ok mijn stage bedrijf hebben ze ook een hengsteveulen van hem. heeft hele ruime gangen. idd een beetje strak ruggetje maar abs niet lang. en hij is ook best wel bloederig. heb helaas geen foto

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:45

Gisteren zijn er op de veulenveiling in Oirschot 3 veulens van Tuschinski geveild.

Aissa Marrilla RDP: Merrie van Tuschinski x Nooitgedacht x Formateur, veulen was tevens kampioen op de keuring in Veghel. Was gisteren veilingtopper met een opbrengst van € 27.000,=
Erg leuk veulen en kon zeer goed bewegen.

Adagio E: Hengst van Tuschinski x Welt Hit II x Amor. € 7.000

Alex: Hengst van Tuschinski x Wellington x Belisar. € 4.000,=

Vond het alledrie wel leuke veulentjes, bewegen heel soepel met mooi voorbeen en sierlijk hoofdje. Je hebt denk ik inderdaad wel een merrie met massa en formaat nodig, want ik verwacht dat Tuschinski geen maat fokt.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:47

Heb uit mijn merrie van 1.67 twee veulens van osmium gefokt en dit jaar eentje van tuschinski.
Het veulen van tuschinski is groter als die osmiums, terwijl osmium juist heel groot fokt.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:09

Ik heb gisteravond drie van de vier veulens gezien. De topper niet. Ik kan er niets aan doen, maar ik vond dat ze allemaal de voorbeentjes naar buiten draaiden (de moeders deden dat niet) en achter vrij slap waren. Alex ging wat achter minder wijd dan Adagio E. Dat was net een ooievaar, sorry. Meestal ben ik tamelijk mild in mijn commentaar, maar de koper zal zich nog wel een keer achter de oren krabben, vrees ik.

Trento B geeft dan toch meer power door als je toch een Krackzoon wilt.. Die werd trouwens heel netjes door Kim voorgesteld!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 00:18

De koper van de Trento heeft een papier gekocht.

De florestan (zelfde fokker als de Tuschinksi x Welt Hitt) vond ik lekker door de baan gaan, zo ook de Stedinger. De Sandreo was echt een schatje.

De Guidam vond ik de leukste, heerlijk apart en lekker lopend.

Behalve Aissa Marrilla, liepen alle Tuschinksi's alsof ze in hun broek gepoept hadden. Net een stel charlie chaplins. Qua voorbeen viel dat wel mee vond ik. Over het soepele bewegen is verder niks op aan te merken. Het waren stuk voor stuk knappe veulens.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 06:34

ik had ook meer verwacht van Tuschinksi zijn nakomelingen. Ik weet dat heel veel mensen weg van hem waren en dat hij best veel heeft gedekt in het eerste jaar, maar ik ben er niet van overtuigd dat hij veel positieve invloed zal hebben op de kwpn fokkerij. Het zou me niet verbazen als er veelal wat gewone paarden van komen, maar wie weet komt er nog veranderingen in. We wachten het af.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 07:29

In ieder geval komt die Adagio E uit een sterke moederlijn. Dan mag je toch verwachten dat ie beter loopt als een aangeschoten kieviet..

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:12

holly schreef:
De florestan (zelfde fokker als de Tuschinksi x Welt Hitt) vond ik lekker door de baan gaan

Qua gangen vond ik de Florestan een zeer leuk veulen, maar wat een lelijk hoofd!!!
Ik vond het eerste veulen dat geveild werd (v. Scandic) echt een supergaaf ding.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:15

Haha, met een hoofd alleen win je niks.
De Scandicjes vielen mij idd niet tegen nee.

Ik vond de Tuschinski's wel allemaal erg mooi hoor. Echt hele leuke veulens. Wat dat betreft doet Tuschinski het niet verkeerd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:50

Bucephalus schreef:
In ieder geval komt die Adagio E uit een sterke moederlijn. Dan mag je toch verwachten dat ie beter loopt als een aangeschoten kieviet..

Nou nou nou nou nou.....

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:06

We zullen zien morgen op de afstammelingenkeuring hoe ze het doen.
Wie weet valt het tegen, misschien valt het mee, maar hoe ze echt zijn weet je toch pas over minimaal 3 jaar als de eerste onder het zadel zijn.

En van 1 keer een veulen zien lopen kun jij niet zeggen hoe een hengst fokt.
Ik heb inmiddels al veel veulens van hem gezien en ik vind dat ie helemaal niet verkeerd fokt.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:57

Ach, nee. Het is mijn persoonlijke mening. Iedereen mag natuurlijk de keuzes maken die men zelf voor goed houdt. Mij stoorde alleen het maaiende voorbeen van Tuschinski en ik heb bij de veulens die ik van hem heb gezien speciaal op de stand van de voorbenen gelet. Anders niet. Morgen had ik naar de afstammelingenkeuring willen gaan, maar er is een sterfgeval in de familie tussengekomen. Ik hoor graag de berichten van jullie .Ik wil vooral niemand tegenhouden met hem te fokken. Gewoon je eigen gang gaan, want dat doe ik ook.

Wat betreft Adagio E: misschien wat plastisch uitgedrukt, maar hij ging achter in de draf erg wijd, met de benen naar buiten zwaaiend. Dan vind ik die euries toch erg veel geld, maar goed.. Ook dit is weer mijn mening en ik heb de wijsheid nog steeds niet in pacht..

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:08

gecondoleerd.

Ik ga morgen kijken en ook foto's maken dus kun je ze naderhand toch nog hier bewonderen.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:54

lachmar schreef:
gecondoleerd.

Ik ga morgen kijken en ook foto's maken dus kun je ze naderhand toch nog hier bewonderen.

Dank je, en super! Ik ben benieuwd!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:05

Ben vandaag wezen kijken naar de afstammelingen keuring van tuschinski en ik moet zeggen dat de veulens er allemaal leuk uitzagen.
Er had er links of recht wel eentje een scheef voetje ofzo, maar ze liepen allemaal met oprichting en konden ook allemaal goed draven
Zal straks even kijken of m'n foto's gelukt zijn en dan zal ik ze even online zetten.
Ben benieuwd wat voor rapport dat ie krijgt.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:25

Beknopt verslag afstammelingenkeuring RP 06-09-2005

Tuschinsky

De hengstenkeuringscommissie geeft haar bevindingen van de afstammelingenkeuringen middels een korte samenvatting van de rapportage. De uitgebreide rapportages zullen over enkele weken in ‘In de Strengen’ worden gepubliceerd.

Tuschinsky (Krack C x Pion)
Uniforme collectie zeer rijtypische hoogbenige goed ontwikkelde veulens.
Het fundament is correct afgewerkt maar iets teer. De veulens bewegen extra met veel zelfhouding en een goed achterbeengebruik.

(KWPN Persbericht, overname zonder bronvermelding toegestaan)

Volgens mij was de jury er ook tevreden over

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:47

Cool!! *trots* trots*

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:30

gaaf te horen dat ie goede veulens toont komt uit dezelfde lijn als mijn merrie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:52

rodalover schreef:
gaaf te horen dat ie goede veulens toont komt uit dezelfde lijn als mijn merrie

Net als die van mij...

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:33

Ben ook geweest, en vond dat ze allemaal goed, elastisch konden bewegen en mooi in de oprichting waren. Chique hoofdjes.

Al met al, echt niet slecht, een zeer uniforme groep.

Heb zeker geen spijt van mijn keuze.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:36

heyy heb ik je alweer gemist.
Ik was er ook.
Ben nou de foto's op internet aan het zetten dus ga ze zo op bokt zetten.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:38

Ik was een beetje sleepy, kwam vanmorgen met het vliegtuig terug van vakantie, maar wilde dit niet missen.

Stond je bij de uitgang van de rijbak? Ik stond aan de linkerkant op de lange zijde.

Ben je ook naar Trento geweest?