Levering hengsten najaarstest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Levering hengsten najaarstest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 12:17

Maandag 5 september a.s. komen de rijpaardhengsten die gaan deelnemen aan de najaarstest aan op het KNHS-centrum in Ermelo.

Afbeelding

Zitten enkele interessante paarden bij. Wat vinden jullie? Ik volg nog steeds de Fürst Heinrich x Volturno!

Zien jullie eigenlijk Florencio ertussenstaan?

CGJ12

Re: Levering hengsten najaarstest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:21

Nee, geen Floris.
Maar aangezien die verkort meeloopt kan ik me indenken dat die op een andere datum aangeleverd zou kunnen worden.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:27

ik denk dat er wel wat interessante paarden bijzitten. Ik ben benieuwd hoeveel er door mogen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:42

Mansolein schreef:
.......... Ik ben benieuwd hoeveel er door mogen.

8 teveel meestal..........

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 12:46

CGJ12 schreef:
Nee, geen Floris.
Maar aangezien die verkort meeloopt kan ik me indenken dat die op een andere datum aangeleverd zou kunnen worden.

Ik dacht al ergens in die richting. Ik wist alleen niet dat ze ook in het najaar verkort konden aangeboden worden.
Het zou voor deze hengst toch slechts een formaliteit moeten. Stel dat ze hem goedkeuren, ben ik wel eens benieuwd naar zijn punten...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:09

Jan_VT schreef:
Het zou voor deze hengst toch slechts een formaliteit moeten. Stel dat ze hem goedkeuren, ben ik wel eens benieuwd naar zijn punten...

Daar wringt hem ook de schoen.
daar komt nog wel wat diplomatie bij kijken om die te gaan punten...........

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:57

zo als altijd zullen er weer paarden bij zitten met te hoge/lage scores. We zullen het zien. Het paard met de hoogste scores is niet altijd de beste moet je maar denken.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 13:07

Jan_VT schreef:
Zien jullie eigenlijk Florencio ertussenstaan?

Citaat:
verrichtingsonderzoek hengsten 03-09-2005

Komende maandag aanlevering verrichtingsonderzoek

Komende maandag, 5 september, zal de aanlevering plaatsvinden van de rijpaardhengsten die deelnemen aan het najaarsonderzoek. Gestart wordt om 08.00 uur op het KNHS centrum te Ermelo met de veterinaire keuring.

Net als tijdens het voorjaarsonderzoek zullen de drie-jarige hengsten na de veterinaire inspectie ook onder het zadel door de eigen ruiter worden voorgereden. De hengstenkeuringscommissie kan op deze wijze zien of de hengsten trainbaar zijn. Dit zal gebeuren vanaf 9 uur in de WA hal.

Twee hengsten zijn vanuit het voorjaarsonderzoek doorverwezen naar het najaarsonderzoek. Het betreft 763 Fabriano x Escudo I en 352 Krack C x Havidoff. Deze hengsten zullen op 5 oktober aangeleverd worden.

Tijdens de onlangs gehouden herkansing onder het zadel hadden twee hengsten veterinaire problemen. Zij krijgen maandag nog een kans om te laten zien of zij trainbaar zijn. Het betreft 606 Quantum x Cantus en 97 Corland x Indoctro.

Florencio zal op 21 oktober arriveren voor het uitgestelde verkort onderzoek van drie weken.
De eerste officiële beoordeling vindt op woensdag 21 september plaats. Dan zal de hengstenkeuringscommissie samen met de verrichtingscommissie de hengsten vanaf de grond beoordelen. Aanvang is 08.00 uur.

Het tussenbeoordeling is op woensdag 5 oktober. De eindbeoordeling is op vrijdag 11 november as.

(Persbericht KWPN, overname zonder bronvermelding toegestaan)

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:12

Ik ben erg benieuwd. Heb persoonlijk een zwak voor nr. 146, de Ferro x Darwin (Valkenier), volle zus is in 2000 kampioene drie-jarige merries geweest. Verder is de nr. 756, Fürst Heinrich x Volturno, Van The Man?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:26

Zijn er al mensen terug van Ermelo? En wat zijn jullie bevindingen?

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:35

kijk vol spanning uit naar de volgende nummers:606,703'04,779,57,625,759,605 hopelijk mogen ze door het zijn mijn favorieten met als absolute favoriet het nr 57 cassini x corofino en het nr 779 quite easy x caretino,

zijn die ook allemaal gecontyroleerd op de foto? weet er soms ioemand in wiens eigendom die twee hengsten zijn?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:44

Ben benieuwd nar 82, contangoxjazz, wij hebben een merrie dragend van hem!!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:47

Vdl heeft een Quite Easy in het verrichtingsonderzoek lopen, ik weet niet welke.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:59

ik wacht ook met spanning af welke er nu doorgaan/ of al afvallen.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:05

Ik ben benieuwd naar de 668 Sandro Hit x Houston. Vond ik een mooi paard! Mooie kap erop, veel expressie, beetje compact met een mooie sterke achterhand en een mooi gedragen draf. Deze vond ik op de sprong ook niet verkeerd.

Natuurlijk de Quite Easy's met de nr. 625 die veel front had, een mooie hals, veel souplesse en die behalve een zeer ruime galop ook nog eens een fijne draf toonde. Verder de 779 die mooi sprong ook een mooi type was met een prachtige kastanjebruine kleur. Wel een hete.
De Casco nr. 55. Ook een paard dat alles zo'n beetje laat zien en een heel mooi exterieur heeft.

De Jazzes x Flemmingh m.n. 313 die over veel expressie beschikte electrisch achterbeen had, wel veel temperament toonde. Ik vraag me af of zijn galop verbeterd is.. De 316 die zo mooi bergopwaarts draafde en zich zo groot maakte. Die bovendien veel expressie had, veel souplesse en een goed achterbeengenbruik!

En natuurlijk de 146 uit de Worona I fokfamilie . Die wordt nauwgezet in de gaten gehouden. Ik ben benieuwd naar de maat.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:10

.
adriana schreef:
Vdl heeft een Quite Easy in het verrichtingsonderzoek lopen, ik weet niet welke.

Dat was de 624. Paard met veel vermogen, mooi type ook compact. Ik zag er iets aan iets in de achterhand (lag niet zozeer aan de afgeslagen croupe), maar ik kon het niet benoemen.. Ik was toen, zo om me heen kijkend, wel de enige .

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:17

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:18

vossie schreef:
Ben benieuwd nar 82, contangoxjazz, wij hebben een merrie dragend van hem!!

Met name het hoofd en de hals typisch Jazz, maar de kleur van Contango. Liet een mooi gedragen draf zien met een goed gebruik van het acherbeen. Ook een mooi voorbeengebruik. Parmantig paard met veel front, dat achter goed daalde en ook een nette sprong liet zien. Ik vond alleen de bovenlijn niet zo sterk en de stap gespannen. Ben benieuwd naar het veulen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:27

Bucephalus schreef:
Dat was de 624. Paard met veel vermogen, mooi type ook compact. Ik zag er iets aan iets in de achterhand (lag niet zozeer aan de
afgeslagen croupe
), maar ik kon het niet benoemen.. Ik was toen, zo om me heen kijkend, wel de enige .

Kun je mij eens uitleggen wat je met "afgeslagen croupe" bedoelt?
Dat is een term die nieuw voor mij is, en je noemde dat al eerder.............

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:33

Ik bedoel daarmee dat de croupe sterk hellend is. Het liefst zie ik bij een dressuurpaard een derrière die mooi rond is. Bij springpaarden zie je vaker een sterk hellende croupe die ook nog eens varieërt in lengte.Hoeft geen probleem te zijn, maar als een merrie al zo'n achterste heeft.. Bij de UB40 veulens zag ik dat bijv. behoorlijk vaak.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:39

Hmmmmmmm...... daar denk ik dan anders over.
Doe mij juist maar een mooie lange hellende croupe........ waarbij de staart vloeiend volgt uit de croupelijn zonder knik.

Dat is juist één van mijn drijfveren om Jazz te gaan gebruiken.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:41

Met name het hoofd en de hals typisch Jazz, maar de kleur van Contango. Liet een mooi gedragen draf zien met een goed gebruik van het acherbeen. Ook een mooi voorbeengebruik. Parmantig paard met veel front, dat achter goed daalde en ook een nette sprong liet zien. Ik vond alleen de bovenlijn niet zo sterk en de stap gespannen. Ben benieuwd naar het veulen.[/quote]

Ik ook, moeder is ster/keur/sport merrie van Saros, ze is een volle zuster van Belisar. We zijn een aantal keer bij Brinkman naar Citango wezen kijken, vonden het een leuke hengst en met name het karakter is super, wij vonden het dus de gok waard! Tegen de tijd dat het veulen er is, (als alles goed gaat april volgende jaar) zal ik foto's plaatsen.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:41

Nog even verder ter verduidelijking:

Voor de efficiëntie van de 'paardenmotor' is niet alleen de vorm van de croupe belangrijk, maar daarnaast is belangrijker de ligging en lengte van de heupbeenderen t.o.v. het bekken. Er zijn paarden die bijv. een hoogliggend kruisbeen hebben, wat niet echt mooi is, maar die toch topprestaties neerzetten omdat de ligging van het bovengenoemde ideaal is. In principe gaat een schuine croupe gepaard met grote draagkracht en weinig stuwing (trekpaarden).

Regelmatig gaat een schuine croupe gepaard met een meer steile stand van het achterbeen.(springpaarden)

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:52

wanneer worden eigenlijk de resultaten verwacht?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:56

Duim duim dat Florisje ggk wordt!