Zoals altijd de mening van Pukpaleis: Pavo Cup 4 jarige 2005

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pukpaleis

Zoals altijd de mening van Pukpaleis: Pavo Cup 4 jarige 2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 22:19

Vanmiddag even wezen kijken vnl voor de hengsten en dat leverde meteen de eerste teleurstelling op o.a. United,UB 40 (zou verkocht zijn naar de USA),Dutch Dormello,Olympic waren niet aanwezig...
Wel aanwezig waren:
Udo (Goodtimes x Zeoliet) strakke stoere bink met korte pootjes, veel bluf maar weinig kwaliteiten had wel veel aanhang: Franske kwam er speciaal voor tussen de hindernissen uit..hij wordt toch geen dressuur h...m..??
Upperville (Cabochon X Creool), langelijnde iets klassieke hengst met front en veel bot drie nette gangen en goed te bewerken,viel mij niet tegen!!
Ungaro(Ronaldo x Pion),fraaie hengst correct met veel hals maar wat weinig nek, was erg stij en kwam niet goed door in alle gangen spoort slecht en loopt graag iets scheef (slecht gereden,beinvloedde de presentatie negatief)
Undigo(Sandro Hit x Jazz), boefje moet extra lang gereden worden daardoor pijp wat leeg wordt mooi donker met fraaie hals maar sterk gehoekt achterbeen en korte platte croupe wordt graag wat lang in beweging en blijft dan te traag in het achterbeen
Universeel(Olivi x Zuidhorn)beknopt model met erg korte hals bewegingen ruim en veel souplesse komt oprichting te kort en loopt de grond in met name in gallop het meest duidelijk
Radestky (Rubiquil x Ravel STV) hoogbenig lux type voorbeen en achterbeen steil blijft in beweging te strak en stijf veel bravoure maar weinig ruimte en souplesse
Gameboy (Gribaldi x Pion) fraaie hengst lange lijnen hoofd mocht meer uitdrukking hebben, drie fijne gangen en optimaal voor gesteld voorbeen mocht correcter
Uphill (Oscar x Appolonius) wordt toch wel wat klassiek op stand zware hals aanzet wat platte croupe en kortbenig, maar hengst heeft wel wat, las hij in beweging komt is er duidelijk uitstraling veel kracht en afdruk mocht misschien zich wat minder stoer maken maar heeft zeker potentie, voor mij grootste meevaller
Uptown (Kennedy x Ubis) veel front veel uitstraling prachtig hoofd lang voorbeen ,rug lendenen week achterbeen langgehoekt heeft fraai voorbeen gebruik mocht achterbeen verder brengen maar HP weet dit optimaal te verbloemen....
Daarnaast vielen twee paarden van Metall mij erg op een schitterende hengst uit een Wolfgang moeder ,mooiste model van de middag met fijne gangen mondje...(vergeten op de hengsten-keuring) en een Metall x Inspekteur een paard met absolute topkwaliteiten veel vermogen tot schakelen sluit optimaal door heeft elastiek en een fraai voorbeen en een goed correct exterieur...wat een topper in de dop....bij deze twee is Special:
Nothing Special!!
Grootste blunder:winnaar Veghel OO seven x Havidoff was duidelijk kreupel maar mocht blijven lopen 70.5 punten is een aanfluiting voor een paard dat eigenlijk de ring uit moest...
Nou dat was tie weer ,lees huiver of geniet, maar vergeet niet, het is alleen maar zoals Pukkie het ziet...

Pascha

Re: Zoals altijd de mening van Pukpaleis: Pavo Cup 4 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 23:06

Het viel mij ook al op dat er zoveel afmeldingen waren, waarom? Allemaal kreupel ofzo?
Ik heb niet veel meegekregen van de Pavo, want ik heb meer bij de 4-jarige springpaarden gekeken.
Maar degene die ik heb zien rijden, ('s ochtends/begin middag) vond ik nou niet echt heel denderend. Niveau is volgens mij wel eens hoger geweest in voorgaande jaren....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 23:34

Helder verhaal..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 02:45

wat vond je van de kennedy ruin uh die rond half 12 moest, had 77.5 punten, is van mijn instructrice en komt uit de zelfde moederlijn als uptown

ik ga er nu heen

ow en hoorde trouwens dat jose met die oo seven maar heel kort in gereden had, dat ze eerder moest starten, zouhetniet te spanning geweest zijn?

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:10

Hee Rocky, die Kennedy heb ik ook gezien. Ik vond hem alleen een beetje kort in de hals gereden. Maar verder wel een super paard! Marieke Pijnenburg reed hem toch, of niet?

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:17

pukpaleis schreef:
Vanmiddag even wezen kijken vnl voor de hengsten en dat leverde meteen de eerste teleurstelling op o.a. United,UB 40 (zou verkocht zijn naar de USA),Dutch Dormello,Olympic waren niet aanwezig...
Wel aanwezig waren:
Udo (Goodtimes x Zeoliet) strakke stoere bink met korte pootjes, veel bluf maar weinig kwaliteiten had wel veel aanhang: Franske kwam er speciaal voor tussen de hindernissen uit..hij wordt toch geen dressuur h...m..??

Springen was inderdaad al helemaal afgelopen, dus dan is er weinig meer te zien he

Vond het overigens erg goed paard !

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:01

Is United niet gestart? Weet iemand daar de reden van? Unico is wel door naar de finale. Dit is een OOseven x Ulft. Ik vind dat leuk om te zien want ik heb hem als hengst zadelmak gemaakt.

Ben ik toch wel trots op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:24

jammer van UB40, vind ik een leuke hengst

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:39

UB40 verkocht naar Amerika?! Nee, he! Komt ie nog wel weer terug naar Nederland over een paar jaar, of blijft hij daar permanent. Mijn merrie is nu drachtig van Obelisk, maar wil over een paar jaar een keer met UB40 proberen. Hoe moet dat nou?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:33

Tis weer duidelijk Pukkie!!

Ik ben niet geweest maar vind je verhaal duidelijk!

Ik ken de Metall x Wolfgang wel, die heb ik vorig jaar al gezien en vond hem echt wereldsgaaf! Echt superfijne getalenteerde bok!

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:41

Uphill en Uptown zijn denk ik de toppers voor de finale. Beide paarden kunnen denk ik beter dan dat ze zich gister presenteerden.
Uptown werd heel erg proffesioneel voorgesteld door Minderhoud. Hij reed hem bij tijden erg dwingend en daarom kwam uptown niet optimaal in balans (maar hij was idd erg druk bezig het niet bijzondere achterbeengebruik te verbloemen).
Uphill maakte zich erg stoer en was wat gespannen. Ruggebruik was daarom niet optimaal en het neusje mocht wat meer op lengte gereden zijn. Wanneer Emmelie dat in de finale lukt kan zij het naar mijn mening het Uptown nog moeilijk maken. Uphill liet vooral aan het eind bij halsstrekken in draf een hele fijne balans met een mooi ondertredend achterbeen zien. Overigens Pukpaleis..ik vind dat Uphill eerder een hellende croupe heeft dan een platte. Verder kan ik me wel aardig vinden in de constateringen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:22

5 jarigen Decor Dreamcatcher 1 en Trento B 2de??

Waar zijn Tuschinksi, Tolando, Tango??

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:48

Tuschinski is niet gestart, net als United gisteren, waarom niet? Tolando wel en Tango ook. Ik vond Tolando heel erg meevallen, het dweilerige wat ik van hem zag en het slappe en trage was een heel stuk minder.
Vonden jullie de Metall-Wolfgang niet wat strak? Uphill heb ik in Den Bosch gezien en vond ik daar beter dan hier, werd ook niet optimaal voorgesteld.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:01

Trento B 2e, daar snap ik nu niks van!! Maar ja...ik heb er ook geen verstand van.

jammer dat die Totilas niet meedeed, in Verden deed ie het nog zo goed.

Maar dat Tuschinksi niet meedeed vind ik raar, Yvonne Copal heeft wel een andere merries gestart, apart dat zowel United en Tuschinksi niet gestart zijn. Wel erg toevallig dat ze beiden geblesseerd zijn.

Ik ga morgen kijken, ben erg benieuwd.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:05

Wordt Trento B eigenlijk nog altijd gestart door Kim Leduc?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:06

Ik hoorde dat Tuschinski ziek geweest is.

amagun

Suzanne F. schreef:
Waar zijn Tuschinksi, Tolando, Tango??

Tus was in Verden al een beetje ziekjes
Tolando zesde
Tango twaalfde

amagun

Anoukie schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:07

Anoukie schreef:

Ja

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:10

Welke gastruiters zijn er uitgenodigd om morgen te rijden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:11

Wie heeft Dreamcatcher in het eggie gezien??!

Hoor er positieve dingen over. Is het weer zo´n NRPS-er die het ineens mega-apart gaat doen en dan uiteindelijk door het KWPN binnengehaald wordt??? (lees Rubels, Painted Black, Florencio etc.)

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:14

Suzanne F. schreef:
Wie heeft Dreamcatcher in het eggie gezien??!

Hoor er positieve dingen over. Is het weer zo´n NRPS-er die het ineens mega-apart gaat doen en dan uiteindelijk door het KWPN binnengehaald wordt??? (lees Rubels, Painted Black, Florencio etc.)

Mag ook wel voor vier ton

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:16

Willy Arts en Theo Hanzon gaan de paarden overrijden. Dreamcatcher is wel 'n goed paard maar vond die punten wel erg hoog, zowieso begrijp ik de hele jurering zo nu en dan even niet meer.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 20:14

Heb Dreamcatcher gezien in Ermelo bij aanbieden voor KWPN stond erg steil en smal op veel te oude ijzers ,maar zeer fraai model met veel charme en uitstraling en heel fijn lopen ging er uit op correctheid onderdanen......(wel 4 ton voor een paard maar geen 40 euro voor de smid??) lees net uitslagen 5 jarige: Trento hoog (dankzij afw. toppertje met ijn losse beentjes..?? ) Tolando in de top tien (wat een ruiterwissel toch voor verschil kan maken ) en de Jazz merrie die in Veghel won verassend laag misschien is die scheve heup nu wel een bezwaar.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:05

Vudress schreef:
Willy Arts en Theo Hanzon gaan de paarden overrijden. Dreamcatcher is wel 'n goed paard maar vond die punten wel erg hoog, zowieso begrijp ik de hele jurering zo nu en dan even niet meer.

Ik vond Dreamcatcher toch echt 1 van de betere paarden! Super mooi model ook. Vond de punten van Don Picardi trouwens erg tegenvallen. Had hem wat hoger in het klassement verwacht. (en aan de reacties te merken waren er meerdere mensen verbaasd over)

Trento B is niet mijn meest favoriete. K had het voorbeen graag wat meer naar voren zien treden. (hij oogt nu wat "stamperig") Werd naar mijn mening ook niet ideaal voorgesteld, maar dat is makkelijk zeggen zo vanaf de tribune.