Nakomelingen van Montecristo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Nakomelingen van Montecristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 13:44

Ik ben erg benieuwd wie hier allemaal een Montecristo hebben. Wij hebben namelijk zelf een 2jarige Montecristo. Ik ben benieuwd naar andere Montecristo's!

Myrdal

Re: Nakomelingen van Montecristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:01

Ik heb een veulen van Montecristo van nu 3 maanden oud. Hij komt uit een Hierarch merrie.

Hier 2 maanden
Afbeelding

En gisteren
Afbeelding

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:11

Levy heeft een montecristo nakomeling.
Er staan foto's op Kraamstal in het topic van Absoluut anders!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:53

Ik heb er ook 1

Het is een Montecristo X Zeoliet-ruin van 5 jaar, hij is nu ruim een jaar onder het zadel en was super braaf met beleren. Hij kan tijdens het rijden wat jolig zijn het eerste kwartier (beetje springen enzo als er iets eng is) hij is niet overdreven bang aangelegt, uiteindelijk gaat hij overal wel langs met wat geduld.
Ik rijd nu sinds februari wedstrijden met hem en ben nu M1+14 (en ik start lang niet elke week een wedstrijd).

Als je nog meer wilt weten, vraag maar.......

Gr. Vivienne

p.s zal ff kijken of ik er wat foto's op kan zetten

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:58

Ik heb ook een Montecristo

Een Montecristo x Jetset-D X Ferro
Een merrie van 4 jaar. Ik ben nu net sinds 2 weken haar aan het beleren. Ze is superbraaf en heeft heerlijk ruime gangen. Het is echt een topper voor de toekomst

Heb je ook een foto van de jouwe?

Afbeelding

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:14

Leuk! Ik ben benieuwd maar meer foto's. Ik en Jura hebben haar dus en willen eind volgend jaar ook beginnen met d'r. Wij hopen ook dat het een toekomstige topper wordt!

Nexthorse: volgends mij heeft onze Wyoming een beetje hetzelfde neusje als jou paard!

Myrdal: Veel plezier van Andros, het lijkt me heel leuk zo'n veulen zelf fokken (en helemaal van zo'n top hengst als Monte Cristo)! Laten we hopen dat hij probleemloos door zijn jeugd heenkomt.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 12:03

Ik zal ook meteen even een paar foto's van Wyo plaatsen!

Hier als jaarling:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als 2jarige:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:19

Echt leuke foto's! Ik ben nu bezig met het inrijden van Unique, dus als ik foto's heb daarvan zal ik ze ook even plaatsen!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:44

Leuke foto's! Hij is mooi als jaarling zeg! Zeker geen naarling!
Het is ontzettend leuk om zelf een veulen te fokken (ook veel stress en slaapgebrek). Ik heb heel bewust voor Montecristo gekozen, omdat hij mijn merrie perfect aanvult en ook nog eens een betrouwbaar kakrakter heeft en een leuk sprongetje kan maken. Wat wil je nog meer!
Bovendien heeft Montecristo maar 5x gedekt vorig jaar, dus heb ik best wel een exclusief veulen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 13:04

En Montecristo gaat ook erg goed in de sport, dus dan heb je zeker een exclusief veulen!

Wyo was inderdaad geen naarling als jaarling. Daarom vielen we ook op haar, want we kwamen haar per toeval tegen en waren zeker niet op zoek.

Ik heb zelf ook een veulen gefokt (ze is nu inmiddels 7 jaar) en het kost zeker een hoop stress. Ik zal het ook niet zo snel weer doen, tenzij ik de paarden aan huis zou hebben.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:53

Als je naar www.advertentiezoeker.nl gaat en daar montecristo intypt krijg je ook een aantal advertenties (met foto!) ook een paar andere montecristo dingen maar ook wel wat paardjes

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:46

Hier de beloofde foto's..........

Op deze foto moest ik poseren voor het clubblad maar meneer had geen zin om stil te blijven staan dus staat er iets gestrekt op.
Afbeelding

Afbeelding

Z'n koppie (het fototje in mn avatar is ook zn koppie)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:01

Leuk zeg, Ik ben benieuwd hoe hij beweegt. Ze lijken op elkaar qua lichaamslengte en de bouw van de kruis.
Is hij werklustig? Ik ben wel eens bang dat die van ons wellicht niet zo werklustig wordt. Dit baseer ik op het feit dat ze heeeeel relax loopt en doet. Maar je kan daar geen peil op trekken natuurlijk.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 22:21

Wat een leukerd! Ik heb een zwak voor schimmels! Je ziet trouwens wel veel verschillende types Montecristo nakomelingen, is mij opgevallen. Bij sommige hengsten heb je nakomelingen die echt sprekend hun vader zijn, zoals bij veel Jazz kinderen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:34

@ prima: die van mij is zeker looplustig, als ik m 1 dag vrij heb gegeven dan loopt ie de volgende dag onder mn kont vandaan of als ie aan de longeerlijn loopt, is ie t eerste kwartier aant crossen en showen

@jura: ik vind wel dat de nakomelingen allemaal hetzelfde voorbeentje hebben

Die van mij is ook super schieuwschierig en wil overal aan knabbelen/ruiken/kijken wat iets is, hebben jullie hier ook ervaring mee met jullie paarden?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:40

Tot nu toe wel ja. Maar die van mij is nog maar een veulen dus moeilijk te zeggen. Wel wil hij overal het fijne van weten, en hij is absoluut nergens bang van. Niet van honden, hoefsmeden, omvallende dingen. Hij schrikt wel eens, maar komt er zo weer opaf.

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:44

ik woon tegenover stoeterij broere en zie elke ochtend Montecristo in de buitenbak paraderen vanuit mn slaapkamerraam!
Dat is pas leuk wakker worden! *

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:09

@ dressuurgek: die van mij lijkt dan heel erg que karakter op die van jou! Ik ben nu bezig met inrijden en als ik haar tussendoor een dag vrij geeft is ze de dag erna de hele tijd bezig met rennen

Ze is ook heeeeeeel erg nieuwsgierig, wil overal aan zitten en zich overal mee bemoeien... Ook wel heel schattig

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:11

Ze moet namelijk over aan zitten en aan ruiken en voelen. Als ik sta te kletsen ofzo wil ze zich er ook altijd tussen dringen... Soms irritant maar meestal heel schattig en grappig

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 23:15

Hey wat grappig, k wilde zelf net een Montecristo topic openen,
Maar in iedergeval heb vandaag al weer 5 weken een U-tje van Montecristo. Hij is Montecristo x Camebridge Cole. Hij heeft door dat tuig van zijn moeders kant een goed achterbeen en een dikke staart. Verder vind ik zelf dat hij de manier van lopen (de 'vering') en de vorm hoofd van zn pappie heeft.
verder heeft hij nog niet veel vertrouwen in de mens en in zichzelf maar dat stijgt met de dag. Hij is verder werkwillig ( soms een tikkeltje sloom ) en leert snel. Met rijden heeft hij volgens mij net als zijn papa aanleg om mooi hoog ingesteld te lopen. K vind t n super paard en zou denk ik zo nog een Montecristo willen ( foto krijg k er helaas niet op)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:11

Mijne leert ook idd heel erg snel, is erg prettig............

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 18:56

Onze Montecristo is ook zo nieuwsgierig en erg slim. Na één keer oefenen wist ze al dat ze een snoepje krijgt als ze een kusje geeft. :d

Icie, heb je die via marktplaats gekocht? Volgens mij zag ik daar eentje met die afstamming...

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 18:57

fabjuh1987 schreef:
ik woon tegenover stoeterij broere en zie elke ochtend Montecristo in de buitenbak paraderen vanuit mn slaapkamerraam!
Dat is pas leuk wakker worden! *

Dat is zeker leuk! Ik ben daar een paar keer geweest en heb Montecristo live aan het werk gezien, toen nog met Liseon Kamper.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:25

Wij hebben een Montecristo op stal. Een grote (!) bruine merrie. Mooie merrie en niet log ofzo. Wel erg lui en af en toe lastig. Verder een leuk paard, loopt al redelijk jong Z2.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 12:54

Ik zag een paar oude foto's op mijn pc en daar trof ik nog een Montecristo aan die ik reed op een stal waar ik een half jaartje heb gewerkt. Ik weet zijn naam niet eens meer, we noemden hem daar altijd Monty. Het was toen een jong beest, 3 jaar. Maar een gigantische tank en niet te rijden. Hij denderde gewoon door de bak en er zat geen stuur op en de vooruit deed het ook niet echt. Als ik wilde galopperen moesten ze soms met een paar man in de bak staan met longeerzwepen anders ging het gewoon niet. En dan was ik echt helemaal kapot. Later ging het wel iets beter en als ik echt kwaad werd wilde hij uiteindelijk ook wel een beetje nageeflijk worden. Maar het was het liefste paard van stal, echt een goedzak. Hij had ook wel iets 'triests'.

Afbeelding