Zij (merrie dus) heet Kristalroos volgens de papieren en is geboren op 12-03-1992.
Haar moeder is Dianaroos (geb 05-03-1985), mm Nobelroos, mmm Edelroos en mmmm Alpenroos.
Ze hebben dus allemaal "roos" op het eind, heeft dit wat te betekenen?
Is dit een lijn?
Ik neem aan dat alle merries van hier dus "Roos" achter de naam krijgen vastgeplakt, maar hoe zit het dan met de hengsten?
Onder de naam op het stamboekpapier staat bij al deze dames wel wat onder, zoals Keur, Keur pref, Kroon pref en Pref.
Ze heeft zelf geen predikaat, althans niet ingevuld op het papier.
Haar vader is Ursus (geb 23-04-1978), vv Pot D'or, vm Tagais S.F.
vvv Buisson D'or XX, vvm Appo XX, vvvv Coastal Traffic XX, vvvm Rose O'Lynn XX, vvmv Apple Pie XX, vvmm Opatius XX.
vmv Nostradumus/Fulminant, vmm Nadine, vmvv Gagne Si Peu, vmvm Capucine, vmmv Ibrahim S.F. , vmmm Divette.
Haar moeder is dus Dianaroos , mv Nurzeus (Zeus???), mm Nobelroos.
mvv Arlequin Ang, Ar. X, mvm Urielle S.F., mvvv Massondo X, mvvm Nuit Bleue X, mvmv Matador X, mvmm Eveline.
mmv Pericles XX, mmm Edelroos, mmvv Relic XX , mmvm Queen Of Peru XX, mmmv Romeo, mmmm Alpenroos.
Ok, dat was dus de afstamming (pff om dat in te typen om gek van te worden, kwam steeds in de war, vooral op het laatst vvvm of juist weer vvmv ed, hihi), nu nog wat vraagjes over wat dingen die op het papier staan.
Jullie hebben bovenaan al kunnen lezen wat voor predikaten mmmm's heeft (Keur, Keur pref, Kroon pref en Pref), Pericles XX (de mmv dus) heeft Pref net als Romeo (mmmv dus).
Wat houdt dat allemaal in?
XX houdt toch in dat het Volbloed Arabier is?
Dan zou de vader Ursus dus Arabier voor 50 % moeten zijn, aangezien aan vader vaders kant en verder alles XX erachter heeft.
En Chriss (Kristalroos, mn merrie dus), voor minstens 25 % Arabier zijn?
Aangezien die dus uit een vader komt die aan vaderskant allemaal XX er achter hebben staan, en aan moeders kant ook een paar naampjes staan met XX of X er achter hebben staan.
Ik snap wel dat die XX en X aan moeders kant niet veel in de procenten zullen schelen aangezien dat al wat verder weg is, maar het zal wel heel iets zijn???
Wat houdt X dan in?
Bij mijn logische denken zou het voor 50 % arabier zijn, maar aangezien dat ook niet achter Ursus staat, terwijl alles achter vaders vaders kant er wel XX achter heeft staan?
En S.F.?
En achter sommige cijfercombinaties (3, 4, 5 en 5 met een punt achter het 2e cijfer, cijfer-combinaties)staan ook letters zoals: STB, VRH, VRM, BB, en SGRT. Wat houdt dat in?
En bij eentje staat dus Ang.Ar X achter de naam (Arlequin, mvv).
Dat zou dus Anglo Arabier X zijn, wat houdt dat in?
Wat mij ook opviel, was dat sommige dingen die op het papier staan, niet in het Paardenpaspoort staat en andersom en ook anders.
Bijv. er staat meer informatie op het papier over de fokker en er staat een ander nummer voor, op het papier staat een van de vorige eigenaars nog als eigenaars volgens mij (aan de voorkant van het papier), terwijl in het paspoort ik al als eigenaar aangeduid wordt (ik heb het ook aangevraagd en het chippen is ook bij mij gebeurd, maar bij het KWPN zelf heb ik het nog niet laten overschrijven).
Bij sommige namen op het papier staan dus XX achter (of X), en die staan er in het paspoort niet achter, waarom?
Ook staat de vader van de moeder als "Nurzeus" op het papier, terwijl het in het paspoort "Zeus" staat.
En op het papier zelf staat Nostradamus/Fulminant als vmv? Wat houdt dat in?
Ok, heel erg lang topic-verhaal en nog meer vragen, wie heeft hier de antwoorden op en/of weet hiet iets meer van???
En als afsluiting ff een foto van deze dame!!!
(en nee, kheb geen dik ook, dat is de schaduw)
Alvast bedankt.