Wie heeft er een Balzflug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Wie heeft er een Balzflug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 16:46

Hoi, ik ga morgen bij een Balzflug kijken maar nu hoor ik van steeds meer mensen dat Balzflugen lastig zouden zijn, slecht galoperen en als het niveau hoger en het werk zwaarder wordt gaan ze vaak in staking?
Mijn vriendin heeft een Balzflug met inderdaad niet een supergalop alhoewel hij van achter veel kracht heeft.
Nou ben ik niet zo gauw van slag wat betreft meningen van afstammingen, heb zelf een Pretendent gehad waarvan ze zeiden dat het lastige bokken zouden zijn en die van mij was superlief en braaf maar ik zou toch graag wat meningen van jullie en dan ook van de Balzflug-eigenaren onder jullie willen weten.

WowAmigo

Re: Wie heeft er een Balzflug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:07

Hoi,

Ik sta op stal bij iemand die heel erg veel kennis van afstammingen heeft. Mijn vriendin wilde laatst ook naar een Balzflug kijken dus ik had hem even om advies gevraagd. Hij raadde het in ieder geval af, ze schijnen inderdaad erg lastig te zijn. We zijn wel wezen kijken, het paard kon goed lopen, maar liet zich absoluut niet sluiten, dan werd ie erg lastig, dus tot zover klopte het inderdaad.

Maar ja, ik heb zelf een Animo en da's het braafste paard van stal... (het schijnt wel de enige ter wereld te zijn, maar da's een ander verhaal!)

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar ik persoonlijk denk dat je dan, als je de kans hebt, beter het risico niet kunt nemen en misschien beter uit kijken naar een paard met een afstamming waar de meningen wat positiever over zijn!

Het hangt ook af van wat er achter zit, als dat een beetje normaal bloed is kan het meevallen, "ze hebben ook nog een moeder"!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:10

Ik heb een balzflug merrie gereden (foto in profiel). Ontzettend lenig paard, dat graag wil werken. Kan heel netjes lopen, weet alleen niet hoe ze het op hoger niveau doet (M/Z-dressuur). Galop is niet slecht, zit alleen niet heel erg makkelijk. Fijn paardje, ook om mee te springen. Komt soms iets lomp over, wil nog wel eens doorlopen als ze ergens erg enthousiast over is. Wel is ze redelijk onrustig op stal, wil veel naar buiten.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:03

}> Hee nou ik kan je zeggen ga ervoor en laat je niet wijs maken door verhalen van anderen!
Ben zelf ook in bezit van een 9jr oude Balzflug maar het is een feit dat ze een eigen karakter hebben maar dat mag toch ook?
Wanneer je het vertrouwen hebt gewonnen is het helemaal goed
Als je meer gaat rondkijken naar afstammelingen van deze hengst zul je zien dat hij veel doorgeeft aan zijn kinderen.
Ze kunnen super lopen het zijn naaimachine-tjes!

Veel succes morgen en laat even horen hoe het is gegaan ben wel benieuwd erna is toch altijd wel weer spannend

Groetjes...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:37

HAD een Balzflug - was idd niet makkelijk.

Kwestie van zelf rustig blijven, dan houden ze wel op te drukdoen. Maar zelf rustig blijven valt nog niet mee met een Balzflug

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 18:46

O jee, klinkt toch niet helemaal positief hoor! Mar inderdaad, hij heeft ook nog een moeder! En opvoeding/behandeling doet ook veel natuurlijk.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 18:47

@devine: de Balzflug waar ik bij ga kijken is ook 9!

Die van mijn vriendin is erg lief en braaf maar soms wel erg druk, maar er steekt geen kwaad in hoor. Bij haar op stal staat er nog eentje die erg lief is.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:16

Hoi Hoi Tiessie heb je een pb-tje gestuurd!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:24

Stuur Suzanne F. een PBtje, die is volgens mij juist dol op Balzflug. Ik geloof alleen dat ze rond deze periode op vakantie is/gaat.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:29

Hoi Tiessie, ik heb 2 mondriaan hengsten gefokt uit cabochon merrie's(de vader van mondriaan is balzflug), Beide paarden zijn mij ontzettend meegevallen hoor, terwijl ik veel negatieve geluiden hoorden over zowel balzflug als mondriaan karakters. 1 hengst hebben we zelf laten ruinen en zadelmak gemaakt en daarbij moet ik toegeven dat we het zelf in het begin niet helemaal zagen zitten, want makkelijk was hij niet, maar nadat het ijs gebroken was ging hij voor je door het vuur. Zijn karakter was en bleef wel eenkennig maar dat had zijn charme wel.
De nieuwe eigenaresse is helemaal weg van hem en in de eerste wedstijd die ze reed in de B dressuur kreeg ze 185 punt (!) terwijl ze met haar vorige paard in 3 jaar tijd maar 6 w.p. had gehaald in de B dressuur. Ze heeft hem nu ongeveer 3 kwart jaar en ze heeft de punten voor de klasse M al bij elkaar. De andere hengst is vorig jaar naar Amerika verkocht en loopt inmiddels op M niveau (was 2e bezichtigings hengst) en heeft zich geplaatst voor FEI jonge paarden competitie in Amerika.
Ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt, veel succes morgen!!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 22:58

Cabochon is ook goedgekeurd voor het Gelderse... maw - die geeft wel vaker braaf.
Er zijn heus brave Balzflugs, maar ALLEEN bij de juiste baas.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 06:38

ik heb er twee lopen. Beide fijne paarden met super bewegingen. Ze hebben wel karakter, maar daar houst ik ook wel van. Je kunt ze zien op www.mansolein.com

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 07:23

Hoi Dees!
ik zou je de hand willen geven maar dat kan helaas niet maar je hebt helemaal gelijk!
Fijn om dit soort berichten te lezen het zijn super paarden en daar blijf ik bij!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:21

Nou Tiessie, hoe is het afgelopen? was het wat?

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:26

De opa van mijn merrie is balzflug.
Mijn merrie kan best druk zijn, maar wil wel echt voor je werken!!Je moet er inderdaad wel mee weten om te gaan.
Anders kun je nadina een pb sturen. Zij heeft de moeder van mijn merrie (dus een dochter van Balzflug). Die merrie heeft Z1 gelopen maar is wel heet. Nadina kan je er vast veeeeeel meer over vertellen!
Succes, ik zal het je in ieder geval niet afraden!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 17:22

Hij was in 1 woord GEWELDIG!!!!! Ik weet nog niet hoe het verder verloopt want er kwamen nog meer kijkers, ik hoor over 1,5 week of ik hem evt kan kopen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 17:23

Superbraaf, vrolijk, enorm los in de rug, lekker lopen, knap smoeltje....kwijl, kwijl

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:06

Ik had dus ook een balzflug en dit was dus inderdaad geen makkelijk paard. In de omgang was het een vriendelijk en lief paard maar onder het zadel moest je hem echt gereden krijgen. Hij bokte of steigerde niet maar was ongelofelijk dwars.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 20:01

Tiessie schreef:
Hij was in 1 woord GEWELDIG!!!!! Ik weet nog niet hoe het verder verloopt want er kwamen nog meer kijkers, ik hoor over 1,5 week of ik hem evt kan kopen.

Hoe bedoel je " over 1,5 week hoor ik of ik hem evt. kan kopen"

Was je niet de eerste koper of laten die mensen het paard aan iedereen zien en de hoogste bieder heeft hem???

p.s. in de paard en sport zag ik ook een advertentie staan van een 9 jarige balzflug, de zelfde?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 21:47

Er kwamen al meerdere mensen kijken bij dat paard, ze zoeken alleen de juiste baas

En ja als het goed is dat dezelfde Balzflug ja..

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:00

Zijn Tiessie en Tooske dezelfde?

Goh apart, dus ze staan zo'n beetje in de rij?

En hoe kunnen ze nou bepalen wie de juiste baas is, gaan ze dat controleren of krijgt degene met de "mooiste praatjes" de eerste kans om het paard te kopen.
Ik ga er toch altijd vanuit dat iedereen goed voor een paard is als je dat verkoopt.
En als ze bang zijn dat een paard het niet goed (genoeg) krijgt moeten ze hem niet verkopen.

Misschien zie ik het verkeerd hoor en zeg ik nu teveel?

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:19

Ik heb een "kleinkind" van Balzflug...

Het is absoluut mijn droompaard...braaf, maar geen sul. Karakter maar niet gevaarlijk. Beetje dwars/eigenwijs en lomp af en toe maar o zo eerlijk en cool in het hoofdje (vaak genoeg in situaties gezeten waar hij met recht uit zijn dak had kunnen gaan maar het zich niet aan trok) en lekker aanhankelijk !

Galop in idd niet zijn sterkste punt(achterbeen blijft een beetje traag of achter hoe je het ook wil noemen), maar dat is veel verbeterd met training. Ik ben helemaal weg van hem!

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:33

Die waar Anky op reed, op het Hippische Saluut voor de koniging in Apeldoorn, is ook een Balzflug. Paard (Mistral) is van haar schoonzus (Jaqueline). Verder heb ik eigenlijk geen ervaring met Balzflug's. Ik heb er wel eens wat gezien en vind ze mooi, maar heb er zelf nooit 1 gehad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:44

horselover23 schreef:
Stuur Suzanne F. een PBtje, die is volgens mij juist dol op Balzflug. Ik geloof alleen dat ze rond deze periode op vakantie is/gaat.

Ben weer bruingebakken terug van Salou present hier op bokt!!

Ja check mijn profiel, ben Balzflug-fan!!

Ik ben laatst ook bij een 10 jarige keurmerrie van Balzflug wezen kijken maar die viel wat tegen helaas. Ben wel steeds rond aan het kijken naar een Balzflug x Amor maar die zijn er niet veel meer.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:43

zwanepol schreef:
En hoe kunnen ze nou bepalen wie de juiste baas is, gaan ze dat controleren of krijgt degene met de "mooiste praatjes" de eerste kans om het paard te kopen.
Ik ga er toch altijd vanuit dat iedereen goed voor een paard is als je dat verkoopt.
En als ze bang zijn dat een paard het niet goed (genoeg) krijgt moeten ze hem niet verkopen.

Misschien zie ik het verkeerd hoor en zeg ik nu teveel?

Zijn er meer mensen die deze mening delen? daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik lees wel eens vaker advertentie's waar dan in staat: "goed tehuis is belangrijker dan de prijs".
Hoe kan men dit nou controleren?
Als ik een paard zou willen verkopen onder deze voorwaarden en de potentiele koper suggereert een hemel op aarde voor mijn paard, wie ben ik dan om dat te gaan controleren en als het beloofde niet nagekomen wordt om dat als nog te eisen of om mijn paard terug te vorderen.
Persoonlijk ga ik er zelf van uit dat als iemand een luxe paard koopt men dat met de bedoeling doet om ook goed voor een paard te zijn, want iedereen is zuinig op zijn investering, en wellicht heeft het paard het wel beter dan bij mij.

Zo dat moest ik even kwijt.....