Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pantarhei schreef:ze zijn nogal pittig in het gebruik, bij consequent rijden en omgang prima in gebruik, maar dus niet voor iedereen geschikt en ze willen graag vechten
zijn maar een goede ruiter kan best met haar opschieten.somokkele schreef:Ook ik heb een Elcaro staan. Een grote, hij meet ongeveer 1.78m. En is alles behalve makkelijk. Zowel in de omgang als onder het zadel is het een paard met een gebruiksaanwijzing van minimaal 500 pagina´s. Heel erg een eenmans-paard en de meeste mensen kunnen niet met hem overweg.
Zelf heb ik er absoluut een wereldpaard aan, gaat voor me door het vuur, ik hoef alleen niet te proberen een ander te laten rijden bijv, dan zit ik de hele week met de problemen. Mijnheer wil het allemaal zoals hij het bedacht heeft en alles wat daarvan afwijkt kan wat hem betreft de pot op en kan een lelijke beet verwachten.
Tov andere paarden is hij zeer dominant (het is ook een ruin die nog steeds merries dekt, ook al heeft ie het als hengst zijnde nooit gedaan, met 2,5 jaar gecastreerd). Hij kan ook niet met alle paarden samen lopen, ze moeten een beetje gehard zijn en niet voor hem weg vluchten. Dan gaat ie jagen.
Ik zou geen ander paard willen, ik vind het geweldig, maar kan me heel goed voorstellen dat mensen helemaal gek van zo´n paard worden
crossmonster schreef:ik ken verschillende elcaro's
als ze groen zijn, en ze met de juiste hand worden aangeleerd, kunnen het hele fijne paarden zijn, werkwillig en gaan voor je door het vuur.
helaas de slecht aangereden / opgevoedde elcaro's zijn echte draken
ze zijn vluchtig, en zijn slim, dus als je een elcaro koopt, kijk dan hoe die zich gedraagt en hoe hij is gereden.
uiteraard heb je ook lieve uitzonderingen, dat is met elke dekhengst zo.
ze zijn niet per definitie gemeen.
maar vergelijk het met de bouvier of de rottweiler, slechte opvoeding, moeilijk dier, maar dat maakt de hond in dit geval geen gemeen ras, een bouvier is superzachtaardig, maar groeit ie op als waakhond, dan kan ie heel gevaarlijk zijn ..
snap je mijn vergelijking een beetje?
crossmonster schreef:ik ken verschillende elcaro's
als ze groen zijn, en ze met de juiste hand worden aangeleerd, kunnen het hele fijne paarden zijn, werkwillig en gaan voor je door het vuur.
helaas de slecht aangereden / opgevoedde elcaro's zijn echte draken
ze zijn vluchtig, en zijn slim, dus als je een elcaro koopt, kijk dan hoe die zich gedraagt en hoe hij is gereden.
uiteraard heb je ook lieve uitzonderingen, dat is met elke dekhengst zo.
ze zijn niet per definitie gemeen.
maar vergelijk het met de bouvier of de rottweiler, slechte opvoeding, moeilijk dier, maar dat maakt de hond in dit geval geen gemeen ras, een bouvier is superzachtaardig, maar groeit ie op als waakhond, dan kan ie heel gevaarlijk zijn ..
snap je mijn vergelijking een beetje?
Is ook een erg mooi ding om te zien!
Binnekort maar weer eens proberen
was geen makkelijk paard maar is tot Z1 gekomen toen afgekapt...........