Wie heeft er ook een nakomeling van OOSeven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Wie heeft er ook een nakomeling van OOSeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 10:00

Ik ben wat aan het zoeken geweest op internet en heb een leuk stel nakomelingen gevonden, maar ik ben benieuwd of er ook bokkers zijn met een OOSeven? Liefst met foto?!

Ik heb sinds een paar maanden een 3-jarige ruin, OOSeven x Sultan.
Hij loopt nu vooral in de wei, maar we zijn nu rustig bezig met het zadelmak maken. Hij is heel stoer en nieuwsgierig, heeft een ongecompliceerd karakter. En kan best leuk lopen, vooral met de draf is hij graag aan het showen door de wei

Helaas even geen mooie standfoto bij de hand, deze maar:
Afbeelding

En van zijn leuke koppie :
Afbeelding

LDRD

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van OOSeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:10

Leuk paard! Lijkt op zijn halfbroer die in mijn bezit is.
Zie voor foto's op www.ooseven.nl, nieuws, Ubid'or!
We mogen het gaan proberen in de halve finale van de PAVO cup.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 11:01

Ubid'or en Volumia lijken inderdaad wel op elkaar! Leuk dat het zo goed gaat met rijden; en ik ga het zeker volgen op de site. Op de site van ooseven had ik inderdaad al wat leuke halfbroertjes en zusjes gezien die veel gelijkenis tonen.

Wat is de stokmaat van jou paard? en wat was zijn maat op z'n 3e? Volumia was volgens de verkoper 1,63 (toen net 3); maar ik ga het ff opmeten als hij op stal staat, want volgens mij komt hij daar niet aan. Maar ooseven is toch 1,69 en Volum's moeder is 1,68; Dus ik vroeg me af of het hij dat qua groei nog gaat redden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:37

Hij is nu 1.63 en daar zal wel niet veel meer bijkomen denk ik. Hij komt uit een moeder van 1.61.
Klein maar fijn zullen we maar zeggen

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:46

k heb een 4 jarig bruin merrietje van ong 160 ofzo. Oo seven x Wellington!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:49

Nou is overigens bekend dat paarden met Rubinstein I bloed vaak laatbloeiers zijn dat wel.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 13:06

Jow schreef:
k heb een 4 jarig bruin merrietje van ong 160 ofzo. Oo seven x Wellington!

Heb je foto's van je merrie? Nieuwsgierig!!

LDRD schreef:
Hij is nu 1.63 en daar zal wel niet veel meer bijkomen denk ik. Hij komt uit een moeder van 1.61.
Klein maar fijn zullen we maar zeggen

Inderdaad klein maar fijn! Als hij niet groter wordt vind ik hem nog net zo leuk hoor, en qua maat hoef ik zelf ook geen paard groter dan 1,65; maar hij lijkt me nu net aan 1,60 groot als ik er naast sta. Dus ik vroeg me af of het misschien laatbloeiers zijn, maar dat zou dan kunnen met Rubinstein I.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:29

Die van mij was toen hij net 3 was ook 1.60, nu is hij inmiddels bijna 4.5 en is in die tijd dus 3 cm gegroeid. Overigens maakt hij zich wel groot in de beweging.
Zijn de karakters van jullie OOsevens ook zo super?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 15:30

LDRD schreef:
Zijn de karakters van jullie OOsevens ook zo super?

Volumia heeft echt een heerlijk karakter!! Heel sociaal, naar paarden en mensen. Wilt graag aandacht hebben en is heel nieuwsgierig. Werkt graag voor je (voor zover volum heeft moeten werken... wacht maar, dat komt nog ).
Eigenlijk heeft hij een vrij ongecompliceerd karakter, altijd geinteresseerd, en niet al te snel onder de indruk van vreemde dingen. Leert ook snel. Tja... ik kan geen minpunt bedenken hoezo blij met je paard!!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:37

Lekker he, zo'n braaf paard?
Die van mij is ook superbraaf (wel last van puberteit gehad, maar dat is overgewaaid) en een echte knuffelaar. Hij heeft ook helemaal geen hengstenmanieren.
Hij werd bij de selectie vooral geprezen om zijn werkwillig karakter en het duidelijk willen plezieren van zijn amazone.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 15:45

Ja dat is heerlijk bezig zijn met je paard als je weet dat hij graag voor je werkt en er ook nog plezier in heeft. en dan ook nog van die knuffelaars, wij zijn eigenlijk verwend met zulke paarden: mooi en een fijn karakter

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:47

Ik heb een 3 jarige ooseven: Valencia. Fotos staan wel in mijn profiel (denk ik, zal zo even checken). Ze is heel braaf en loopt lekker. Helaas had ze wel een ocd in spronggewricht, daar is ze 2 weken geleden aan geopereerd. Ze staat de komende tijd dus op (stap)rust.

foto van 3e keer onder het zadel:
Afbeelding

bij de dierenarts is ze gemeten op 1.65m op 3 jaar en 2 maanden. Ik hoop dat ze richting 1.68m gaat.

recente foto van paar weken geleden
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:14

Ja! Een OO-Seven × Garanco
Afbeelding
Heb geen stand foto want ze blijft niet stil staan

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:02

Ik heb een OOseven x Ulster. Nu 2,5 jaar. Op dit moment loopt hij in de zomerweide. Hij is nog steeds hengst, op het moment dat hij weg ging was hij nog steeds heel braaf maar wel enorm schrikkerig. Dit kwam overigens niet bij de moeder vandaan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:04

Bij ons op stal staat een jaarling merrie van 00sevenxInspekteur.
Heel braaf en vriendelijk beestje.
Is nu al mega groot (voor een jaarling vind ik)
Ik denk dat ze al gauw de 1,45/1,50m haalt.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 08:52

@Dundijk: Jou veulen heet toch Ace? Ik had je topic gevolgd, Ace heeft het al aardig moeilijk gehad in haar korte leven. Fijn dat ze er nu weer zo goed en vrolijk uitziet!! Vechtlust zat die merrie!

@Astridh: Leuk een leeftijdgenootje! Je hebt Valencia zelf gefokt toch? Ging het inrijden gemakkelijk? Met Volumia is het tot nu toe opstappen en wegrijden. Gaat echt super, gister voor het eerst een galopje gemaakt; was niet de bedoeling, maar hij ging zelf in een rustig handgalopje en dat voelde al heerlijk aan!

@Vajramani: Mijn OOSeven is helemaal niet schrikkerig, op de weg is hij heel stoer: vrachtwagens en tractoren geeft hij niks om. Al heeft hij wel een fobie voor prullebakken; maar dat zijn ook wel hele gevaarlijk dingen . Maar bij Volum is het ook vooral een kwestie van vertrouwen, als hij twijfelt gaat hij achter me lopen, want dan is het een stuk veiliger Maar misschien heeft hij dat ook wel van moeders kant...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:46

@ Javayo: Ja dat is Ace
Ze is sinds maandag van de antibiotica af
En doet het nu erg goed! Het is een lekker bijdehande tante geworden.
Zodra je nu de stal open doet loopt ze er al uit
Ze is ontzettend lief!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:00

Javayo schreef:
@Vajramani: Mijn OOSeven is helemaal niet schrikkerig, op de weg is hij heel stoer: vrachtwagens en tractoren geeft hij niks om. Al heeft hij wel een fobie voor prullebakken; maar dat zijn ook wel hele gevaarlijk dingen . Maar bij Volum is het ook vooral een kwestie van vertrouwen, als hij twijfelt gaat hij achter me lopen, want dan is het een stuk veiliger Maar misschien heeft hij dat ook wel van moeders kant...

Vanaf de geboorte is hij altijd al zo geweest ( Zelf gefokt). Het is niet zo dat hij wegschiet, maar hij springt op zij. Alles moet altijd heel rustig bij hem gebeuren. Ik heb ook nog een halfzus en halfbroer van hem lopen, deze hebben dit niet. Moeders was ook niet snel bang, die liep er eerder van nieuwschierigheid heen.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:58

Javayo schreef:

@Astridh: Leuk een leeftijdgenootje! Je hebt Valencia zelf gefokt toch? Ging het inrijden gemakkelijk? Met Volumia is het tot nu toe opstappen en wegrijden. Gaat echt super, gister voor het eerst een galopje gemaakt; was niet de bedoeling, maar hij ging zelf in een rustig handgalopje en dat voelde al heerlijk aan!

.

Ja zelf gefokt uit een keurmerrie van Cabochon. Ik heb haar in maart vanuit de opfok gehaald, toen was ze dus nog niets gewend. Binnen 2 weken zat ik er al voor het eerst op. Ze pakt alles zo fijn op. Absoluut niet schrikkerig of ril. Als ze bang is voor iets gaat ze gewoon stilstaan en kijken. Ze zal niet snel omdraaien of wegrennen. Bokken heeft ze onder het zadel nog niet gedaan maar aan de longe kan ze dat heel goed. Ze heeft een hele fijne galop.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:55

Ik heb een 4 jarige OOseven * (vergeten) Heb nog geen foto op de pc staan.

Ook Ursel heeft een super karakter. Knuffelig, aanhankleijk, sociaal tegen paardn en mensen. Hij schrikt niet snel. Consoursen vindt hij echt heel leuk.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:59

Heb er geen, ken er wel een:

deze:
Afbeelding
Umberto S met Susan van Giersbergen, afgelopen seizoen kringkampioen van brabant geworden in de B.

Erg gaaf paard!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:12

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:07

Wij hebben een enterhengst en een merrieveulen van 00Seven. Er staan wel foto's in mijn profiel.

utina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:53

wij hebben er ook 2 allebei uit de zelfde Ferro merrie en allebei zelf gefokt.
een jaarling henst bruin
en een merrieveulen zwart
kunnen allebei zeer goed lopen en hebben fijne karakters
[/img]http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=XKZKRZGL[/img]

Pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:00

Ik heb ook een nakomeling van ooseven. Dit is Chata, 14 juli geboren dit jaar. Haar vader is OOSeven en haar moeder is een dochter van Samber. Pittig ding he?

Afbeelding