help een blauw papier,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharonlisa

help een blauw papier,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 11:57

Ik overweeg een paard te kopen met een blauw papier, wat houd dit in en is dit wel verstandig.

gr. sharon

Princess

Re: help een blauw papier,

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:06

Voor de fok is het paard dan eigenlijk niets waard, maar als het een ruin is dan maakt het al helemaal niet uit dus! Je krijgt een blauw papier als de moeder of de vader niet ingeschreven staat bij het KWPN , tenminste dat dacht ik zo. Maar daardoor hoeft het zeker nog geen slecht paard te zijn!

sharonlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 12:22

veder niemand

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:11

Op papier kun je nog steeds niet rijden. Ik heb meerdere paarden gehad en gekend met een blauw papier die het prima in de sport deden en qua nafok beslist niet onder deden voor merries met een vol KWPN-papier.

Als je een merrie met een blauw papier laat dekken door een KWPN-goedgekeurde of erkende hengst, krijg je bij het veulen gewoon een vol papier.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:15

sharonlisa schreef:
Ik overweeg een paard te kopen met een blauw papier, wat houd dit in en is dit wel verstandig.

gr. sharon

Wat is de afstamming?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:34

Princess schreef:

Voor de fok is het paard dan eigenlijk niets waard

, maar als het een ruin is dan maakt het al helemaal niet uit dus! Je krijgt een blauw papier als de moeder of de vader niet ingeschreven staat bij het KWPN , tenminste dat dacht ik zo. Maar daardoor hoeft het zeker nog geen slecht paard te zijn!

Kom kom, niet zo overdrijven..........

Zelf heb ik een jonge Florencio ......... met blauw papier dus.
Die is dus voor de fok niks waard?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:45

Hangt er ook vanaf waar je voor wilt fokken natuurlijk,kijk liever of er een leuke bloedlijn achter zit en of het een leuk,goed bewegend paard is,dat is belangrijker dan welk kleur papier erbij zit.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:47

K heb er zelf ook 1 gehad met blauw papier.. Is niet erg.. er staat gewoon 1 van de ouders niet ingeschreven in het stamboek geloof ik.. BIj mij was het de moeder toen die tijd.. EN soms heb je ook nog wel is dat die ouder dan later wel word ingeschreven en dan kan je een normaal papier aanvragen voor je paard... Dat kon bij die van mij ook maar toen was die net verkocht..

Duveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:07

Bij Rubinstein kreeg je ook en blauw papier. Als het een merrie is en je gaat er mee naar de keuring kan ze gewoon ingeschreven worden. Het enige wat je dan moet doen is het paard PROK laten keuren voor je naar de keuring gaat. Je krijgt dan een gewoon papier.
Vaak krijg je een blauw papier wanneer en röntgenologisch van de hengst niks bekend is.
Wat is de afstamming???

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:14

Duveltje schreef:
Bij Rubinstein kreeg je ook en blauw papier. Als het een merrie is en je gaat er mee naar de keuring kan ze gewoon ingeschreven worden. Het enige wat je dan moet doen is het paard PROK laten keuren voor je naar de keuring gaat. Je krijgt dan een gewoon papier.
Vaak krijg je een blauw papier wanneer en röntgenologisch van de hengst niks bekend is.
Wat is de afstamming???

Jij hebt het over een groen papier reg. A, met een blauw papier reg. B kan het paard geröntgend en gePROKt worden tot ie een ons weegt maar veel effect zal dat niet hebben voor het stamboek. Met reg. b = blauw papier mag je namelijk niet meedoen aan de KWPN-keuringen en je kan je dus ook niet naar de stamboekkeuring.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:18

als het duitse papieren zijn is blauw wel goed ( staats premie merrie)
In nederland krijg je ook blauwe papieren als de hengten houder te laat of niet betaald is. Maar ik weet dit niet zeker het is me ooit eens verteld door een hengsten houder,

sharonlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 19:59

het is een ruin, hij zou dus nooit bij het kwpn ingeschreven kunnen worden?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:33

sharonlisa schreef:

Hij is al ingeschreven bij het KWPN, alleen in het register B en niet in het veulenboek. Ruinen kunnen zowiezo niet in het stamboek opgenomen worden, ze kunnen wel ster verklaard worden als ze in het veulenboek zijn opgenomen. Als het een ruin is zou ik me zowiezo niet tegen laten houden door een reg. B papier als ik jou was .

Duveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:00

Heb zelf een merrie gehad met blauw papier reg a. Moest geprokt worden en naar de keuring en heeft toen gewoon papier gekregen

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:11

Duveltje schreef:
Heb zelf een merrie gehad met blauw papier reg a. Moest geprokt worden en naar de keuring en heeft toen gewoon papier gekregen

Was dat dan zo'n duits blauw papier , want een KWPN blauw papier is echt reg. b en reg. a is echt groen (en nee ik ben niet kleurenblind ). Ik heb er genoeg in mijn handen gehad en ik heb hier zelfs nog een aantal blauwe kleurkopieën van reg. B liggen om dat met zekerheid te kunnen zeggen.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:19

Duveltje schreef:

Reg A is groen, reg B is blauw (wat Ziolette ook al zei).

Het gaat hier over een reg B papier.

Voor een ruin is het al HELEMAAAAAAL onbelangrijk wat voor papier erbij zit. Je kunt nu alleen geen pavo cup rijden, o wat erg

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:48

Dan is dat reg A papier van mij wel héél bijzonder groen............
(of CGJ is gewoon kleurenblind...... echte mannenkwaal)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:04

CGJ12 schreef:

Hou het daar maar op, daar heeft mijn wederhelft ook last van (of er lopen bij het KWPN een paar kleurenblinde mannen rond ).

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:07

CGJ12 schreef:
Dan is dat reg A papier van mij wel héél bijzonder groen............

In 1999 was het register B papier BLAUW en register A papier GROEN
In 2001 toen ik Silly kocht was het nog steeds BLAUW

Meer reg B paarden heb ik niet, dus da's alles wat ik weet

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:25

sharonlisa schreef:

Waar maak je dan "dik" over.?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:26

Nou, mijn reg A papier is dus gewoon CGJ-BLAUW

MeissieJ01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:26

Nergens dus

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:33

Voor de fokkerij niks waard??? Ik had een ruin met blauw papier. De vader was Grandville; wat baalde ik dat het geen merrie was! Van die hengst zijn er zo'n 20 nakomelingen bekend en ze lopen bijna allemaal hoog in de sport! Er zijn een aantal Z dressuur, een Ned. kampioen M springen (volle broer van mijn paard) en Kroongravin van Molly Ashe sprong alle grote prijzen bij elkaar!
Niet alle 'wilde' hengsten fokken per definitie slechter dan de gekeurde hengsten. Natuurlijk is ook niet elke 'wilde' hengst een topvererver zoals Grandville in mijn ogen wel bleek te zijn.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:38

Ik heb een furinos (duitse hengst) gehad en ik dacht dat het papier wat erbij zat blauw was, tot ik erachter kwam dat furinos een goedgekeurde dekhengst is. Toen heb ik gebeld met het KWPN waarom mijn papier blauw was. Daar zeiden ze dat ie groen was. En inderdaad er stond reg A op. Nou, dat groen is wel heel erg blauwig hoor. Maar eerlijk is eerlijk, heb nu een paard met blauw papier (reg B) en dat papier is wel blauwer.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:44

berthe schreef:
Ik heb een furinos (duitse hengst) gehad en ik dacht dat het papier wat erbij zat blauw was, tot ik erachter kwam dat furinos een goedgekeurde dekhengst is. Toen heb ik gebeld met het KWPN waarom mijn papier blauw was. Daar zeiden ze dat ie groen was. En inderdaad er stond reg A op. Nou, dat groen is wel heel erg blauwig hoor. Maar eerlijk is eerlijk, heb nu een paard met blauw papier (reg B) en dat papier is wel blauwer.

Nou dan zijn we er dus uit, het probleem ligt bij het KWPN en CGJ heeft geen last van deze mannenkwaal .