Van welke hengst liever nakomeling GRIBALDI of LANCET...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cojo79

Van welke hengst liever nakomeling GRIBALDI of LANCET...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 13:06

Hallo,

Als jullie moesten kiezen tussen 2 paarden van welke afstamming zou je liever jouwn paard willen hebben en waarom??

Het gaat tussen Gribaldi en Lancet.

Groetjes: Corina

Fleurtje100

Re: Van welke hengst liever nakomeling GRIBALDI of LANCET...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:09

Ik zou voor de Gribaldi gaan. Dit omdat ik sowieso trakheners en paarden met trakhener-bloed vaak erg mooi vind. En omdat Gribaldi zich naar mijn mening meer bewezen heeft met nakomelingen in de sport.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:11

ik zou niet voor gibraldi gaan omdat ik het gewoon geen leuk paard vind maar daar heb je natuurlijk niks aan

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:22

Lancet schijnt vaak "moeilijke" nakomelingen te geven. Moet je dus wel mee kunnen omgaan!

Van Gribaldi weet ik dat zo niet.

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:30

Liever geen van tweeën! Heb een Gribaldi-ferro hengst gereden. Een levensgevaarlijk ding! Ook ken ik een Lancet merrie, echt een kreng en hittepetit om op te zitten! Maar ik moet wel toegeven dat het wel licht aan hoe je een veulen opvoedt. Als je daarmee met liefde en geduld omgaat, dan denk ik dat het niet zo heel veel uit maakt van welke hengst, tenzij de moeder van het veulen geen goed karakter heeft!

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:38

Twee totaal verschillende hengsten. Het ligt dus aan de aangepaarde moederlijn welke nakomeling het meeste aan zal spreken. Onmogelijk hier een verstandig antwoord op te geven.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:46

Ik heb een merrie van Lancet. Als de nakomeling net zo zou zijn als mijn merrie, zou ik zeker voor de Lancet nakomeling gaan.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:22

Ik zou voor Lancet kiezen, gewoon omdat ik mijn Gribaldi heb kunnen laten afmaken door ocd, zou ik nu voor iets anders kiezen. Maar dat was geloof ik niet helemaal je vraag, qwa hengsten vind ik niet dat je appels met peren moet vergelijken. Ze verschillen wel degenlijk in verhouding en karakter, dus dat zou dan voor mij ook uitmaken. Ik weet wat het beste bij mij past, en die Gribaldi was toen spot goedkoop, anders hadden we het niet gedaan. Achteraf alleen maar pech mee gehad, kon het beestje ook niets aan doen, was gewoon jammer.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 14:47

De ene is een 3 jarige merrie Lancet x Candy Boy

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:53

Ik heb 2 nakomelingen van Gribaldi en de eerste had echt behoorlijk pittig qua karakter. Was al lastig om haar keuringsklaar te maken en het zadelmak maken heeft ook wel even geduurd.
Dat paard is nu 4 jaar en we hebben nu nog een 3-jarige.
Deze is totaal anders van karakter, terwijl ze dus dezelfde vader en moeder hebben. Niets van te zeggen dus. De 3-jarige vind eigenlijk alles prima en laat het allemaal maar over zich heen komen. Moeilijk om hier een oordeel over te geven.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:10

corina schreef:
De ene is een 3 jarige merrie Lancet x Candy Boy

Is dit geen hypothetische vraag maar twijfel je echt tussen 2 paarden? Dan zou ik van beide paarden de bouw bekijken en goed nadenken over het karakter dat je zoekt, nadenken wat je ermee wilt en welke daar 't meest geschikt voor is en gewoon kijken welk paard je het meeste aanspreekt. Je kan denk ik niet zo 1 van de 2 kiezen op basis van de vader. Je kunt beter kiezen op basis van het paard zelf.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:27

Liever een goede Lancet dan een slechte Gribaldi, of liever een goede Gribaldi dan een slechte Lancet.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 15:32

Ik was gewoon nieuwschierig welke van de 2 hengsten beter bij jullie bokkers in de "smaak" valt.

Ik hoor zoveel verschillende dingen over deze 2 hengsten dat ik wel eens wilde weten hoe jullie erover dachten.
En wat jullie voorkeur is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:45

Gribaldi....

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:46

Maakt mij niks uit, als ie super kan lopen dan zegt papier me niet zoveel (karakter ook belangrijk).

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:00

ik zou gaan voor lancet, gewoon omdat ik op een boktmeeting (bij de fam brondeel in aalter) heb gehoord dat gribaldi alles kapot fokt, als dit waar weet ik niet, trouwens ze vertelden me dat er betere hengsten zijn dan gribaldi in de dressuurrichting in nederland, er waren zo nog een paar hengsten dat die mannen afbraken zonder reden

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:02

mijn paard is de half broer van lancet ! mijn paard is niet moeilijk en ben erg tevreden mee. Ik ga meer voor lancet omdat gribaldi nakomelingen vaak gevaarlijk enge beesten zijn...

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:15

Ik ga ook voor Lancet maar dit omdat Gribaldi mij helemaal niet aanspreekt. Ik ken 2 nakomelingen van Lancet en vind dit fijne beesten om te zien. Qua gedrag zijn ze ook super fijn. Maar het ligt ook aan de opvoeding.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:24

Lancet als ik moet kiezen tussen deze twee.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:42

Th0mas schreef:
mijn paard is de half broer van lancet ! mijn paard is niet moeilijk en ben erg tevreden mee. Ik ga meer voor lancet omdat gribaldi nakomelingen vaak gevaarlijk enge beesten zijn...

Als je hierboven leest zie je ook dat enkele Lancet nakomelingen niet te vertrouwen zijn, dus wat dat ten gaat, vind ik je beredenering erg zwak. Ik heb trouwens een zeer lieve Gribaldi nakomeling!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:47

bij de gribaldi zou ik ook graag willen weten wat de vader van de moeder is... alle gribaldi's die ik ken lijken namelijk op de opa, maar hebben het gangwerk van papa.
ze zijn superslim en daar moet je wel mee kunnen

mirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:52

ik zou cker voor gribaldi gaan omdat ik vind dat hij super mooie nakomelingen heeft als ik later over ga op een paard geef ik de voorkeur aan een afstammeling van gribaldi vooral zwart

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:05

trudydejong schreef:
Th0mas schreef:

Als je hierboven leest zie je ook dat enkele Lancet nakomelingen niet te vertrouwen zijn, dus wat dat ten gaat, vind ik je beredenering erg zwak. Ik heb trouwens een zeer lieve Gribaldi nakomeling!!

bij gribaldi is het kans groter

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:59

Th0mas schreef:

Als een paard zoveel dekt heb je ook meer kans op rotzakken, dus dit slaat nergens op.

Ik vind dit topic ook weer wat suggestief, er wordt weer gekeken naar papier. Beweging is veel belangrijker!

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 18:47

Maar welke hengst geeft betere bewegers dan?