Wie weet waar de hengst Whisper is gebleven? Ik weet dat hij in Zuidbroek heeft gelopen in 2002 onder Hans Peter Minderhout en dat hij een jaar bij de Dalhoeve ter dekking heeft gestaan.Hij is in Hannover goedgekeurd.
Wie weet waar hij is en waar hij ter dekking staat?
En misschien is er nog iemand hier op bokt die veulens van hem heeft/kent?
Whisper is naar Australie verkocht. Denk nu ongeveer 2 jaar geleden. Vandaar dat je niks meer hoord. Heeft in verschillende bladen gestaan. Wat sperma betreft kan je misschien contact opnemen met de Dalhoeve. Die kunnen je misschien verder helpen.
Eindelijk ook iemand die geïnteresseerd is in Whisper.
Ik heb ook een veulen van Whisper, namelijk Zoëlaine. Wij hebben Zoë samen met de oude eigenaar van Whisper namelijk Th. vd Broek. Whisper is 1,5 jaar geleden verkocht naar Australie en doet het daar erg goed op de wedstrijden. Ik heb mijn merrie vorig jaar nog laten dekken door Whisper, doormiddel van diepvriessperma om weer het zelfde te doen, dus weer Th. vd Broek mede eigenaar. Helaas is de diepvriessperma van dusdanige kwaliteit geweest dat mijn merrie niet drachtig is geworden. Ook 2 merrie's van Th. vd Broek zijn niet drachtig geworden. Hij heeft ter dekking gestaan bij de Dalhoeve, maar de eigenaar was vd Broek. op www.dressuurstal.nl staat ook nog wat info van hem.
Als ik thuis ben, zal ik een foto van mijn whisper er op zetten. Al zijn die van een tijd geleden. Nu staat ze in de kudde.
Th. vd Broek heeft eigenlijk geen paarden meer op zijn stal. De vrou wdie hem nu heeft gekocht is naar Th. vd Broek toegekomen en gezegt dat ze Whisper wel wilde kopen. Th. vd Broek heeft toen de hoofdprijs gevraagd en waarschijnlijk ook wel gekregen. En toen is hij verkocht. Vandaar.
Het 1e jaar heeft hij wel wat merrie's gedekt, maar niet echt super veel paarden. Zoals ik al zei, heb ik er dan 1. De oude eigenaar zelf heeft 2 hengsten. Ik geloof dat hij iets van 30 merrie's heeft gedekt toen. Daarna weet ik niet. Ik weet van Peerdjuh hier op bokt, dat zij ook een Whisper veulen kent.
Nee, je ziet het resultaat bij 3 merrie's bij ons uit de buurt. Dat is dus ook allemala niet gelukt. Maar leuk dat je Whisper nog in je hoofd had. Enig idee wat je nu zou willen?
Wel een paar ideëen. We hebben 10 fokmerries dus we hebben wel een aantal hengsten nodig. Ik ben nu opzoek omdat ik nu nog naar de hengsten kan gaan kijken. Nog even en het is hier weer te druk en dan kan ik niet meer weg. Quattro zullen we volgend jaar in elk geval gebruiken. Verder ben ik nog vollop bezig.
Oke, ja dan heb je nog wel wat te doen inderdaad. En je zoekt hengsten die nog niet echt bekend zijn ofzo? Want zo heel erg bekend en bewezen was Whisper nog niet.
Ik doe niet mee aan mode. Het belangrijkste is het karakter, vermogen en de instelling van een paard. Daarom trekken we ons niet veel aan van welk paard zich al erg heeft bewezen. Ook jonge en minder bekende hengsten krijgen bij ons een kans. Whisper was een hengst met een geweldig loopvermogen en een goede bouw, vandaar mijn interesse.
Ik geef je groot gelijk met je overweging! En Whisper heeft echt een super goed karakter! En dat heeft hij goed doorgegeven aan Zoë. Ik kan je verder niet zoveel info geven over andere hengsten. Jammer dat Whisper hier niet meer staat.
maakt niet uit hoor. Ik ben bekend met veel goedgekeurde rijpaardhengsten. Ik ben al 7 jaar dagelijks bezig met het volgen van alle mogelijke rijpaardhengsten.
Ja, het is zeker een studie. En een die nooit ophoudt!! Het blijft me boeien. Voorlopig houden we onze veulen aan. We kijken later wel wat we er precies mee gaan doen. Dat hangt van de ontwikkeling en ect. af. Heb je de site gezien?
Elaine liep thuis toen zo'n beetje M2 niveau... (ik praat wel over 10 jaar geleden ofzo hoor).
Ik vond het een hele fijne merrie, Theo had er ook al mee gefokt, maar de stam vond hij niet bijzonder genoeg en daarom keek hij er niet echt naar om. Ik woonde ook aan de stal toen....
(Tim had nog niet eens de binnenpad klaar zo lang geleden was het hahaha)
Ik weet zeker dat je mijn beste vriend ook kent dan: Patrick.
Theo kocht toen van mij een Corleone x Nimmerdor merrie, heb jij enig idee hoe het daar mee is?