Deze jaarling kopen of niet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

Deze jaarling kopen of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 19:56

geboren in 2004
donkerbruin met bles
merrie
wordt rond de 169cm ( berekend op gemiddelde hoogte van ouders )

Vader: Victor
Moeder: PapaII
(springgefokt)

voor foto graag een pb'tje. Ik kan ze er zelf niet opzetten
(foto's zijn recent)

Graag jullie (ongezouten) meningen => plus-en minpunten dus

Wat vinden jullie ze waard ? ( Wat zouden jullie geven voor haar )

besita

Re: Deze jaarling kopen of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:17

lijkt mij nogal moeilijk om plus en min punten te geven met de info die jij geeft .
En wat voor hengst is Viktor ,is die wel gekeurd ? Verder :papaII was bwp gekeurd maar heeft weinig goeds gegeven .Op papier is deze jaarling niks bijzonders .zou zeggen rond de 1000€ maar mss als je wat meer info hebt ,zou beter zijn..

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 21:20

Hoi Libke,

alvast bedankt om te reageren!

Ik heb 2 foto's, ik weet alleen niet hoe ik ze moet plaatsen. Ik zou ze graag naar je toesturen als dat mag

Welke info heb je nog nodig?
Ik weet dat moeder momenteel licht springt; grootmoeder zwaar.

Ik vind het paard mooi gebouwd voor haar leeftijd, maar dat is moeilijk zonder foto

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:39

ik pb je mijn e-mail adres wel even en zal de foto's morgen plaatsen .IK zou eigenlijk wat mer info willen over die vader en heeft die jaarling bwp -papieren ? Die vader lijkt mij namelijk niet goedgekeurd ,wat is de vader van de vader ?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:47

Spreek je hier over Viktor van de Withoeve, AES gekeurd?

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:11

Ik zou wat meer over de moederlijn willen weten, eigenlijk de totale afstamming (puur eigenlijk omdat ik nieuwsgierig ben naar BWPers.
Ik kan je een ding aanraden, ga op je gevoel af. Natuurlijk moeten ze geen mankementen hebben maar dat lijkt me logisch.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:13

Afbeelding

Afbeelding

Ik vindt het dus geen aansprekende jaarling bovendien heeft ie absoluut geen correcte beenstand vooraan .
En beslist geen aansprekend hoofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:16

Jeetje die voorstand is wel heel slecht!

Slachtprijs en geen cent meer..........

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:19

Hihi, ik ken dat beestje, ik ken de moeder en ik ken de vader, ik ken de fokker en ook de eigenaar van de dekhengst..
Moeder is inderdaad een PapaII merrie, niet moeders mooiste maar wel moeders braafste en moeders degelijkste paard. Echt een super betrouwbare merrie, heeft vooraan een voetje dat naar binnen wijst.
Vader is Viktor van de Withoeve, AES gekeurd. Hij is een Graf Grannus uit een Major de la Cour moeder. Moeder van Viktor sprong Z en is verkocht aan een bekende Nederlandse internationale springruiter. Is van het toneel verdwenen omdat ze gestorven is na een allergische reactie op antibiotica. Was een hele goeie merrie. Moeder van de moeder is een Rivaal Z merrie, grote, langgelijnde merrie.
Viktor zelf beweegt goed en springt goed en heeft bovenal een ongelooflijk goed karakter, echt een superbrave hengst.
De moeder van de moeder heb ik ook gekend en in onze vereniging weten lopen, ook een grote en vrij grof gebouwde merrie. Haar afstamming weet ik echter niet.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:22

Ziet er inderdaad niet veel belovend uit.
Beenstand voor is slecht, geen mooi hoofd en het paard heeft totaal geen uitstraling vind ik.
Maar het is maar net waar jij zelf van houdt en waar je hem voor wilt gebruiken.
Wil je hem voor de sport gaan gebruiken zou ik het afraden, maar voor recreatiepaard kan deze best wel doorgaan.
Ik zou er zeker niet meer dan 1000 euro voor geven.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:22

zoo negatief zeg..!!

de bouw is nu idd niet helemaal mooi, maar het is nog maar een jaarling, misschien word het nog wel een mooi paardje, zijn de ouders goed dan?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:28

lotttttttt schreef:
zoo negatief zeg..!!

de bouw is nu idd niet helemaal mooi, maar het is nog maar een jaarling, misschien word het nog wel een mooi paardje, zijn de ouders goed dan?

En dan hadden we het nog eens niet over z'n bouw, maar alleen maar over de stand van z'n benen en z'n hoofd
Dit zijn helaas twee dingen die niet veel of niks zullen veranderen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:29

In de bloedlijnen ben ik niet echt thuis, maar die beenstand en het gebrek aan uitstraling zijn voor mij redenen om dit paardje te laten staan...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:29

Nou, de namen Graf Grannus en major de la cour zijn grote namen, aan de afstamming ligt het niet. Het is ook niet mijn type paard. Maar voor weinig zou ik het dier wel willen hebben. Gewoon 500 euro bieden katrienh. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Verkijk je trouwens niet op de foto. Het zijn waardeloze foto's die het dier erg onvoordelig uit doen komen. Ik denk dat ze er wel beter uit ziet dan dit in de werkelijkheid.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:33

Ik persoonlijk zou em laten staan gelet op de voorbeen stand.Maare als jij em verder ok vind! Een hoefsmidt kan wel wat aanpassen aan de been stand.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:34

o ja enn indien je toch overweegt om em te nemen, ik zou er niet teveel voor geven.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:39

Desiree schreef:
Nou, de namen Graf Grannus en major de la cour zijn grote namen, aan de afstamming ligt het niet. Het is ook niet mijn type paard. Maar voor weinig zou ik het dier wel willen hebben. Gewoon 500 euro bieden katrienh. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Verkijk je trouwens niet op de foto. Het zijn waardeloze foto's die het dier erg onvoordelig uit doen komen. Ik denk dat ze er wel beter uit ziet dan dit in de werkelijkheid.

Ja, in werkelijkheid ziet ze er inderdaad een stuk beter uit. Ik ben daarstraks nog op de training van de club geweest. Die paarden staan op de weide ernaast. Had ik het geweten, ik had beter opgelet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:42

Spaikey schreef:
Ik persoonlijk zou em laten staan gelet op de voorbeen stand.Maare als jij em verder ok vind! Een hoefsmidt kan wel wat aanpassen aan de been stand.

Er is geen smid die wat aan die voorstand kan doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-05 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:44

Nee inderdaad, het zit em vooral in z'n knieen.
Die zijn bol en daar kan een smid niks aan doen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 09:42

hij staat idd al erg bol in de knieen en dat voor een jaarling en bovendien is het stuk van de kogel naar de hoef enorm lang en schuin die gaat heel rap door de kogels gaan .
Idd verder kijken er zijn genoeg leuke beesten te koop met een correcte beenstand en dat is op zijn minst de basis

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 09:49

Dit wordt misschien een heel leuk recreatie paardje. niet voor de sport...

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:06

Dit zijn geen foto's om deze jaarling goed te beoordelen.
Daarbij komt dat jaarlingen over het algemeen niet echt in verhouding staan, dus is het beoordelen toch al erg moeilijk.
Maak goede foto's als het paard opgesteld staat en kijk dan opnieuw, dan krijg je naar mijn mening een beter beeld.
Mij spreekt de jaarling ook niet aan, maar is maar net wat je zoekt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 12:10

bokbenig, week in de koten en achter lijkt het wel koehakkig.....

ja verder vind ik het ebst wel ene geinig beest, lijkt me wel t type wat straks naast een knallende bom nog in slaap valt..

allerbeste is een hoefsmid te vragen wat die van de beenstanden vind, en in hoeverre er nog wat gecorrigeerd kan worden....

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:13

Inderdaad, een uniek voorbeen .
Ik zou hem niet kopen, er zijn wel betere jaarlingen te koop (voor weinig). Zo'n voorbeen belooft weinig goeds.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:11

Vraagje, hoe stond deze jaarling als veulen op de benen?
Het komt vaker voor dat jonge paarden die veel groeien krom gaan staan, maar wanneer ze doorgroeien, veel beweging hebben komt het vanzelf goed. belangrijk is wel dat het als veulentje recht op de benen stond. Dit kan voorkomen, heb zelf een tweejarige hengst nu en die wilde je vorig jaar ook niet zien, maar staat onderhand weer helemaal recht.
Wat wil je in de toekomst met dit paardje?