Hoi hoi,
Ben ik weer. Het was echt niet bedoeld om iedereen op de kast te jagen, het valt me gewoon op dat er vaak van het onderwerp wordt afgeweken, ook in andere topics en dat er vaak commentaar wordt gegeven. Opbouwende kritiek is altijd welkom. Dus mijn excuses als ik het verkeerd heb opgepakt. Nogmaals bedankt voor alle goed bedoelde adviezen.
Ik heb nog een shetlander en een geit. De shetlander stond altijd samen met mijn ruin die ik helaas in februari in heb moeten laten slapen. Hij is het dus gewend een vriendje te hebben en zal vast en zeker reuzeverrast zijn wanneer er weer een paardenmaatje bijkomt.
Het veulen opsluiten is dus zeker niet aan de orde. Hij wordt bij ons aan huis gestald en krijgt dus volop aandacht. De eerste week zorg ik dat ik thuis ben en niet hoef te werken zodat hij alle dagen de volledige aandacht heeft, en dat er goed overzicht is voor de samengang tussen shet/geit/veulen.
Zelf ben ik er ook van overtuigd dat het beter is de merrie samen met het veulen naar ons toe te halen. En ze dan pas te scheiden. Maar diegene waar ik hem van koop, begon nu te twijfelen en had gehoord dat het andersom beter zou zijn voor de merrie. Ook omdat hun dan natuurlijk met een onrustige merrie terug moeten rijden.
Het valt allemaal niet mee voor moeder en kind denk ik. Maar hoe verzacht je zoiets. Ik had al voorgesteld dat ze de moeder op de wei moest zetten en het veulen dan overdag op stal laten in de laatste week. Dan worden ze 's avonds nog wel herenigd, maar is ie in ieder geval gewend aan het feit dat ze er niet altijd meer is. Wat denken jullie hiervan? Zij dacht dat het geen effect zou hebben omdat ze elkaar dan toch nog dagelijks zien, maar in mijn ogen is het wel een soort van afbouwen.............is maar een ideetje.
Ik hoor het graag weer van jullie,
en nogmaals, ik bedoel het allemaal niet zo, maar heb wat nare ervaringen met bokt gehad. Zal die naast me neerleggen en weer een positieve bokker worden.
gr karin