Omdat het niet zo super gaat met Ushi (extreem hoofdschudden waar we geen oorzaak voor vinden: viewtopic.php?f=3&t=425633 ) denk ik eraan om haar te laten dekken zodat ik nog een aantal jaar gewoon met haar wat kan wandelen en plezier maken (op wandeling doet ze het minder en daar heeft ze duidelijk nog wel plezier in) en daarna met haar veulen aan de slag kan om mijn wedstrijdplannen hopelijk te kunnen uitvoeren. Natuurlijk zou ik net even goed gewoon een ander paard kunnen kopen, maar Ushi is voor mij echt HET droompaard, ze heeft een fantastisch karakter, goede gangen, springt fenomenaal en is nog eens prachtig ook. Daarom wil ik graag een veulentje van haar, in de hoop dat die wat op haar moeder gaat lijken (buiten het hoofdschudden dan
).Probleem: Ushi heeft geen papieren dus kwa afstamming kan je niet echt kijken welke hengst bij mn merrie past... (Veulen zou dus ook wel geen papieren hebben, maar dat stoort mij niet aangezien ik het zelf wil houden.)

Bouw: Ushi is een sabino-vosse (sabino is een gen dat veel witte aftekeningen geeft) merrie van 1.58m. Ik weet niet zo heel erg veel over bouw dus zal gewoon wat goede foto's geven, denk dat dat nuttiger is dan een beschrijving:

Karakter: Ushi is een verschrikkelijk lief en braaf paard. Heel leuk en rustig in de omgang, gaat vanzelf op de trailer,...
Bij het rijden is ze heel werkwillig en redelijk pittig al doet ze nooit echt iets stouts, dus bokken of steigeren of ontploffen heeft ze nog nooit gedaan. Ze is wel altijd heel erg voorwaarts en maakt zichzelf ook heel snel druk, waardoor het soms heel moeilijk is om haar ontspannen te krijgen. Maar ze is wel altijd berijd om te werken, leert heel snel en is enorm soepel en HEEL gevoelig (zowel in haar mond, voor minste gewichtshulp en voor hoe de ruiter zich voelt). Springen doet ze echt super graag en kan ze ook nog enorm goed: ze weigert NOOIT (onder het zadel heb ik een losse hindernis van 1.20m met haar gesprongen zonder training: we hebben niet veel de mogelijkheid om te springen dus gebeurt maar heel af en toe. Ik ben nu 4 keer met haar op jumping geweest, en was altijd foutloos. Bij het losspringen heeft ze tot nu toe 1.40m gesprongen, ze kan nog hoger denk ik maar onze staanders kunnen maar tot 1.40m.)
Bewegingen: ze heeft een heel goede stap (lesgeefster is altijd weer sprakeloos als ze aan het stappen is), een goede maar niet echt spectaculaire draf, en een sterk gesprongen galop. Haar techniek boven de sprong is ook goed, ze basculeert heel goed en vouwt ook mooi gelijk, zou alleen nog wat meer voor haar borst mogen.

Wat ik graag wil: Ik wil graag geen al te groot veulen, liefst tussen de 1.60m en 1.65m, kleur speelt absoluut geen rol (hoop stiekem wel dat mama wat van haar aftekeningen doorgeeft). Kwa bouw weet ik er niet zo heel veel van dus moeten jullie maar kijken wat beter moet, alleen zou ik graag niet veel zwaarder gaan: Ushi is al vrij breed gebouwd en hier hou ik wel van, maar veel breder dan dit moet het toch niet. Van karakter zou ik graag willen dat het veulen iets minder druk is onder het zadel en niet zo snel gestresseerd is, dus iets koeler in het hoofd is. Kwa bewegingen zou de draf iets spectaculairder en verender mogen, en de achterhand zou iets sterker moeten, Ushi vind het heel moeilijk om te gaan "zitten".
Zelf zat ik te denken aan Alabastro, denken jullie dat dat een goed idee is?
Sorry dat het zo lang geworden is, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik binnen 1 of 2 jaar en superveulentje heb...

Heb al gezocht met google maar vind nergens iets...
die goed kan lopen en naar het schijnt nog kan springen (verwonderd mij niet aangezien grootvader sandro Z is).