Ze is zo vaak hengstig, en is soms zo lastig rond die hengstigheid, dat het mischien juist wel een goed idee is haar nu al te insemineren/ dekken.
Het is voor mij helemaal nieuw, dit wordt de eerste (maar zeker niet de laatste!) keer.
Het wordt ook haar allereerste keer. Ze is 8 jaar.
Ik vind de keuze aan hengsten zo groot, ik heb bv laatst op een clinic Florencio gezien, wauw echt ´amazing´.
Mijn mond viel letterlijk open. Ook Gribaldi, Royal Dance etc vind ik mooi. Laatst raadde iemand mij Lupicor aan. Tsja er zijn er zoveel.Afijn, ik heb nog geen goede foto van haar, maar ik zal haar zo goed mogelijk beschrijven.
Junior Stv x Zeno x Oldenburg (aan moeders kant van Zeno zit weer v.Marco Polo)
Ze is een appelschimmelmerrie van 1m60 hoog.
Heel correct en luxe gebouwd, (als ik anderen mag geloven), met een heel fijn luxe hoofd.
Erg goede gangen, met name de draf, ze kan echt zweven. Heel goed achterhandgebruik.
Ze is twee jaar terug dagkampioen geweest op de regionale keuring hier in de buurt.
Helaas was ik dit jaar te laat met inschrijven, anders had ze dit jaar nog wat keuringen gelopen.
Minpunten naar mijn idee:
Iets lange rug.
Kleine hoefjes.
Niet al te makkelijk karakter.
Klein aan de maat.
Iets steile schouder (zeiden ze geloof ik op de keuring toen).
Ik wil graag een hengst met meer massa, meer maat.
Het karakter moet absoluut goed zijn, en goed vererven, anders krijg ik volgens mij een levensgevaarlijk veulen.
Ook vind ik beweging heel erg belangrijk, en exterieur moet ook goed zijn.
Ook mag het best een schimmelhengst zijn, want ik ben echt WEG van schimmels.
Ik ben heel benieuwd waar jullie mee komen, en graag, als het kan, onderbouwen, ik wil alles weten.