gribaldi afstammelingen vos???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

gribaldi afstammelingen vos???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 13:05

zoals de titel al zegt ik zoek gribaldi afstammelingen die vos zijn ik heb zelf een vos van gribaldi x pele en nou vroeg ik me af of er nog meer vossen zijn van gribaldi en wat voor aftekeningen vaak voor komen enz.
dus heb jij een vos van gribaldi hoe is zijn karakter is het paatd ingeren hoe groot en please met fot
thanx kan me heel erg helpen

Suzanne F.

Re: gribaldi afstammelingen vos???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:19

Er zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel vossen van Gribaldi!!
En ook veel zwarten ook veel bruinen. Er zijn er sowieso veel...

Ik ken echt alle soorten kleurtjes en maatjes en aftekeningen van Gribaldi. Blessen, 4 witte benen, veel kolletjes en kleuren varierend van schimmel tot zwart tot bont tot appaloosa. Hoogtes varierend van rond de 1,50 tot ruime 1,80 -ers. Verder karakters van super sloom en mega braaf tot rillerig, heet en erg ondeugend.

Goh aan mij heb je dus veel he?
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 30-06-05 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:23

Dus: uitkiezen maar

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 13:28

nou die van mij is 4 en 172 en namelijk wat grof vind ik wel heel mooi ik wou gewoon zien of het allemaal van die bloed kikkers zijn zoals mijn uria en of ze net zo eerlijk zijn was gewoon benieuwd naar andere gribaldi's
heb jij foto's van verschillende gribaldi's dan want ik zoek of er nog meer zijn die net zo dikke net en enorme kont hebben net als die van mij hahahahaha
die ik ken zijn allemaal heel iel

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:32

Oh ja vergeten, ik ken hele smalle iele en hele grote lompe!!
Dikke kontjes, dunne kontjes, mooie halzen, dunnen hertehalsjes. Bergopwaarts gebouwd en op de kop, correcte beenstanden en behoorlijk afwijkend, goed op de foto en verrot....

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 14:24

Suzanne F. schreef:
Oh ja vergeten, ik ken hele smalle iele en hele grote lompe!!
Dikke kontjes, dunne kontjes, mooie halzen, dunnen hertehalsjes. Bergopwaarts gebouwd en op de kop, correcte beenstanden en behoorlijk afwijkend, goed op de foto en verrot....

Klinkt allemaal bekend

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:28

Gister een Gribaldi gezien die een bles had en vier witte benen (vos) en een zwarte die qua hoofd net een tuiger was!

Stalveenhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:18

Bij ons op stal is dit jaar een vos veulen van Gribaldi geboren. Hij heet Avaldi en zijn moeder is een Kennedy merrie. Hij heeft weinig aftekeningen en is erg mak. Op de foto kan je hem zien
Afbeelding

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:01

Ik heb ook een Gribaldi vos merrie. Zelf vindt ik dat ze een hele mooie vos kleur heeft. Ze wordt in juli 4 jaar en is 27 mei bevallen van een prachtige zwarte hengst(je) van Haalrem.

Ze heeft een lekker ongecompliceerd karakter en een echte knuffel beer. Ze aan de fijne kant maar niet te fijn. het zadelmak maken ging heerlijk en liet zich niet gauw gek maken. Ze leert ongelofelijk snel. Hopen dat ze straks in oktober weer zo lekker is als ik haar weer op pak. Ze wel een hittepetit maar is niet gauw van de kaart. Ze is heel koel in het hoofd. Ze kijkt eerst en bedenkt dan of het eng is of niet. Hierdoor kan je haar op tijd op haar gemak stellen en is al niks meer aan de hand. Ik denk dat als ze straks doorgereden is dat ze door het vuur voor me zal gaan, want zo voeld ze wel aan.

Ik heb haar sind September en ben nog altijd even verliefd of dat lekkere bekkie van haar.
Verder beweegt ze super en stap verschrikelijk groot en ruim. De draf is ook heel mooi en ruim. De galop iets minder en aan de vlakke kant, maar ik denk dat dat met training wel beter gaat worden.
Ik ben helemaal weg van mijn vosje (en ik wou helemaal geen vos, ook geen merrie, maar ja ik was op slag verliefd)
O ja ze heeft ook 4 gelijke hoge witte benen. I s wel makkelijk hoef ik haar ook nooit in de witte bandages zetten als dat een keer nodig mocht zijn

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:29

mijn Gribaldi vosmerrie is helaas maar 6 jaar geworden (koliek)
ze had echt een super karakter ..makkelijk en ongecompliceerd, zeer intelligent, netjes op stal, vriendelijk,vrolijk, super verkeersmak
ik kan eigenlijk niet 1 eigenschap noemen die ik negatief vond

sterker nog.. geen paard kon aan haar tippen

kwa aftekeningen had ze een mooie regelmatige smalle bles en achter 2 (half) witte benen
ze is al weer bijna 2 jaar dood
haar 4 jarige dochter die ik gelukkig nog heb..is zwart
ook zij heeft een super karakter

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:33

Genoeg vossen van Gribaldi te vinden!!

Stalveenhof, wat een onwijs tof koppie heeft je veulen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:54

Zijn er veel nakomelingen van gibraldi moeilijk met rijden??????

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 11:42

nou ik hoor veel vergelijking mijn uria is 4 en nou ongeveer een maand onder het zadel en het is een droom van een paard snel en super licht op de hulpen ik denk dat ik dat kan zeggen van een gribaldi het zijn super dieren die als ze je vertrouwen voor je door het vuur gaan
je moet natuurlijk wel met een beetje pit rekening houden mijn uria is een gribaldi x pele en dat betekend dus nog een beetje extra pit hahahaha
oja uria heeft een smalle bles van boven die breder uit loopt van onderen en 2 witte benen achter
hebben die van jullie ook een super achter been en een wat stekerig voor been hoewel dat wel beter is onder het zadel dan los
maar dat moet ook ze toon zo goed onder het zadel echt een macho pikker hahahaha en dat voor een merrie

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:20

Ik heb wel eens van iemand gehoords dat de vossen van Gribaldi de goeien en braven zijn en dat de zwarten minder goed zijn en ook een lastiger karakter hebben. Van de Gribalidi's die ik ken klopt dit, maar ik ken er maar een stuk of 5, waarvan 2 vossen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:41

De eigenaresse van mijn verzorgpaard (Miphan hier op bokt) rijdt een vosmerrie van Gribraldi. Ik vind het een superleuk paard. Ze is nu vier, lekker cool in der koppie, en ze danst werkelijk door de bak. Binnenkort gaat ze er L2 mee starten. Het is geloof ik niet zo'n hele makkelijke om te rijden, nogal koppig en stout, maar als ze haar eenmaal aan het lopen heeft sta je echt te kwijlen langs de bak. Ik vind met name haar draf erg spectaculair, net of ze van de grond veert en de bak doordanst.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 09:13

erleyne schreef:
De eigenaresse van mijn verzorgpaard (Miphan hier op bokt) rijdt een vosmerrie van Gribraldi.
Ik vind met name haar draf erg spectaculair, net of ze van de grond veert en de bak doordanst.

mijn Gribaldimerrie liep ook zo.. een haar dochter (v. Freestyle) ook
de zogenaamde "zweefdraf" waar Gribaldi afstammelingen om bekend staan
veel fokkers zijn niet zo gecharmeerd van zo,n draf
ik vindt het er supergaaf uitzien
mijn Freestyle x Gribaldi merrie valt ook zo op als ze draaft..ik krijg meestal veel positieve reactie's
ze kan makkelijk schakelen en heeft aanleg voor verzameling
en ze heeft ook nog eens een goede galop met veel balans
supergaaf gevoel als ik erop zit

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 12:27

Fokkers zijn niet gecharmeerd van zo'n draf omdat bij de zweefdraf de paarden de achterbenen juist naar achteren brengen inplaats van eronder.Een paard moet klein kunnen draven wil je kunnen verzamelen en als ie een middendraf doet moet dat vanuit de achterhand,dus met de achterbenen eronder.Het klopt dat het er "mooi" uitziet,maar het is dus helemaal niet positief.Ik rijdt ook een 4-jarige Gribaldi{X Saros xx} een mooi paard,bergopwaarts gebouwd,donkerbruin met een paar witte sokjes.Dat paard heeft ook zo'n trage zweefdraf..ik probeer hem nu kleiner te laten draven maar meneer heeft daar erg veel moeite mee,z'n galop is nog aardig zwaarmoeidig..en in stap heeft ie de neiging om met 1 achterbeen een kleinere stap te nemen {reactie op de teugels} dit paard is pas 2 maanden onder het zadel,dus het is allemaal normaal.Qua karakter wil ie het allemaal wel doen,maar is ie ontzettend lui..hij is wel aardig koel in de kop,maar in het bos kan ie af en toe "ontploffen" en dan krijg je rodeo..gelukkig is ie te traag om echt potten te breken.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 13:13

Ik heb een 5 jarige Gribaldi x Cocktail merrie van 1.56m dat is ook een vos. Haar karakter is niet altijd even makkelijk. Ik zal later nog wel een foto plaatsen.

anne1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:48

Ik heb ook een 8 jarig vosmerrie, 1.75 van Gribaldi (een trakehner). Ze heeft een kolletje en li-achter een wit voetje. Een erg fijn paard met een heel werkwillig en fanatiek karakter. Maar ook een ontzettend lief en aanhankelijk dier. En de kenmerken van gribaldi-nakomelingen die hier al besproken zijn.. zie ik ook erg in haar terug. Ben nog altijd helemaal weg van der!!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:26

Hier nog een foto van Gribaldi vos hengstveulen van stal veenhof.
Afbeelding

Avaldi dus toen hij net 6 dagen oud was.

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 15:44

nina62 schreef:
Ik heb wel eens van iemand gehoords dat de vossen van Gribaldi de goeien en braven zijn en dat de zwarten minder goed zijn en ook een lastiger karakter hebben. Van de Gribalidi's die ik ken klopt dit, maar ik ken er maar een stuk of 5, waarvan 2 vossen.

Toch apart dat er soms toch een link lijkt te zijn tussen kleur en karakter, want als je naar Jazzen kijkt zijn juist meestal de vossen de lastige beesten en de bruine en zwarten de brave.. Vind ik wel erg apart.. Maar ja, ik heb zelf eigenlijk geen ervaring met Gribaldi vossen. Wel met bruine en zwarten, maar was verschillend. De één erg heet, wel braaf, maar toch lastig te rijden omdat hij toch wel erg graag naar voren wil en de ander echt een super beest, maar af en toe wel een boefje..

Maar succes met je zoektocht naar Gribaldi vossen!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:47

http://members.home.nl/corrie.oosterom/

Wie weet doet hij het. op de blesse klikken, met muziek! crea corrie
Ulysses heeft een zwarte moeder en een zwarte opa(michelangelo), de mensen wilde graag een zwart veulen.

Wie weet waar je een passend hoofdstel kunt vinden.
We hebben er nu eentje die compleet verbouwd is, maar er moet binnenkort een mooie komen, maar niks past!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:08

hier de enige foto's van mijn Gribaldimerrie (gribaldi x Ramiro)
helaas geen mooiere foto's.. want ze is vlak er na gestorven en mijn fotocamera was toen stuk...ik heb haar 3 maar maanden gehad
haar (te) dikke buik is goed te zien (ernstige wormbesmetting bij de vorige eigenaar)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:30

Wow ze heeft echt een dikke buik ja..zonde van het paard zeg dat ze zo jong gestorven is,en dat alleen maar door slechte verzorging..echt schandalig..je zult er wel flink van balen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:25

Elisa2 schreef:
Wow ze heeft echt een dikke buik ja..zonde van het paard zeg dat ze zo jong gestorven is,en dat alleen maar door slechte verzorging..echt schandalig..je zult er wel flink van balen.

oei... dit gaat allemaal een beetje oftopic maar ik wil het toch graag vertellen
ze werd prima verzorgd bij de vorige eigenaar en hij ontwormde ook keurig op tijd.. maar ze had bloedwormen (bloedtest laten doen bij de aankoop keuring) en de meeste mensen ontwormen daar niet tegen (Equest)
ik had haar ondanks de bloedwormbesmetting toch gekocht..
ik vondt haar zooo ontzettend leuk en ik mocht haar 2 weken op proef
na dag 1 wist ik al.. dit word mijn paard
dat ik er van baalde is nog zachtjes uitgedrukt...ik ben er 3 maanden depri van geweest..en het duurde een jaar voordat ik het verhaal kon vertellen zonder tranen
gelukkig heb ik nog een dochter (Un-Amie) van haar ..
net zo betrouwbaar en lief.. alleen een ander kleurtje
dit is ze
Afbeelding