Vandaag in wormerveer met vanity naar de keuring geweest,het was al flink warm,gelukkig gedroeg ze zich keurig.
We moetsen om 14.00 uur en het was de 1e keer voor ons dus we lieten haar voorbrengen door marcel Beukers.
Ze glom je tegemoet en de knotjes stonden haar ook prachtig,ze was 1 van de weinige zwarte dus dat viel al lekker op,tevens was ze geloof ik met 1.70 de grootste.
Eerst naar de schetser,toen op het straatje en daarna los,probeerde er geloof ik nog 1 over de bakrand te springen en ook over het buiten terrein galopeerde een paard vrolijk rond
We hadden echt geen idee over de uitslag,wij vinden haar bloedmooi,maar wisten wel dat ze voor nogal stijl voor staat en geen idee hoe ze daar tegen over stonden
nou dat vonden ze dus een groot probleem,ze is geen ster geworden
door die voorbenen
Ze had genoeg punten voor beweging maar slechts 58 voor exterieur!
Ze vonden het een mooi lang gelijnd paard,veel uitstraling,mooie hals,lendenpartij wat strak,en toen zij dhr reijne,maar dan het probleem:de voorbenen,zeer toontredend ,kleine hoeven en duidelijk te stijl,ze heeft het meeste stijle gekregen wat je maar kan krijgen op het uitslagpapier...die benen hebben haar echt de das omgedaan..
exterieur 58,stap 60,draf 64 en galop 64,dus beweging 63,houd niet over maar dat is dus wel genoeg.
Ze vonden haar bweging wat duwend ipv dragend.
Al met al is ze dus wel opgenomen in stamboek en niet ster en dat zal ze dus ook nooit worden want haar benen zijn zoals ze zijn,iets als bv weinig bespiering kan je wat aan doen,dit niet...Dus het was toch wel een tegenvaller,aangezien ik eigenlijk vind dat de merrie minstens ster moet zijn om mee te fokken en we hebben haar voor zowel sport als fok >;)
dus nu eerst maar rustig over nadenken wat we nu met haar gaan doen.het blijft verder een vreselijk mooi dier die graag wil werken en super karakter heeft,moeders was wel ster en ik heb ook geen idee hoe ze aan die voorbenen komt.
Het was dus niet echt een geslaagde dag,wel weer veel geleerd,foto's komen binnenkort nog.

in mn charmante witte pakkie