Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) supersambo schreef:quattro (heb er niet voor niets mee gedekt)
CCCCorine schreef:Toevallig heb ik behoorlijk wat Burggraaf afstammelingen gekend en deze hadden stuk voor stuk een heel makkelijk en ongecompliceerd karakter.

Noon schreef:supersambo schreef:quattro (heb er niet voor niets mee gedekt)
ik hoorde van verschillende mensen dat je wel een grote kans loopt op een rotbok i.v.m. het alme bloed dat erachter zit. mij werd namelijk geadviseerd om mijn Rex magna merrie (met een echt een rex magna karakter) met Quattro te dekken maar dat heb ik dus niet gedaan i.v.m. het karakter.
daar is mijn merrie door gedekt
Wouter24 schreef:CCCCorine schreef:Toevallig heb ik behoorlijk wat Burggraaf afstammelingen gekend en deze hadden stuk voor stuk een heel makkelijk en ongecompliceerd karakter.
jij noemt het makkelijke en ongecompliceerden dieren, ik noem het luie trappers
Dit soort vragen zijn zo persoonlijk wat de ene een fijn karakter vind kan voor een ander totaal tegenovergestelde zijn.
.Elisa2 schreef:Het ligt ook heel sterk aan de opvoeding/africhting..ik denk niet dat je moet kijken of ie lui en traag is of snel en fijn te rijden..want dat is allemaal africhting.Ik denk dat je moet kijken of het paard betrouwbaar is,snel schrikt..of ie koel in z'n kop is of heet.enz. enz. Er zijn een hoop paarden verknalt door slechte africhting,maar dat ligt dus niet aan de afstamming.