Iemand meer info/nakomelingen KWPN hengsten Sydney+Sheraton?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pugi

Iemand meer info/nakomelingen KWPN hengsten Sydney+Sheraton?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 18:01

Hebben mensen meer info over deze 2 hengsten of ervaringen/foto's van nakomelingen?
Bij wat voor soort merrie's passen deze hengsten volgens jullie?

Graag meer info Haha!

pajidin

Re: Iemand meer info/nakomelingen KWPN hengsten Sydney+Shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:41

Ik heb een foto van ons sydney veulen vorig jaar.

We hebben nu 6 Sydney nakomelingen gehad. Wat mij opvalt is dat ze veel maat hebben, mooie koppies en opgerichte hals, en vier van de zes zijn schimmels.

Ondanks dat Sydney een springhengst is kunnen zijn nakomelingen bijna allemaal goed bewegen. Alleen nog ff afwachten hoe ze straks springen...

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:45

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:46

Sydney (Goodtimes x Alasca x Libero H)
Geb. datum: 24 maart 1999
Kleur: schimmel; bruin geboren
Stokmaat: 169

Verrichting Ermelo 2002 (14-03 t/m 22-05)
Sidney is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken.
De stap is zuiver en heeft ruim voldoende ruimte, maar is iets traag. In draf heeft Sidney ruim voldoende ruimte. Sidney zou in draf meer tact en kracht moeten ontwikkelen. In galop heeft Sidney een goede ruimte. Hij galoppeert met ruim voldoende afdruk en een goede balans. Als dressuurpaard heeft Sidney voldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een voldoende gevoel.
Als springpaard heeft Sidney ruim voldoende tot veel afdruk. Hij springt met ruim voldoende, soms wisselende voorbeentechniek en basculeert ruim voldoende. Sidney maakt de sprong achter ruim voldoende af. Sidney lijkt zeer voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Sidney veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Stap 7
Draf 6
Galop 8
Aanleg dressuur 6
Subtotaal dressuur 27.0
Plaatsing dressuur 9e
Afdruk 7.5
Techniek 7
Vermogen 8.5
Aanleg springen 8
Subtotaal springen 31.0
Plaatsing springen 5e
Puntentotaal 58.00
Plaatsing 6e van 16 (13)
Jaar verrichting 2002
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 2003 (veulens)
Sydney toonde een uniforme collectie goed ontwikkelde, langgelijnde, rijtypische, hoogbenige veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens hebben ras en uitstraling.
Het hoofd is sprekend en mooi gevormd. De nek is lang. De hals is lang, goed gevormd en staat er goed op. De schoft is goed ontwikkeld en loopt lang door. De schouder is voldoende tot ruim voldoende van lengte en is steil gelegen. De rug is goed van vorm en bespiering. De lendenen zijn goed van vorm en goed aangesloten. De croupe is voldoende lang, goed gevormd en goed gespierd. De broekspier loopt voldoende ver door. Het voorbeen is lang, doorgaans steil en ingesnoerd. Meerdere malen zijn franse en toontredende voorstanden waargenomen. Het achterbeen is lang en sabelbenig. Het fundament is doorgaans teer en zou meer kwaliteit moeten hebben.
De stap is zuiver, maar zou meer souplesse moeten hebben. De draf is goed van ruimte, afdruk en houding. Het voorbeengebruik is goed, het achterbeen wordt goed gebogen en goed ondergebracht en de veulens kunnen goed schakelen. De galop is voldoende van ruimte, maar zou meer souplesse moeten hebben.

Er werden 18 geprikte en 6 door de eigenaar geselecteerde veulens getoond. Van de twee thuis geïnspecteerde veulens past er één wat betreft type in het beeld van de rapportage, in galop toont dit veulen meer souplesse dan de collectie. Het andere veulen past in het beeld van de rapportage, maar is wegens een blessure niet beoordeeld in beweging. De door de eigenaar geselecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage.
De kwaliteit van de moeders was matig.
Getoond: 24 (+2) veulens uit 98 in 2002 gedekte merries.

HK KWPN Den Bosch 2002 (01-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek.
Stamboomindex (3 generaties): springen 121 (btr 25%); dressuur 98 (btr 21%).

Afstammingsinformatie 2002
Veel Holsteiner springbloed komt bijeen in de pedigree van deze hengst. Om te beginnen geldt dat natuurlijk voor Goodtimes, die inmiddels enkele springtoppers op zijn naam heeft staan. Moedersvader Alasca (Ahorn-Z - H Almé-Z x Calypso II) krijgt ondersteuning via Libero-H, Porter, Farn, Hanassi xx en Amor.
Lomara bracht 1 hengstveulen en 1 merrieveulen. Grootmoeder Iomara heeft succesvol ZZ gesprongen. Haar grootmoeder, de Farn-merrie Vomara sprong nationaal.

Exterieuromschrijving 2002
Sidney is een goed ontwikkelde, rijtypische hengst, die goed in het rechthoeksmodel staat. De hals is goed gevormd en verticaal aangezet. De schoft is voldoende ontwikkeld. Sidney is week gekoot. Het fundament zou meer kwaliteit moeten hebben.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:49

Sheraton (Indoctro x Calypso II x Grannus)
Geb datum: 10 maart 1999
Kleur: donkerbruin
Stokmaat: 166

Verrichting Ermelo 2002 (14-03 t/m 22-05)
Sheraton is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich zeer goed bewerken.
De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte. In draf heeft Sheraton ruim voldoende ruimte. Hij heeft voldoende souplesse. Het achterbeen zou iets meer gebogen moeten worden. In galop heeft Sheraton een goede ruimte. Hij galoppeert met ruim voldoende afdruk. Sheraton heeft in galop een goede balans en kan goed schakelen. Als dressuurpaard heeft Sheraton voldoende tot ruim voldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Als springpaard heeft Sheraton zeer veel afdruk. Hij springt snel van de grond. Hij springt met een goede voorbeentechniek en zeer goede bascule. Hij maakt de sprong doorgaans achter goed af. Sheraton lijkt zeer voorzichtig en toont over veel tot zeer veel vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Sheraton veel tot zeer veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Stap 7
Draf 6.5
Galop 8.5
Aanleg dressuur 6.5
Subtotaal dressuur 28.5
Plaatsing dressuur 7e
Afdruk 9
Techniek 8.5
Vermogen 8.5
Aanleg springen 8.5
Subtotaal springen 34.5
Plaatsing springen 2e
Puntentotaal 63.00
Plaatsing 2e van 16 (13)
Jaar verrichting 2002
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 2003 (veulens)
Sheraton toonde een net voldoende ontwikkelde collectie uniforme gespierde veulens die voldoende in het rechthoeksmodel staan en voldoende rijtypisch zijn.
Het hoofd is iets lang en voldoende sprekend. De nek heeft ruim voldoende tot goede lengte. De hals is voldoende van lengte, goed van vorm en de veulens gebruiken de halzen goed. De schoft is goed ontwikkeld en loopt ruim voldoende ver door. De schouder is ruim voldoende van lengte en ligt er goed in. De rug is iets week. De lendenen zijn voldoende tot goed aangesloten. De croupe heeft voldoende lengte en is ruim voldoende van vorm. De broekspier zou langer door moeten lopen. Het voorbeen is correct gesteld, is week gekoot en heeft voldoende lengte. Het achterbeen is correct gesteld. Het fundament is ruim voldoende van ontwikkeling en wisselend van kwaliteit.
De stap is zuiver, voldoende van ruimte en heeft ruim voldoende souplesse. In draf hebben de veulens een goede houding, een goed voorbeengebruik, veel schoudervrijheid, maar het achterbeen zou meer moeten buigen en meer ondergebracht moeten worden. De galop is wisselend van afdruk en ruimte. Enkele veulens galopperen zeer goed met goede ruimte en buiging.

Er werden 18 geprikte en 4 door de eigenaar geselecteerde veulens getoond. Eén veulen was afwijkend bokbenig en week gekoot. Van de twee thuis geïnspecteerde veulens is de eerste goed ontwikkeld, maar dit veulen heeft twee overvulde spronggewrichten en is niet in beweging beoordeeld. Het ander thuis geïnspecteerde veulen past in het beeld van de rapportage. De uitgezochte veulens zijn meer ontwikkeld en hebben meer uitstraling.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 22 (+2) veulens uit 197 in 2002 gedekte merries.

HK KWPN Den Bosch 2002 (01-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek.

Afstammingsinformatie 2002
Bij Sheraton komt Europees topbloed bijeen. Nadat zijn vader Indoctro K zich eerst in de kijker heeft gesprongen, heeft hij zo mogelijk nog meer weten te overtuigen met zijn nafok. De rij hengsten die volgen langs moederskant mogen er ook zijn: Calypso II, Grannus, Shogun xx, Gotthard en Steinpilz xx. Met name Calypso II, Grannus en Gotthard hebben ieder een imposante rij aan springpaarden geleverd.
Overtuigend is ook moeder Ginella, een staatspremiemerrie met opvallend exterieur, die excelleerde in haar aanlegtoets voor het springen. Zij is een dochter van Gina, wiens volle broer, de Oldenburger hengst Gingerino (v Grannus), internationaal heeft gesprongen met een levenswinsom van DM 22.180 (Mathias Jansen, BRD).

Exterieuromschrijving 2002
Sheraton is een goed ontwikkelde, rijtypische hengst, die goed in het rechthoeksmodel staat. De hals is zwaar en diep aangezet. De rug is iets lang en gezonken. De croupe heeft voldoende lengte. Het fundament is goed ontwikkeld en heeft kwaliteit. De hoeven zijn goed ontwikkeld.

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:46

Mijn vriendin heeft een hengstveulen van Sheraton, nu 1,5 maand oud ongeveer. Sheraton x Glennridge
Het veulen heeft een mooi exterieur en kan erg goed lopen!
Erg pienter beestje en een goed karakter.

Heb jammer genoeg geen foto voor je, zal kijken of ik er even 1tje voor je kan maken.

Groetjes

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 16:46

pajidin schreef:
Ik heb een foto van ons sydney veulen vorig jaar.

We hebben nu 6 Sydney nakomelingen gehad. Wat mij opvalt is dat ze veel maat hebben, mooie koppies en opgerichte hals, en vier van de zes zijn schimmels.

Ondanks dat Sydney een springhengst is kunnen zijn nakomelingen bijna allemaal goed bewegen. Alleen nog ff afwachten hoe ze straks springen...

Laat mijn merrie dat nou net nodig hebben, maat en een opgerichte hals Haha!
Mooi koppie heeft ze zelf al, vind ik dan Knipoog

Trouwens, ik vind het een erg mooi veulen, heel chique.
Heb je toevallig nog foto's van de andere nakomelingen?

Homerup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 15:12

dit vond ik op een site van een veiling

sheratonxgoodwillxgrannus

Afbeelding

sydneyxindoctroxgoodwill

Afbeelding

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 17:39

Hier nog een foto van Sydney x Elcaro..
Let niet op dr dikke knie voor...uitgerekent paar dagen voor de keuring kreeg ze dikke knie...ondanks dat had ze vorig jaar wel 1 premie..

Afbeelding

en nog foto van mooie koppie van andere Sydney

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 17:50

Ik ben ook wel benieuwd naar sydney nakomelingen!!!! Ik wil voor mijn merrie het kruis verbeteren en verder het super karakter behouden. Ik houdt van een mooi rond gemodeleerd paard met een mooie nek erop!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:09

heb 2 veulens van sydney gister gezien en het zijn gewelide veulens!! echt mooie en leuk veulens en 1 daarvan ontzettend brutaal geweldig!! voor foto's en informatie kijken op www.vdlstud.nl daar staat van alles.

Afbeelding
sydney!
Afbeelding
sheraton!

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:34

Ik heb dit jaar drie hengstveulens van Sydney gefokt. Alle drie super bewegen en grote maat. Vooral het front spreekt aan.

Ze komen achtereenvolgens uit een Samber, kroongraag en Damiro merrie. Twee van deze hengstveulens had een eerste premie op de keuring!!!! De veulens zijn schimmel uit een donkerbruine kroongraaf, een vosje uit een damiro vos merrie en een bruin hengstveulen uit een zwartbonte samber merrie. Dus Sydney fokt alle kleuren door!!!

mariekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 20:06

Sydney zelf heeft niet zon makkelijk karakter.. nadrukkelijk hengst maar als ie eenmaal ontzag heeft dat luisterd ie wel. Sheraton is wel een schat van een hengst..

Ik vind het beide wel hele mooie hengsten met een mooie uitdrukking.

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:16

hier een Sydney x Samber x Notaris!

Eerste premie veulen en bij de eerste 20 op de centrale keuring van drenthe 2005!!!

Afbeelding

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:15

Sydney
Afbeelding

Afbeelding

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:31

Heey hallo, weet niet of je herma hoven kent vast wel! nou die heeft een sydney veulen, we zijn naar de keuring geweest, en dat ging heel er goed

1ste premie, mag naar ermelo, en naar de veulenkeuring waar de 50 beste veulens heen gaan!!! echt zo gaaf ding he!

sydney x flemming! foto's kan ik wel aan komen!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:25

mariekske schreef:
Sydney zelf heeft niet zon makkelijk karakter.. nadrukkelijk hengst maar als ie eenmaal ontzag heeft dat luisterd ie wel. Sheraton is wel een schat van een hengst..

Ik vind het beide wel hele mooie hengsten met een mooie uitdrukking.

Sydney geen makkelijk karakter? Is een erg brave hengst vind ik, in de omgang en onder het zadel, hij laat zich makkelijk bewerken en wil graag wat voor je doen.
Oke hij kan wel een keer brullen, maar niet overdreven, en hij doet geen gekke dingen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:58

hier zijn ze dan!! 2 foto's van het veulen sydney x flemming!! en een super veulen en lekker brutaal!! mag naar ermelo en naar de veulenveiling!

Afbeelding
Afbeelding

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:22

heey dione!! nou weet je al iets meer of niet?

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 12:43

ladyzwien schreef:
heey dione!! nou weet je al iets meer of niet?

Hey, bedankt voor de info
Lijkt me nog steeds een perfecte partner voor die merrie van mij.
Weet je ook of theo nakomelingen van hem heeft lopen?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:10

huh dat weet ik zo niet! maar hij fokt altijd met paarden van vdl! dus de kans is vrij groot! dan zal je dat ff moeten vragen! dit veulen is van familie hoven van herma! weet je wel! zij hebben 2 van sydney

mariekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:20

Dan issie gelukkig een stuk braver geworden in ermelo moest je nog wel oppassen met hem als je door de gang heen liep. En de eerste paar dagen kwamen we toch niet graag zomaar in zn stal.. later ging het wel beter.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:44

Zo eej dat veulen heeft een mooie kop!! Super leuk veulen!!! Misschien dat ik mijn merrie er volgend jaar of het jaar erop door laat dekken. Heb Sydney nog altijd op nr 1 staan van het lijstje.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:14

mariekske schreef:
Dan issie gelukkig een stuk braver geworden in ermelo moest je nog wel oppassen met hem als je door de gang heen liep. En de eerste paar dagen kwamen we toch niet graag zomaar in zn stal.. later ging het wel beter.

Nou dan issie zeker veranderd, want je kan er nu zo bij in de stal lopen.
Tuurlijk brult ie wel een keer als je met hem door de gang loopt maar oké, weinig hengsten die dat niet een keer doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:19

Ik hoor ook dat het een brave hengst is

Off-topic: Heet in eens iedereen marieke