Zoals in mijn vorige topic stond hebben we vorige week donderdag nacht ons veulen naar Utrecht gebracht met een slokdarmverstopping, ze zijn daar met een sonde en spierverslappers enzo aan de gang gegaan en vrijdag was de verstopping weg en begon hij weer op te knappen.
Gister ging het zo goed dat we hem weer op mochten halen, daar aangekomen was hij dus echt heel erg ziek, het slijm liep zn mondje uit, hij kon niet slikken en stond er heel zielig bij. Dus meteen een dierenarts gezocht daar en ja het zag er idd slecht uit, hij was 's ochtends nog aan het galoperen in zn stal vertelde ze maar schrok nu ook wel hoe hij erbij stond.
Toen zijn ze gister meteen weer met spierverslappers aan de gang gegaan en een sonde erin, het was idd weer een verstopping. Dus later op de avond onder narcose en liggend de slokdarm gespoeld en met een scopie erin. Ze konden zien dat er een strootje hoog in de slokdarm vast zat en dat daar de slokdarm ook wat vernauwd was.
Nu gaan ze vanmiddag weer een scopie maken om te kijken of de vernauwing afneemt, als dit niet het geval is zou het betekenen dat hij nooit vast voedsel zou kunnen eten
.Ik zit de hele dag al in de stress, het is zo'n leuk veulen, we waren er zo blij mee!! Vorig jaar hadden we al een dood veulen en nou deze ellende weer
Ik hoop zo dat het allemaal goed komt!!!!!!!
Groetjes Jolanda

!