advies gevraagd... welke hengst voor mijn merrie,zwarte grib

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SJAKIETJUH

advies gevraagd... welke hengst voor mijn merrie,zwarte grib

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 22:58

ik weet het nog nie honderd procent zeker, maar denk dat ik zo gauw dat ze hengstig is tog laat dekken, k weet het word al krap aan met de tijd maar ik vind het zo gaaf n veulenen weer.
bij deze vraag ik jullie mening, adviezen kom maar op!
WELKE HENGST VOOR DEZE MERRIE!
zwarte van ong 1.70m
5 jaar,
nog geen ster wel stamboek opname( wilde dit jr nog eig n x proberen maar te laat met opgeven:S)of zeg je eerder het heeft geen zin om een stamboek merrie te dekke ze moet eerst ster zijn...
loopt nu M1 dressuur (springen kan ze opzich ook best)
uitstraling genoeg, mag iets meer kont( deze wordt trouwens al wel beter bij haar ben hard aant trainen ervoor) en ze is ietwat lang gelijnd, dus de hengst moet niet extra lang zijn.

ze is van gribaldi x superieur(al wat ouder) daar weer achter surioso, furioso.

hier wat foto's van dr, ( ze is alweer n stuk mooi nu, wat mooiere ontwikkeling vd bespiering)
Afbeelding
los id bak(zweefmoment)
Afbeelding
nog n x
Afbeelding
hier zie je dat ze vrij lang is( naja t heeft zn voor en nadelen) Clown
Afbeelding
1tje ohz
Afbeelding
ad longe

owja ze heeft een goede stap, dr draf houd ze dr voorbenen soms iets te recht naar mijn zin, achterhand komt er wel mooi onder, galop mag iets krachtiger, maar merk dat deze(door genoeg te trainen) alwel beter word. maja om n hengst te zoeke moe je tog mindere punten verzinnen.

zelf vind ik san remo, wolfgang, (misschien rubiquil)tango, sandreo enz maar ik vind omdat ze zwart is moe je eigenlijk wel die kleur erin houden.

Mireille1970

Re: advies gevraagd... welke hengst voor mijn merrie,zwarte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:09

Superieur/Furioso gaven veel vos, dus die kleur zal lastig worden. Het is een mooi langgelijnde merrie maar je zult extra aandacht moeten schenken aan een hengst met een fantastisch achterbeen en lang voorbeen...

De merrie is een duwer, geen drager van nature.
(Sandreo kan dat niet hebben, Sandro Hits vererven niet de beste achterkanten)....

Wolfgang zou ik ook niet doen, die loopt net zo.

Rubiquil wel, met Roemer kan je dat doen....

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:15

Misschien is paddox ook een optie voor je. Ik denk ook dat je moet letten op een hengst met een wat langer voorbeen ( weet niet helemaal zeker hoe dat met paddox is ) hij zou wel die kracht kunnen geven en een goede achterhand. Rubiquil lijkt me te lang in de romp voor jou merrie dus dat zou ik persoonlijk niet doen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:31

Paddox, mijn favoriet..... inderdaad een mooie keuze.

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 09:05

bedankt voor de reacties,
@Mireille1970
Superieur/Furioso gaven veel vos, dus die kleur zal lastig worden. Het is een mooi langgelijnde merrie maar je zult extra aandacht moeten schenken aan een hengst met een fantastisch achterbeen en lang voorbeen...

De merrie is een duwer, geen drager van nature.
(Sandreo kan dat niet hebben, Sandro Hits vererven niet de beste achterkanten)....

Wolfgang zou ik ook niet doen, die loopt net zo.

Rubiquil wel, met Roemer kan je dat doen....

de kleur ja ok dat weet ik ook niet, maar de moeder van deze was zwart, en we hebben (ook door wat er achter de moeder zat) alleen maar zwarte veulens gehad. mij maakt zwart bruin of donkerbruin niet uit, maar een paard met een donkere kleur raak je gewoon weer makkelijker kwijt ipv n vos. ik heb nix tegen vossen hoor, maar als ik mocht kiezen heb ik veel liever n donkere.
die hengsten die ik hierboven genoemd het zijn gewoon hengsten die mij opvallen, maar dan heb ik nog nieteens erover dat ze er perfect op passen, lingh vind ik ook heel gaaf, maar die heeft zich nog nie bewezen en dan vind ik dat je beter flemmingh kan nemen.
wat jij verteld over dr klopt wel hoor! en deze dingen moet ik dus n beetje proberen op te vullen met een goede hengst... toch...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:26

Helemaal waar... en dat gaat je wel lukken hoor.... er is momenteel veel goeds te vinden. (ik ben zelf ook aan het zoeken geweest en heb wat mensen gebeld)

Heel veel succes!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:46

Beetje offtopic maar: wellicht een stomme vraag maar hoe kan je zien dat de merrie een duwer is en geen drager? Heb daar geen verstand van en als ik deze merrie zien vind ik dat ze toch wel goed kan bewegen...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:49

Het achterbeen verplaatst zich bij de hak de staart in en het laatste punt is té ver achter de massa.... daarbij stort ze zich wat op voor, maakt zich niet licht en houdt dus een snel opvangend voorbeen.

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 10:03

bedankt voor de reacties, ik vind het zelf echt moeilijk om dr DE passende hengst bij te vinden. dus vandaar dit topic Haha! en als alles doorgaat laat ik er nog meer mensen naar kijken uiterraard

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:06

Ze komt meer omhoog dan dat ze bodem neemt. Zie ik het dan zo goed?

Weer on-topic. Zou ze ook niet geschikt zijn voor Metall? Die geeft alleen wat rillerige paarden begreep ik maar qua beweging en model zijn het wel hele mooie paarden.

Zou je niet toch overwegen te wachten tot ze ster is? Waarom is ze destijds niet ster verklaard?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:30

Ik denk ook aan een Ferro zoon en mijn inziens zou Kennedy erg goed kunnen en Metall ook wel ja!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:46

SJAKIETJUH schreef:
die hengsten die ik hierboven genoemd het zijn gewoon hengsten die mij opvallen, maar dan heb ik nog nieteens erover dat ze er perfect op passen, lingh vind ik ook heel gaaf, maar die heeft zich nog nie bewezen en dan vind ik dat je beter flemmingh kan nemen.
wat jij verteld over dr klopt wel hoor! en deze dingen moet ik dus n beetje proberen op te vullen met een goede hengst... toch...

Als je paard een lange rug heeft dan zal ik zeker geen Flemmingh nemen, die vererft een weke rug, daar zal je paard niet beter van worden.

Een Ferro-zoon lijkt mij ook inderdaad een goede, het is maar net welke jou ook het meest aanspreekt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:24

He Lien, wist niet dat je Talente toch wilde dekken!! Denk ook dat bovenstaande hengsten mooie combi's zouden vormen. Denk ook meer richting Kennedy. Zou Flemming al niet doen. Enneh... ik heb eerste keus he Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:28

Rousseau met ferro en roemer d'r achter Haha! Moet haast wel goed komen Knipoog

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:35

Misschien heb je hier iets aan: GribaldiFAN heeft een Tango veulen uit haar Gribaldi merrie gefokt dit jaar. Hij is zwart en ziet er op de foto super leuk uit. Ze is er heel erg blij mee. Misschien kan je ook contact met haar opnemen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:49

Tuschinsky..lang voorbeen..niet al te lang in de rug..en een vlug achterbeen.Ik denk dat jouw merrie achter wel buigt maar te traag is,zoals bijna alle Gribaldi's..je moet er goed op letten dat je er een hengst opzet die vlug genoeg is achter.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:50

Ik zou toch echt voor paddox gaan past perfect bij jou merrie.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 07:36

Wellicht Florencio? heeft een super achterbeen gebruik knietje in de draf (niet teveel) en is wat beknopter.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 08:57

rousseau

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:33

ub-40 of metall.

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:58

Eej lien,
Zou toch maar kiezen voor een springhengst Tong uitsteken Haha nee grapje, leuik als je d'r gaat dekken!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:58

als je voor een ferro-zoon wil gaan kun je ook kijken op www.gestelhof.be naar de hengst Warkant van 't Gestelhof Knipoog Zwarte hengst van 1.72m groot... Je moet maar is een kijkje nemen Lachen

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:36

Voor een stamboekmerrie die niet uit een droom merrielijn komt moet je denk ik toch zoeken in het rijtje bewezen hengsten.
Ferrobloed zou kunnen passen. Wanneer je nog ergens een rietje van Cabochon kan vinden zou ik dat er direct instoppen (maar dat zal je niet vinden). Fidermark (ook al dood) zou ook een geschikt hengst zijn. Wellicht kan Florencio passen.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:05

Mijn verkochte 4-jarige Gribaldi merrie heeft dit jaar een Tango veulen op de wereld gezet.
Ik zal even een link hierbij zetten zodat je wat foto's kunt bekijken van het veulen!

http://www.mijnalbum.nl/Album=8M6I7J7N

Succes met je keuze!

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 17:35

bendankt voor alle hulp
dr zijn ook zoveel hengsten gewoon moeilijk om te kiezen:D maar het wordt al makkelijker met jullie hulp!