Assedo heeft gisteren een hele grote borstwond opgelopen toen hij door de draad is gevlogen
Hij is er met zo'n geweld doorgegaan dat hetgeen waar de draad in vast zat uit de paal is geschoten (gelukkig was het in de hoek en einde draad). Daarna kwam hij in een weide met prikkeldraad, waar hij ook doorheen is gevlogen. Zodra ik ze in de verkeerde wei zag rennen (Odessa en Timon waren ook helemaal door het dolle) ben ik er direct heen gerend. Daar aangekomen kon ik helaas constateren dat de kleine een enorme gapende borstwond had (20 cm lang, 5/6 cm diep) en wat kleine wondjes op de benen van het prikkeldraad. Direct de DA gebeld die heel erg snel terplaatse was en alles heeft gehecht. (spier + huid) We hebben heel veel geluk gehad, het had veel erger kunnen zijn. Vrijdag komt de DA weer om te kijken hoe hij hersteld. Hij staat nu op de antibiotica en zn wonden worden behandeld met Acederm. Heb een behoorlijk potje lopen janken gisteren en mijn vader vervloekt, omdat het hek open stond omdat hij de tank met water was wezen halen. (Boven het hek hangt één dikke draad waar hij dus doorheen is gegaan.) Mijn vader verteld me altijd dat ik me niet zo aan moet stellen, nou na gisteren hoeft hij dat niet weer te doen. Maar goed, we zijn allemaal geschrokken want de wond zag er verschrikkelijk uit.
Voorlopig blijven de paarden gewoon even voor staan, waar er constant zicht op is en waar geen koeien e.d. in de buurt staan. Ik hoop echt dat de kleine gauw geneest en dat hij er niets aan overhoud.
bah... 

en erg slecht van kwaliteit) en daarna door het prikkeldraad in de andere wei.. Die had er gelukkig niets aan over gehouden, maar heb toch ook een potje staan janken van de schrik alleen al!
. Veulen redde het niet helemaal maar het is wel goed afgelopen allemaal. Maar goed, hopelijk valt het mee met Assedo! Succes.
Hij is heel veel vertrouwen kwijt en nu raakt hij ook vertouwen in mij kwijt. Verschrikkelijk vind ik dat. Ben blij dat de DA vrijdag komt om even te kijken, ik vind het doodeng. Ongelovelijk hoe snel je je aan een diertje kunt gaan hechten!
en daar gebeurt natuurlijk nooit wat. Zal wel weer te maken hebben met Murphy's Law: als iets fout KAN gaan, gaat het ook fout. Paarden helpen die wet nog eens een handje, zo lijkt wel.
. Zelf was hij gelukkig alleen geschrokken. Het hek was te repareren.