Assedo gewond :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Assedo gewond :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 15:46

Hele verhaal getypt... en toen was het weg, grrr!

Assedo heeft gisteren een hele grote borstwond opgelopen toen hij door de draad is gevlogen Huilen Hij is er met zo'n geweld doorgegaan dat hetgeen waar de draad in vast zat uit de paal is geschoten (gelukkig was het in de hoek en einde draad). Daarna kwam hij in een weide met prikkeldraad, waar hij ook doorheen is gevlogen. Zodra ik ze in de verkeerde wei zag rennen (Odessa en Timon waren ook helemaal door het dolle) ben ik er direct heen gerend. Daar aangekomen kon ik helaas constateren dat de kleine een enorme gapende borstwond had (20 cm lang, 5/6 cm diep) en wat kleine wondjes op de benen van het prikkeldraad. Direct de DA gebeld die heel erg snel terplaatse was en alles heeft gehecht. (spier + huid)

We hebben heel veel geluk gehad, het had veel erger kunnen zijn. Vrijdag komt de DA weer om te kijken hoe hij hersteld. Hij staat nu op de antibiotica en zn wonden worden behandeld met Acederm. Heb een behoorlijk potje lopen janken gisteren en mijn vader vervloekt, omdat het hek open stond omdat hij de tank met water was wezen halen. (Boven het hek hangt één dikke draad waar hij dus doorheen is gegaan.) Mijn vader verteld me altijd dat ik me niet zo aan moet stellen, nou na gisteren hoeft hij dat niet weer te doen. Maar goed, we zijn allemaal geschrokken want de wond zag er verschrikkelijk uit.

Voorlopig blijven de paarden gewoon even voor staan, waar er constant zicht op is en waar geen koeien e.d. in de buurt staan. Ik hoop echt dat de kleine gauw geneest en dat hij er niets aan overhoud.

Verdrietig bah...

_Marlijn

Re: Assedo gewond :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:50

Ow wat naar!!!!! Dat is de schrik van iedereen met een veulen/paard. Veel sterkte ermee, ik hoop dat het snel goedkomt

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:17

Jeetje dan schrik je inderdaad.
Hoop dat het allemaal meevalt en dat het snel geneest en dat ie er verder niks aan over houdt.

Sterkte ermee.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:22

He get wat naar joh! Ik schrok alleen al van je topic-naam!
Ook ik hoop dat de kleine stoere vent gauw geneest en dat hij er zeker niks aan over houdt.

Succes met de behandeling
en sterkte!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:05

Jeetje wat een verhaal zeg!! Sterkte met Assedo!!

Dave was van de week ook door het draad heen gegaan, van dat ijzerdraad (schrikdraad voor koeien). Hij heeft er niks aan over gehouden gelukkig, alleen een schaafwond.. (kale plek)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:14

Ow bah meis toch Ach gut
Heel veel sterkte...

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:15

Bah, wat vervelend. Daar ben ik ook altijd bang voor! Geef de kleine maar een dikke beterschapsknuffel. Veel sterkte!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:16

Schrok me rot toen ik je topic-naam las...
Gatver... Ach gut
Arme Aseddo, hopelijk geneest het snel!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:18

dat is flink schrikken zeg!!
hopelijk geneest het goed en snel!
beterschap voor je kleine!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 17:22

De kleine lag net prinsheerlijk te pitten in de zon, gelukkig. Ben erg blij dat de andere 2 paarden niets hadden. Er zat wel bloed op ze maar dat was van de kleine...

Zat te twijfelen of ik dit zou plaatsen omdat ik bang was voor rare reacties. (ook al zou dat nergens op slaan) Ben blij dat jullie allemaal zo lief reageren.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:27

Vind het ook nergens op slaan als mensen hier raar op reageren.
Je kunt hier toch niks aan doen.
Is gewoon een ongeluk en je baalt er zelf ook genoeg van.
Hoeven mensen hier het niet nog erger te maken vind ik.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:35

Waarom raar reageren? Omdat hij door het draad heen is gegaan? Het was toch een ongeluk?! Het is niet jouw fout! En dat er prikkeldraad in de andere wei stond.. Kijk, Ivanka is ook een keer door de draad in haar wei (wit lint, a long long time ago.. was al oud lint Knipoog en erg slecht van kwaliteit) en daarna door het prikkeldraad in de andere wei.. Die had er gelukkig niets aan over gehouden, maar heb toch ook een potje staan janken van de schrik alleen al!

Nou goed, ik hoop voor je de Assedo snel weer helemaal de oude is! Maar zo te horen komt dat met jullie zorg helemaal goed OK dan! ! Succes en beterschap voor je kleine kerel!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:50

Jeetje zeg dat is echt schrikken!!!
Gelukkig gaat het nu beter met hem. Sterkte ermee Ach gut

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:53

Nou dat moet zeker schrikken zijn geweest!! Hopelijk geneest het mooi en heeft Assedo er niet zoveel last van.

Ik had bijna hetzelfde afgelopen weekend...mn vader ging de bak slepen en de paarden waren ook naar de bak gelopen. Probeerde mijn vader ze terug de wei in te jagen en sprongen die twee merries dus mooi even over de omheining van 1.30 m Zij zijn groot en ik is klein! . Veulen redde het niet helemaal maar het is wel goed afgelopen allemaal. Maar goed, hopelijk valt het mee met Assedo! Succes.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:03

Arme Assedo! Ik ga voor jullie duimen dat het netjes gaat genezen en hij er niks aan over houdt.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:56

Wat een drama. Zo zie je dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Ik hoop dat Assedo er snel weer bovenop komt.
Volgens mij kun jij er helemaal niks aan doen! Heb je juist het beste gedaan door direkt de DA te bellen, zodat de schade hersteld kan worden. Succes.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:05

Jeetje dat is schrikken zeg sterkte ermee hoop dat hij snel opknapt gedver!!!!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:23

Ach gut en gauw weer opknappen hoor!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:42

Het is al aan het ontsteken Verdrietig Er loopt al etter uit. Bah. Hoop dat de antibiotica genoeg kan onderdrukken... Verder reageert meneer helemaal panisch als ik met de Acederm ga spuiten. Hij is zelfs op zn rug geklapt vanavond! Schrok me rot! Waarom zit dat dan ook in zo'n heftige spuitbus Boos! Hij is heel veel vertrouwen kwijt en nu raakt hij ook vertouwen in mij kwijt. Verschrikkelijk vind ik dat. Ben blij dat de DA vrijdag komt om even te kijken, ik vind het doodeng. Ongelovelijk hoe snel je je aan een diertje kunt gaan hechten!

Ik hoop echt dat jullie duimen goed helpt! Gelukkig eet hij wel goed en durft hij zelfs weer te gaan liggen. Dat geeft ook weer wat rust.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:42

Jeetje, dat is enorm schrikken, arme Assedo Ach gut Hopelijk knapt hij snel weer op!!

En wat betreft dat raar reageren; volgens mij overkomt ons allemaal wel dit soort dingetjes, dat heeft niets met onzorgvuldigheid of zo te maken.
Bij mij waren ze afgelopen zaterdag uit de stal ontsnapt, toen liepen ze allebei in de tuin en is Aurora in paniek over de draad het weiland in gesprongen, die had gelukkig alleen een klein schaafwondje, maar dat had ook zo maar iets serieuzer kunnen zijn.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:57

Oh nee!! Arme Assedo!! Ik hoop dat hij snel weer opknapt.
Het lijkt idd wel alsof paarden dit soort dingen opzoeken ... ik heb ook al eea meegemaakt, terwijl ik toch echt heel voorzichtig ben. En dan zie je paarden in weitjes staan waarvan je denkt en daar gebeurt natuurlijk nooit wat. Zal wel weer te maken hebben met Murphy's Law: als iets fout KAN gaan, gaat het ook fout. Paarden helpen die wet nog eens een handje, zo lijkt wel.
Sterkte met Assedo!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:53

Zeg dat wel Mac.
Gisteren heeft Atje het hek van de bak gesloopt. Zijn remmen deden het ff niet Blond . Zelf was hij gelukkig alleen geschrokken. Het hek was te repareren.
Het kan gebeuren zoiets.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:32

komaan ,odess ,geen paniek .Assedo komt er wel bovenop ,de antibiotica zal wel zijn werk gaan doen en hij zal wel gaan wennen aan de spuitbus ;Kun je hem niet een beetje verleiden ,knuffelen en dan onverwacht spuiten ,zonder hem vast te houden ?
En als het genezen is ,knuffel je hem gewoon zoveel dat ie deze nare gebeurtenis gauw vergeet

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:09

Jeetje wat vreselijk!! Ik kan me je paniek erg goed voorstellen hoor!

Je zal zien dat hij wel aan de spuitbus went.

Geef je hem van ons hier de allergrootste knuffel die je vinden kan??

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 10:15

Nou vanochtend weer een behandel rondje gedaan, ging al beter. Moet het in het vervolg maar in de stal doen, dan wil het een stuk makkelijker. Ook het naar de wei toe lopen ging beter. Ben eigenlijk best wel tevreden met hoe het vandaag gaat. Ik dacht gister dat ik etter zag, maar de DA zei dat wondvocht ook geel is, dus misschien valt dat toch mee! Meneer loopt lekker wat rond (het lijkt wat makkelijker te gaan) en gaat lekker staan en liggen als hij er zin in heeft. Hij eet en drinkt goed, dus eigenlijk ziet het er prima uit. Ik ga nu wel regelmatig naar hem toe, zodat hij mij niet met nare dingen gaat associeren en volgens mij gaat dat prima zo. Gelukkig kan hij net niet bij de wond, want het jeukt het nu en hij probeert de hechtingen eruit te bijten en te schuren. Daar hebben we geluk mee!

Ik heb even wat foto's gemaakt vanochtend, zo staat hij erbij: (de wond zit aan de andere kant)

Afbeelding

Assedo's wond even als link. Het ziet er niet heel verschrikkelijk uit, maar kan me voorstellen dat je het niet zo leuk vind om te zien.

Assedo's wond.