Info over hengst Zeoliet (KWPN)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linda_hans

Info over hengst Zeoliet (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 09:43

Ik ben op zoek naar informatie over de hengst Zeoliet en over zijn nakomelingen.
Hoe zijn ze qua karakter en hoe lopen ze in de sport?

Ben ik erg benieuwd naar. Ik koop misschien namelijk een paard met de afstamming HoustonxZeoliet.

Alvast bedankt!

Mireille1970

Re: Info over hengst Zeoliet (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:44

Is pas nog een topic over geweest, zoek even in de oude topics hier ....

Succes.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:38

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:42

Het paard van Loeder op Bokt is volgens mij een Zeoliet, misschien kan ze je ervaringen vertellen

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:45

Zeoliet staat bekend om zijn rillerige gedrag. Wij hebben Kingston op stal staan (Dekhengst) en wij hebben een Kingston x Zeoliet staan. Alle Kinngstons zijn eigenlijk brave beesten maar die K x Zeoliet blijft erg rillerig. Is wel super maar heet, schrikachtig.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:54

Ik heb een Orame x Zeoliet kan je rustig zeggen een fijner karakter is er niet.

Broodnuchter. Totaal niet schrikachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:46

Afbeelding
Afbeelding

Zeoliet is een uiterst moderne afstammeling van de hengst G. Ramiro Z., die de titel "hengst van Europa" verdient. G. Ramiro Z. is de vader van vele goedgekeurde hengsten en internationale springcracks. Zeoliet's moeder Sargab, is de jongste prestatiemerrie van Nederland. Zij bracht onder andere de Z-dressuurpaarden Wirbeleau en Bauxiet. Sargab's vader Abgar xx, is één van de invloedrijkste Nederlandse sportpaar-denleveranciers (o.a. Ommen, Jabgar, Treffer, Valeur). Zeoliet zelf was de grote uitschieter tijdens het verrichtingsexamen in 1984 met 9,2 voor de dressuurproef en 9 en 9,5 voor de springonderdelen. Zeoliet zelf liep met succes in de Hengstencompetitie onder Henk van den Broek en in de ZZ-dressuur met Roger Schulkens. Bovendien staat Zeoliet hoog op de spring- en de dressuur-index.

Veel nakomelingen van Zeoliet sprongen internationaal: Escado met Stefan Lauber (team goud EK), Easyboy met Laura Balisky (3e Grote Prijs Calgary), Ezoliet met Stanny van Paeschen), Elando met Rudi Helsen (winnaar Wereldbeker Mechelen) en Supercruise met Peter Wylde. Zeoliet heeft vele nakomelingen in de nationale en internationale dressuur, zoals Dotato, Eurolux, Feoliet, Leoliet etc. De nakomelingen van Zeoliet behalen steeds weer hoge klasseringen in de Prix St-Georges, Intermedair en Grand Prix rubrieken. Zeoliet heeft een 6-tal nakomelingen vermeldt in de World Breeding Ranking. Zeoliet dient de fokkerij in de USA en is in Europa beschikbaar middels diepvriessperma

Bruin
4/18/1981
172 cm

Verrichtingsonderzoek:
Stap: 8
Draf: 8.5
Galop: 9
Rijproef: 9.2
Springen onder de man: 9
Vrij springen: 9.5
Terreinproef: 8
Karakter: 9
Stalgedrag: 9
Trainingsrapport: 9

deze info heb ik van internet gehaald voor je
asteblieft!! ik hoop dat je er wat aan hebt

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:31

Ik heb een zeoliet is een super fijn beest, wel snel maar goudeerlijk. Heb ook een kingston, vreselijk ril en niet echt betrouwbaar. En helaas niet de helft van de kwaliteiten dan de Zeoliet.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 06:52

Bedankt allemaal voor de info.
Ik heb besloten om het paard te kopen! Aanstaande woensdag komt hij, dus ik ben erg benieuwd hoe hij zich gedraagt.
Daar was hij om te rijden heel braaf en heel makkelijk. Hoop dat dat zo blijft.
Verder nog iemand nakomelingen van Zeoliet?
Ik hoor er erg verschillende dingen over, de een is er heel positief over (goed bloed, erg braaf) en de ander is er erg negatief over (zeoliet geeft verdriet). Ben dus benieuwd hoe jullie hier verder over denken!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 07:43

Ik kende er 1. En die was beslist niet lief en verschrikkelijk heet. Ze is ook maar heel even geweest.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 09:37

Het paard van Loeder is erg koel en ook heel braaf (hoewel hij soms wel een eigen mening over dingen heeft Haha! ), ik zit me nu ernstig af te vragen of het wel een Zeoliet is nu ik al die verhalen over rillerige paarden hoor...

joeykyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:35

hey.ik heb een nu 4 jarige merrie van hierarch/zeoliet.ze is heel braaf.af en toe wat heet met rijden maar erg werkwillig en vooral eerlijk.na ze een maand onder zadel was reed ik met haar buiten.is ze ook enorm braaf.mijn paard heeft gewoon erg veel afwisseling nodig.dat maakt haar happy Knipoog .en dan ben ik oo happy!!
succes ermee!laat je weten hoe het gaat??

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 11:08

Ben nu wel heel erg benieuwd hoe hij op zijn nieuwe omgeving gaat reageren.
Hij komt morgen en donderdag gaan we hem rijden. Ik laat wel weten hoe het ging!
Nog meer mensen Zeoliet aan moeders kant?

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 14:46

Hij is er! Beetje gespannen was hij (hij is ook nog maar 6), maar het rijden ging supergoed! Hij was erg braaf.
Ik vond hem zelfs na een half uur (toen was de spanning eraf) een beetje lui worden en dat na alle verhalen over houston en zeoliet (en dan purioso). Het viel me 100% mee.
Zijn er nog meer mensen met een Zeoliet?? Ben nu wel heel erg benieuwd geworden naar de bevindingen van andere mensen!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:44

Hoi,

Ik heb een Iroko x Zeoliet echt een geweldig paard!
(Staat nu helaas wel te koop)
Hij is echt super lief, braaf en makkelijk te rijden.
Wil ook altijd wel werken k heb nog nooit een dag gehad dat hij niet wou werken!
Dus bij mij geeft Zeoliet absoluut GEEN verdriet!!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:09

Ik heb een Montecristo x Zeoliet, en mijne is ook wel een beetje schrikkerig en ongeduldig maar verder een heel braaf paard......

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:54

my way's opa is Zeoliet...

hmmmm.... wilde je positieve verhalen? Tja, eigenlijk kan ik dan niet echt meepraten, my way is onwijs lui, niet erg werkwillig. Zijn karakter vind ik daarintegen wel super, hij is heel lief Ja

Maar hier zit zeoliet dus iets verder (vader is Elcaro, zoon van zeoliet). My Way kan natuurlijk ook gewoon een miskleumpje zijn natuurlijk Tong uitsteken

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:09

Ik heb een Zeoliet x Amethist!

Afbeelding

Ik ben er erg blij mee! hij is superbraaf in de omgang. hij staat op een manege en er lopen regelmatig een stel kinderen om hem heen te rennen/schreeuwen, dat is geen probleem!
Het is geen heetkikker of een paard dat zich snel opfokt! wel is hij best brutaal, moet heel consequent zijn! (maar dat moet je altijd natuurlijk).
ook heeft ie de neiging wat lui te zijn in het rijden, maar ik hem eenmaal lekker wakker heb, kan hij super lopen!! soms... Knipoog
Buiten is hij vrij relaxed, kan alleen wel INEENS iets engs zien en dan enorm schrikken. maar zal niet de hele weg lopen dribbelen ofzo!!

Kortom; een fijn paard!!! Haha!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:12

nou ik kan alleen zeggen... zeoliet paarden vind ik alles behalve rustig.. vind ze allemaal schrikachtig en aanstellers haha...natuurlijk zijn er uitzonderingen..wel vind ik het allemaal hele mooie fijne paarden,ze kunnen meestal goed lopen, alleen moet je het eerst van ze winnen, ik heb die ervaring nu 3x gehad maar het kan ook 3x volle pech zijn natuurlijk.. ik weet ook dat er zat mensen zijn die het wereld paarden vinden, alleen voor mij even niet meer Bloos ( ik heb een jacardo ruin gehad...(elcaro = zeoliet) en kon super lopen, maar een karakter, ontzettend, heb hem verkocht omdat ik echtgeen vriendjes kon worden met hem...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:59

Ik heb een Balzflug x Zeoliet hier thuis staan.
Op basis van dat beestje kan ik niet zeggen dat Zeoliet brave paarden geeft, maar tja... daar staat Balzflug dus ook niet bepaald bekend om Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 18:14

wij hebben op de manege een zeoliet ruin.
Het is een manege paard, erg braaf maar af en toe met gebruikt aanwijzing.
Buitenritten erg braaf, alleen net wat hier al wordt gezegt soms rillerig.
Maar het probleem bij dit paard is ook dat hij een beetje een hekel (bang) aan mannen heeft.
Maar met lessen enz. super braaf en buitenritten ook, paard heeft gecrosst, l springen,l dressuur en heeft ook een keer met de jacht mee gedaan.

Afbeelding
de witkop hahaha

joeykyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 18:29

en?alweer gereden?en hoe is ie verder?vertel....!!!!!! Knipoog Knipoog

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 06:47

Ik vind het erg grappig om heel verschillende verhalen te lezen over Zeoliet.
Silvano (zo heet mijn paard) was de eerste dag nerveus, maar zaterdag in de les ontzettend braaf, zette geen stap verkeerd. Niet schrikken oid. Haha!
Hij is wel kijkerig, wil graag alles zien, maar helemaal niet schrikachtig. Hij loopt wel heel erg graag, maar ja hij is ook nog maar 6! Bloos
Maar tot nu toe heel erg gelukkig/blij met hem. Haha! Haha!
Hoop dat hij zo braaf blijft!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:20

Zeoliet geeft verdriet zeggen ze weleens. Maar daar merk ik niks van Haha!

Merrie van m'n enter en veulen is werkelijk een schat van een merrie, braaf, rustig, nergens bang voor.
Je hoort nog weleens dat Zeoliets wat rillige karakters hebben.
Tot nu toe zijn en enter en veulen erg braaf in de omgang, leuke diertjes.

M'n enter, Gribaldi x Zeoliet:

Afbeelding

en m'n veulentje Jetset D x Zeoliet (+ Zeolietmerrie):

Afbeelding

haffiesbedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:51

Ken ook een Zeoliet, maar dat is geen makkelijke jongen! Beetje een aansteller, en kan volledig over de zeik gaan om niks! Maar heeft ook hele leuke kanten, hij is nl best knuffelig na het rijden.