veulenkeuringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noon

veulenkeuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 21:52

ik vroeg mij af wat voor een veulenkeuringen er waren en wanneer je daaraan mee mag doen maar ook wat je er nou precies aan hebt?

heb namelijk geen flauw idee hoe het daar aan toe gaat maar zou het wel super vinden om met mijn hengstje naar zo'n keuring toe te kunnen gaan.

verwijs me ma niet door naar het KWPN o.i.d. want dat heb ik al gezien... Knipoog

Vajramani

Re: veulenkeuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:01

In de voorring word met de veulens aan de hand gestapt. Daar wordt al een kleine plaatsing gemaakt.
Daarna komen de veulens een voor een in de hoofdring en moeten ze los bewegen.
Aan het eind komt de hele groep weer bij elkaar, wordt er eventueel nog wat geschoven.
En vervolgens wordt bekend gemaakt welke veulens een 1e of 2e premie krijgen en welke doormogen naar de CK

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 23:30

In Overijssel zijn er alleen maar veulens op de CK. Er gaan in Overijssel sowieso veel minder veulens naar de keuring als in het noorden. De meeste fokkers zien het nut er niet van in.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 23:54

annegti schreef:
In Overijssel zijn er alleen maar veulens op de CK. Er gaan in Overijssel sowieso veel minder veulens naar de keuring als in het noorden. De meeste fokkers zien het nut er niet van in.

Die zijn wat verstandiger.......... Knipoog

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 07:18

CGJ12 schreef:
annegti schreef:

Die zijn wat verstandiger.......... Knipoog

Bij ons komen de veulens niet in handen, tijdgebrek en ze lopen in het land.
Door met ze naar de keuring te gaan, worden ze geregeld onder handen genomen. Scheren, wassen,vlechten, de keuring, het laden op de vrachtwagen etc.
Hierdoor hebben we aan het eind wel makke veulens. Ook al zijn ze mischien niet bovenaan geeindigd, ze zijn wel een ervaring rijker.

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 07:32

ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ben wel benieuwd wat "zij" van mijn veulen vinden..

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:57

Wat is er niet verstandig aan om met een veulen naar de keuring te gaan?!
Ik zie het hetzelfde als Vajramani, een goeie ervaring rijker!
Én je hebt meteen een goeie beoordeling van je veulen, wij gaan dit jaar dus zeker heen!

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:00

hoe zit dat als de vader geen kwpner is mijn merrieveulen is een royal dance x jazz , kun je daarmee ook naar de keuring?

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:38

een royal dance veulen valt onder het register A, omdat de hengst wel erkend is in NL maar niet goedgekeurd. Met register A veulens kan je wel naar de Centrale Keuring, echter is een eventuele afvaardiging naar de NMK uitgesloten.

mariekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:41

Ik ga met die van mij ook naar de keuring, het is toch leuk om te weten wat je in stal hebt staan en ze leert er ook nog heel veel van.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:02

Ik denk dat ik ook maar is naar een keuring ga met mn veulen. Ik ben benieuwd wat ze er van gaan vinden Ja

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 10:47

maar wanneer is die keuring dan? en waar en wanneer je je in moet schrijven? ik hoorde dat het al bijna afgelopen was voor Overijssel...maar hoe zit het dan met de veulens die eind Mei pas geboren zijn?

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:25

Ik hoorde van de week dat er in Friesland nog maar 70 veulens opgegeven zijn voor de keuring.... kunnen ze het wel op 1 keuring gaan houden

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:17

Weet iemand waar en wanneer de veulenkeuringen precies zijn???

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:01

Tijdens de CK's

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 16:24

menske schreef:
Weet iemand waar en wanneer de veulenkeuringen precies zijn???

volgens mij doelde diegene op enige data Knipoog

ik i.i.g. wel....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:34

Nou dat is toch na te gaan op www.kwpn.nl
Beetje zelf onderzoeken kan geen kwaad hoor.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:20

maar bij mij gaat het hier over bwp Knipoog dus gelieve niet over keuringen te praten die over het kwpn gaan Haha! Hoort hier niet Clown Toch bedankt Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:59

www.bwp.be dan Het principe blijft hetzelfde. Zelf eens wat onderzoeken wanneer wat en waar is. Clown Knipoog

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:16

ja idd sammie dat heb ik gedaan maar die laatste reactie...sorry hoor Tong uitsteken ik dacht dat ik in mn eigen topic zat over de veulekeuringen Tong uitsteken Dus daarom dat ik zei dat kwpn hier niet hoort dus ik plaatste een reactie in een verkeerd topic Knipoog

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 22:28

Quirinake schreef:
maar bij mij gaat het hier over bwp Knipoog dus gelieve niet over keuringen te praten die over het kwpn gaan Haha! Hoort hier niet Clown Toch bedankt Knipoog

pardon?
en diegene die de topic geopend heeft dan?
heb nog steeds een KWPN'er hoor haha Knipoog

ennuh sammy, sorry maar ben nou eenmaal niet goed in zoeken, kan namelijk nooit wat vinden en HAAT internet Boos! daarom vroeg ik mij af of hier iemand zo slim was Tong uitsteken

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 22:29

Quirinake schreef:
ja idd sammie dat heb ik gedaan maar die laatste reactie...sorry hoor Tong uitsteken ik dacht dat ik in mn eigen topic zat over de veulekeuringen Tong uitsteken Dus daarom dat ik zei dat kwpn hier niet hoort dus ik plaatste een reactie in een verkeerd topic Knipoog

oeps, overheen gelezen haha...het is laaat Slapen *zucht*
sorry...

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:31

Noon schreef:
Quirinake schreef:

oeps, overheen gelezen haha...het is laaat Slapen *zucht*
sorry...

sorry ja Haha! ik had ook een topic geopend met als titel veulenkeuringen maar er stond nog bij "voor de belgen" maar daar had ik over gelezen Haha! dus ikopende je topic en zat kwpn staan dus ik dacht, er staat toch voor de belgen Tong uitsteken Maar het was voor mij blijkbaar ook laat Tong uitsteken Haha! mijn oprechte excuses Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:51

70 veulens voor Friesland? Tja, volgens mij wil niemand naar Harich, daar gaan wij iig niet heen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:56

Quirinake schreef:
sorry ja Haha! ik had ook een topic geopend met als titel veulenkeuringen maar er stond nog bij "voor de belgen" maar daar had ik over gelezen Haha! dus ikopende je topic en zat kwpn staan dus ik dacht, er staat toch voor de belgen Tong uitsteken Maar het was voor mij blijkbaar ook laat Tong uitsteken Haha! mijn oprechte excuses Haha!

hahah! Ik moest het hele verhaal ff 3x doorlezen, maar nu snap ik 'm

Ach gut Ach gut

De data's van de Ck's staan ook in de idsén, zal nu wel zo'n 2 uitgaves geleden zijn.