Afstammeling van Gentleman gezocht......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kleinemeid

Afstammeling van Gentleman gezocht......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 21:26

Ik heb een ruin van Gentleman. Nou ben ik op zoek naar afstammelingen van diezelfde hengst om wat meer over zijn karakter te weet te komen.
Heb jij een afstammeling van deze super hengst, dan hoor/lees ik het graag.

moniek21

Re: Afstammeling van Gentleman gezocht......

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 03:17

op de stoeterij waar ik heb gewerkt hadden we een vos merrie van gentleman ,een hele fijn e merrie en een super springer ze heeft gesprongen onder nathalie van der meij en staat nu in amerika

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 05:52

Sorry, even totaal offtopic: Wat is een afstammeling?
Ik ken alleen het woord afstamming namelijk.

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 09:42

ik heb een gentleman ruin gereden ( is nu 11 ofzo) heel fijn paard

kleinemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 11:12

Wat fijn te horen dat de afstammelingen die jullie rijden/hebben gereden braaf zijn.... hoe ver zijn die in de sport gekomen uiteindelijk????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:25

wij hadden vorig jaar met hem gefokt..maar helaas is er niets van gekomen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:41

Natasja91 schreef:
Sorry, even totaal offtopic: Wat is een afstammeling?
Ik ken alleen het woord afstamming namelijk.

Een afstammeling is een paard wat van een bepaalde familie afstamd.
Afstamming is de afstamming van het paard. Zijn ouders, opa's en oma's.

Om maar even een raar voorbeeld te geven:
Mijn broer is ook een afstammeling van mijn ouders.
Zijn afstamming is Papa X Mama

Denk ik?!?

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:58

af·stam·me·ling (de ~ (m.), ~en)
1 persoon gedacht in de betrekking tot degene of degenen van wie hij of zij afstamt => nakomeling

tavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:02

Hoi,

Ik heb een Gentlemen gereden uit de M jaargang. Heb hem van zijn 3 tot zijn 5 gereden en toen had hij de winstpunten voor het M2. Toen heeft de eigenaar hem naar een prof gebracht en die heeft hem in no time in het Z2 gestart. Was mooi paard, veel uitstraling, achter niet de sterkste, bloedmooi hoofd. Met rijden alleen niet makkelijk. Was heel heet en kon overal van aan de kletter gaan. Op wedstrijden liet hij me echter nooit zitten en was hij altijd braver dan thuis.

Hij is nu verkocht naar Amerika en helaas ben ik hem uit het oog verloren.

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:04

Ken een gentlemanxnimmerdor, limburgs kampioen meerdere malen volgens mij. Geweldig karakter wil alles voor je doen niet al te makkelijk te rijden maar een superinstelling.
hebben op dit moment ook een gentlemanxlegaat merrie op stal heeft 1.40 nat.in Noorwegen gelopen is nu drachtig van polydox al weet k hoeveel dagen over tijd...maar gentleman geeft fijne paarden.Is mischien een beetje aan de kleine kant maar ik ben er zeer over te spreken gisteren een gentleman hengstveulen uit een zeus merrie gezien ook al zo mooi....gentleman brengt fijne beestjes.... Pling
Paarden met fijn karakter en werkwillig ...die vreten het hout op! Pling

kleinemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 23:08

Wat leuk al deze reacties te lezen!
Ik heb dus een ruin van 6 jaar van Gentleman en alles was ik lees vind ik ook bij hem terug in zijn karakter en manier van rijden. Die van mij is ook erg speels, speelt heel veel met zijn tong en vreet inderdaad letterlijk aa hout. Die van mij is ook weer heel speciaal omdat hij een maanoog heeft. Zou hem graag met de foto hierop willen zetten, maar ik weet alleen niet hoe dat gaat... misschien dat jullie me kunne helpen, kan ik jullie mijn gentleman-afstammeling laten zien. Ben trouwens ook benieuwd naar jullie foto's...... groetjes

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 06:32

tavb schreef:
Hoi,

Ik heb een Gentlemen gereden uit de M jaargang. Heb hem van zijn 3 tot zijn 5 gereden en toen had hij de winstpunten voor het M2. Toen heeft de eigenaar hem naar een prof gebracht en die heeft hem in no time in het Z2 gestart. Was mooi paard, veel uitstraling, achter niet de sterkste, bloedmooi hoofd. Met rijden alleen niet makkelijk. Was heel heet en kon overal van aan de kletter gaan. Op wedstrijden liet hij me echter nooit zitten en was hij altijd braver dan thuis.

Hij is nu verkocht naar Amerika en helaas ben ik hem uit het oog verloren.

Even offtopic (forgive me) maar in USA is ELK paard wel terug te vinden hoor....

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:39

Mireille1970 schreef:
Even offtopic (forgive me) maar in USA is ELK paard wel terug te vinden hoor....

Misschien kan je mij een richtlijn aangeven,over hoe je een paard daar kan terugvinden?
Mijn Gentleman x Jasper is nl ook naar Amerika verkocht.

Het was een schat van een paard,heel aanhankelijk en een superspringer.
Dat was echt z'n lust en z'n leven.
Ik had hem echter gekocht om hem dressuurmatig te rijden,maar daar werden we beiden doodongelukkig van.
Uiteindelijk heb ik hem dus,met heel veel verdriet,verkocht.
Aangezien hij via een tussenpersoon is verkocht,heb ik maar 1x nog iets over hem gehoord.
Er is mij verteld dat het heel goed met hem gaat,dat hij nu van een meisje is die helemaal gek van hem is en dat hij al verschillende concoursen heeft gewonnen.
Natuurlijk ben ik daar erg blij mee,maar wie zegt mij dat dit idd zo is?
Omdat hij nog steeds in m'n gedachten en in m'n hart zit,zou ik hem graag terugvinden,gewoon om af en toe nog iets over hem te horen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:50

Mooi gefokt ook!! Als je mij zijn naam evt sportnaam en moedersnaam stuurt zal ik eens kijken. Oh ja en wanneer je hem hebt verkocht en de kleur...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:35

Top!
Ik heb je ge-pm-t Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:05

Mijn nicht heeft er een, zat met haar Z2-dressuur en met een ander meisje daarna tot M-springen en nu rijdt mijn oom er recreatie mee. Superpaard en heel erg goed van karakter.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:19

Kid Gentleman van Yves Houtackers was ook een fijn paard...

En in Amerika lopen er 4 Lichte tour van Gentleman (waaronder de NRPS voshengst Legend)

Legend:

Afbeelding

Afbeelding

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:20

Afbeelding

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:37

ken een vosruin, gentleman X octaaf, van mn stage...zon ontzettend lief dier...is egt een knuffelpaard..zou nooit een stap verkeerd doen, is hardstikke braaf onder het zadel enz, springt nu z....kan zker nog wel verder komen!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:16

Een halfbroert van de Grib van Pipo was ook een Gentleman. Een vos met veel wit die de fokkers in eerste instantie het liefst in het donker naar buiten deden. Later was het een knap paard wat in no time in het M liep.(dressuur, springen was niet zijn ding)

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:14

Ik heb ooit eens een pony gehad met Gentleman als vader.
Ze was werkelijk super mooi gewoon! Haha!
Ze was donkerbruin/zwart en stond hoog op haar benen. Ze was 1.56m toen geloof ik.
Ze kon super lopen en ontzettend gaaf springen.

Helaas heb ik haar kort gehad, want het klikte niet tussen ons.
Ze was bij mij ontzettend heet en vaak ook gemeen. Op heel veel momenten viel ze me aan in het land en met rijden bokte en steigerde ze net zolang tot ik er af lag.
Waarschijnlijk was er wat haar aan de hand, maar daar zijn wij nooit achter gekomen. Ze had een ongelovelijk pittig temperament.
Maar op de andere momenten was ze ontzettend lief en aanhankelijk.
Ik heb toen besloten om haar weg te doen en heb haar laten keuren, ze kwam er prima doorheen. Ze is nu echt een springpony en er rijdt een jongen op haar en dat schijnt goed te klikken.

Groetjes

Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:46

Hoi, hoi,

Ook ik heb een Gentlemen merrie.
Ze is momenteel bijna 12 jaar oud, een super fijn paard, maar wel met kuren, had haar gekocht als dressuurpaard, maar daar is ze absoluut niet geschikt voor.
Springen vind ze super en daarin heeft ze enorm veel kracht en vermogen, verder een heel fijn karakter, maar een paard waar je wel aan moet werken.
Ze is ong. 1.70 en donkerbruin van kleur , Het is een Gentlemen uit een Rappel ( l'invasion ) x Wachtmeester, dus aan de moeders zijde , degelijk oud-bloed, vorig jaar heeft ze een hengstveulen gekregen van de hengst Kojak, en helaas dit jaar het veulen verworpen.

Momenteel staat ze in Frankrijk inde kudde en omdat ik gestopt ben met rijden, staat ze te koop (duszz Gentlemen liefhebbers Haha! ).

Afbeelding

Afbeelding
groetjes, Corrie

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:22

mijn vriendin heeft een merrie van gentleman gehad, helaas overleden de merrie had ernstige spat.

was een hele lieve merrie, supergangen met rijden maar wel af en toe een heethoofd.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 14:22

Twee jaar geleden hebben wij een Gentlemen x Nimmerdor x Ariban xx hengstveulen gefokt. Deze hebben we toen verkocht aan Egbert Schep. Ik zal er binnenkort even achteraan of hij hem nog in zijn bezit heeft.
Het was wel een leuk veulen om te zien.
Afbeelding
Winsum, op de dag dat wij hem wegbrachten naar zijn nieuwe stal.

kleinemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 14:55

Wat leuk al die kinderen te zien van Gentleman.
De mijne is ook zeer apart, hij heeft namelijk eenmaanoog. Helaas ben ik er nog niet achter hoe ik er een foto op kan zetten maar ik zal het zsm proberen.