)Sandro Hit x Silvano:grote goed ontwikkelde langelijnde hengst met voldoende uitstraling drie goede gangen met een mooi voorbeen gebruik, achter iets traag en moeilijk te sluiten (vooral onder test-ruiter duidelijk) toch een rondom interessante hengst mist iets tritt in de benen
Hors la Loi x Hartbreakeriets beknopte hengst met veel uitstraling drie nette gangen met souplesse en lichaams-gebruik loopt iets horizontaal maar zeker niet op de kop, springen vermogen en inzet mocht hierbij meer door het lijf springen, vond hem bij aanwijzing beter springen, wel goede galop met goed achterbeen gebruik
Lordanos x Levantoseenvoudig model iets zwaar in beweging onzuiver achter duidelijk in draf spring netjes met wat lang voorbeen, toegevoegde waarde in fokkerij??
Atlantic x Nimmerdor bloed paard metzeer fijne onderdanen
loopt duidelijk op de verlkeerde manier zeer voorover springt patent met afdruk, interessante moederlijn geeft meerwaarde
Quidam de Revel x LandgrafGrote iets lange en forse hengst ,hoofd heeft even weinig uitdrukking, sterk gehoekt achterbeen dat in de drie gangen en in het springen iets traag en achter de massa is, hengst lijkt (nog) niet helemaal fijn te bewerken maar heeft zeker een overschot vermogen en kwam op de dikkere sprongen ook meer tot zijn recht
Carolus x Corland wat zware gewone hengst vroegrijp in alles wat traag sprong verdienstelijk, aangezien vader nu relatief eenvoudig beschikbaar is, zie ik niet in wat deze hengst zo interessant maakt
Numero Uno x Wisconsinfraai model met ras en uitstraling (zal toch ook door sterke moederlijn van Helvoirt komen) beweegt netjes en gedragen spring goed....nette hengst
Numero Uno x Eksteinook fraaie Uno zoon maar iets eenvoudiger in beweging, spring goed
Met wederom twee nette zonen bevestigd Uno zijn status als FOK hengst, nu de carriere onder de hoede van Beerbaum is, ziet de toekomst er gunstig uit voor hem
Calippo x Martelhoogbenig model met arme bespierde hals die laag aangezet is opvallend steil gekoot, beweegt zuinig uit de schouder springt wel met veel afdruk maar mijns inziens niet in de goede manieren met wat weinig rug.
Polansky x Montechristolange hengst met redelijk model achterbeen is veel te laat onder de massa en voorbeen te vlak en stekerig hengst otwikkeld wel veel veer maar blijft te veel "hangen" waardoor een (te) trage bewegings-vorm ontstaat
De Niro x Rohdiamant hengst met veel uitstraling en fraai hoofd hals is van onderen te zwaar bespierd en komt diep uit de borst, rug is week en arm bespierd achterbeen lang en sterk gehoekt, hengst liet onder KArin Nijvelt pas zien dat hij goed te bewerken is en te sluiten lijkt mooi "klaar im kopf" onder andere ruiter viel hengst te veel uit elkaar
Mytens x King bloederig
,rechetrvoorbeen niet correct gesteld erg frans hengst ontwikkeld in beweging erg weinig ruimte en afdruk braaf maar zie totaal niet in wat toegevoegde waarde van deze hengst is...ras..hardheid..(wat dacht je van Tuschinski of United en die kunnen wel lopen
maar goed het stamboek zocht het eerst in oudere volbloeds met prestaties (Pharaon,French Buffet,Roven) maar deze lijken vooralsnog niet mee te vallen is dit de nieuwe weg..
Concluderend had ik niet het idee dat ik naar de beste jaargang had gekeken maar misschien wijst de toekomst wel anders uit..
Verder is mij werderom opgevallen dat WJvdS zijn paarden graag treitert om ze (te graag) af te straffen als ze niet (lijken te) luisteren, Karin Nijvelt viel mij positief op en die andere pipo
die z'n kontje nog niet in het zadel kan houden maar wat zit te huppen voorover zittend met z'n handen in de lucht en de teugels erg hoog terwijl de paarden steeds langer worden , wat doet die man daar??
, van ons lidmaatschapsgeld geef hem een lesje cadeau op een gehandicapten-manege (zo aan het einde van mijn verhaal komt er toch iets scherps in mijn, maar elk betoog verdient een fraaie afsluiting, lig er niet van wakker..)Salutans PukPaleis

Daar wordt je niet vrolijk van. De geluiden op de tribune waren ook allen verre van positief. Moet het KWPN toch aan het nadenken zetten, want deze rijderij vind ik beslist geen reclame voor het verrichtingsonderzoek. Het zijn notabene pas drie-jarige hengsten, die hij eindeloos wil sluiten en met de nek als hoogste punt wil rijden. Ik had bij een vorige beoordeling echt bijna medelijden met dat schattige volbloedje...
Het is prima (en zelfs noodzakelijk) dat de gastruiters die hengsten goed uitproberen (om vervolgens die bevindingen aan de jury mede te delen), maar er zijn grenzen.