Dringende tinker snoeten vraag!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roosa

Dringende tinker snoeten vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 07:17

Misschien is dit onderwerp al eens aan de orde geweest maar ik kon niets vinden helaas.

De roze tinker neus van mijn vriendin begint al weer oranje te worden Huilen
Vorige zomer heeft hij flink last gehad van zomer kloven op zijn tere snoetje.

Ze smeert hem nu al in met zonnecreme,maar hij wordt alweer gevoelig.

Een lapje op het halster,heeft hij er in no time af gesloopt.
Weet iemand misschien nog een uitvinding,of een aanrader van zonne creme.
Zou zielig zijn als hij binnen moest blijven overdag.

Alvast erg bedankt
Namens aad

jacky2

Re: Dringende tinker snoeten vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 07:22

ik gebruikte vorig jaar pure sunblock voor macho , maar hij heeft er gelukkig niet zo'n last van !

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:41

Ja moeilijk probleem. Ik heb zoiets gehad met mijn dochter. Ze heeft een droge huid en ik netjes smeren met een heel duur merk baby verzorging. Nu bleek dus dat het eigenlijk mij schuld was dat haar huid nog droger werd omdat die zalf de huid wel voede maar ook gelijk nog eiger uitdroogde. Ik kon hier niets aandoen. Mijn goed bedoelde smeerkwatiertje deden haar dus geen goed. Nu heb ik zalf wat niet uit droogt van de dokter. Moraal van het verhaal. Zalfjes drogen soms nog meer uit dan ze helpen.
Dus mijn tip. Kijk eens even als deze zalf niet naast het verzorgende een uitdrogend effect heeft. Zelf de bobylotion van mijn dochter droogde uit. Ik zou anders elke ochtend zonnebrand doen en elke avond afterzon of een andere goed zalf. Mijn dochter heeft nu Vasseline creme met lanette. Een wonder middel. Weet niet als het op paarden mag maar het is zeer geschikt voor baby's.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:44

Vaseline werkt echt super wanneer de neus al verbrand is, zodat het gaat genezen.
verder smeer ik altijd met factor 30, maar een echt wondermiddel heb ik nog niet gevonden

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:46

Baggio heeft er ook zo snel last van. Nu heb ik 2 zomers fanatiek gesmeerd met als gevolg dat hij alleen maar gevoeliger werd op die neus

vorig jaar en dit jaar heb ik nog niet gesmeerd, hij verbrandt dan altijd een keer of 2 flink en dan is het over voor de rest van het jaar....
Wel smeerde ik af en toe 's avonds uierzalf erop om de boel wat te kalmeren.

als je zonnebrand wil, neem dan sunblock of een waterproof zonnebrand met factor 30

Citaat:
Vaseline werkt echt super wanneer de neus al verbrand is, zodat het gaat genezen.
verder smeer ik altijd met factor 30, maar een echt wondermiddel heb ik nog niet gevonden

vaseline moet je alleen smeren als de zon niet meer schijnt, want anders heeft dit een versterkend effect op de zon

en een wondermiddel... nee das er idd niet

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:06

Ja tis lastig met die gevoelige snoetjes,en ben ook huiverig voor vaseline.
Ik geloof dat ze nu factor 15 smeert,dus ik zal aanraden een sunblocker te gebruiken,misschien dan na het zonne baden een brandzalfje erop?

Wat ben ik blij met mijn bruine tinker smoel Haha!
Dank voor het mee denken allemaal

Kline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:40

Vorig jaar was ik op zoek naar een goede sunblocker voor de witte huidjes van mijn kinderen. Bij de drogist zeiden ze toen dat Vision erg goed is. En die mevrouw gebruikte het voor de neus van haar Tinker!
Een hoge factor en 1 keer insmeren en de rest van de dag hoeft het niet meer!!Echt waar !!! Ik smeerde mijn kinderen er maar 1 x per dag mee in en het werkt echt!
Dus ik zou het proberen!!!!!!!
Succes!!!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:50

Oke vision! heb het opgeschreven dank je

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:11

Pfff..ik had dit ook met een oude huurpony 2 jaar geleden, zonnecreme werkte gelukkig wel (met2x opsmeren per dag...)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:27

Leonoor schreef:
vaseline moet je alleen smeren als de zon niet meer schijnt, want anders heeft dit een versterkend effect op de zon

klopt, niet smeren als de zon schijnt, dan verbrand ie alleen maar erger. Meestal doe ik het tegen de avond.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:13

er bestaan speciale zonnecrèmes voor paarden, zonder toegevoegde parfums enzo. waarom probeert ze die niet? in de veronderstelling dat ze dat nog niet gedaan heeft

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:42

Ook mijn tinkertje heeft last van een verbrande neus. Als oplossing gaat ze pas naar buiten als de schemer 's avons komt. Ze blijft dan de hele nacht buiten en gaat 's morgens pas weer naar binnen op stal. Zo kan haar verbrande neus weer genezen en heeft ze nergens last meer van. Ik smeer er niks op, ik los het op deze manier dus op.

Groetjes Dienie

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 01:15

Mijn tinker heeft ook een witte/roze neus, maar die verbrandt gek genoeg nooit.
Zijn oude weidemaatje (kruising tinker), helaas wel flink.... Die had dan ook een enorme melkmuil. Zijn eigenaresse smeerde er op een gegeven moment een knalgroene sunblock op, geen gezicht, maar het hielp wel goed. Ik weet alleen niet welk merk het was.
Wat het handige eraan was, was dat ze kon zien op het er nog goed opzat.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:44

Ik heb met mijn tinker goede ervaringen met de créme van 'de groene os'.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:06

Mijn tinkerruin gebruikt zijn eigen zonnebrandmiddel, hij sopt zijn snoet in het water, dan zijn natte neus door het zand en hij verbrand niet. De merrie heeft nu een keer haar neus verbrand en ik zag vanmorgen dat ze de ruin na ging doen, een heel grappig gezicht trouwens.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:40

sunblock gebruiken dat laat geen zon door. zonnebrand hoe hoog de factor ook laat altijd nog iets door en is ook vaak dunner van samenstelling.

TinusTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:35

Ik heb dit jaar voor het eerst een 'flapje' voor aan het halster.
Werkt super, geen gesmeer meer met cremes, heb hem gekocht bij de paardendrogist.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:40

zonebrand schaaddt idd vaak meer dan het baadt. Ik smeer vaseline of uierzafl in de AVOND! En laat voor de rest maar gewoon verbanden en dan verzachten met de crem of na het zonnetje.. er zit weinig anders op

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:08

ik heb een appaloosa met roze ogen en neus.

zij staat nu met een masker en neuslapje [spijkerstof] op de wei
maar als het echt zpmer is gaat ze overdag naar binnen.

ze heeft geen pigment en als ze lang in de zon loopt krijgt ze dikke opgezwollen ogen.
erg lastig en pijnlijk!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:07

Dit is mijn oplossing :

Afbeelding

Vorig jaar heeft mijn tinker haar neus ook ernstig verbrand (ondanks insmeren met factor 30 !), heb toen bij de Paardendrogist dit masker besteld. Het werkt prima, blijft goed zitten en haar neus blijft mooi rose !! Haha!

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:20

onze tinker heeft der ook zwaar last van wij smeren altijd een waterproof zonnebrand met factor 30 verder sloopt ze alles van lapjes en dingentjes

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 19:37

Ja dat masker!,daar heeft ze nu een lapje van alleen voor de neus.
Heel makkelijk te bevestigen.
En ja hoor toen ik vanavond de paardjes binnen ging zetten lag het halster in de wei,met neus flap Gestoord

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:42

Ik heb in het begin ook enthousiast gesmeerd met zonnebrandcreme, maar 't werd inderdaad alleen maar ergen. Laat het nu gewoon voor wat het is en evt. 's avonds een beetje insmeren met uierzalf o.i.d. Gewoon dat het niet zo uitdroogt. Als je de verkeerde zonnebrandcreme hebt, slaat ie nog oranje uit ook Clown
Alternatief staat hierboven al, een vliegenmasker over z'n neus.
Als ze genoeg gras hebben, staan ze heel de dag met hun hoofd naar beneden, dan hebben ze er ook bijna geen last van.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:24

Connor heb ik eerst altijd ingesmeerd met sunblocker. Dat hielp niet. Naast een verbrande neus had hij ook de brandblaren in zijn liezen en oksels staan.

Een lapje hielp steeds maar even. Hij krijgt het voor elkaar om die omhoof te klappen. Nu heeft hij een stevig graasmasker waar ook zijn neus mee bedekt wordt. En dat helpt wel.

mocht hij van de zomer nog last krijgen van verbrande liezen gaat er een uv werkende deken op.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:11

Mijne heeft dat dus ook, hele neus in de korsten/kloven/wonden. Heb een tijd met modder uit de slootkant gesmeerd, op deze stal kan ik daar helaas niet goed bijkomen. Hij heeft nu een compleet masker op inclusief neusflap. Zijn halster heb ik daar overheen gedaan, heb liever geen halster om op het land maar het is niet anders, hij staat 24/7 buiten. Het gaat nu redelijk goed, al zie ik wel zijn neusvleugels al wat donkerder worden door de zon.

Succes!